Strona 2 z 5
Re: Chip 16vT
: 19 gru 2012, 18:08
autor: emil504
Ja też mam immo i kość jest z fiat coupe. Dlatego takie sie rzeczy dzieją , a ja o tym wiem dlatego piszę. Ta kość z ogłoszenia również jest pod fiata coupe. Ja również jestem za chipowaniem w zakładzie. Każdy silnik ma inne zużycie elementów i wtedy wiadomo co można z nim zrobić i czy w ogóle można ( uzależnione od kondycji silnika i jego podzespołów ). Taki uniwersalny to namiastka chipu indywidualnego. Nie ukrywając , że uniwersalny kosztuje jakieś 200 pln z przesyłką. Do codziennej jazdy sie nie nadaje. Na tor lub złoić komuś teges na światłach z mocnego auta też dobry.
Odp: Chip 16vT
: 19 gru 2012, 18:29
autor: dawidson
O chipie evocars słyszałem już trochę złych opinii.
Na chwilę obecną rozważam chip który można kupić na
www.lanciadeltahf.eu muszę tylko pociągnąć osobne zasilanie do pompy paliwa.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Chip 16vT
: 19 gru 2012, 20:09
autor: evo
Każdy robi jak uważa, ale fachowców radzę słuchać, za dużo złomu poprawiałem i trafiają do poprawek auta których już nie można poprawić-trzeba remontować
pozdr
Odp: Chip 16vT
: 19 gru 2012, 20:24
autor: dawidson
Problem w tym, że w dzisiejszych czasach za fachowca uważa się niemal każdy kto ma laptopa i kabel. Ciężko zatem wybrać opcję oferującą najlepszy stosunek jakość/cena.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Odp: Chip 16vT
: 13 lut 2013, 19:23
autor: dawidson
Zamówiłem chip ze strony
www.lanciahf.eu.
Jego twórca obiecuje następujące wyniki:
uploadfromtaptalk1360779766756.jpg
Po zamontowaniu kości podzielę się opinią.
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Chip 16vT
: 13 lut 2013, 20:46
autor: emil504
Czekam na wyniki. Kurde z niecierpliwością. I jakbyś mógł to zrób filmik od zera do 200 km/h. dzieki.
Odp: Chip 16vT
: 13 lut 2013, 22:11
autor: dawidson
emil504 pisze:Czekam na wyniki. Kurde z niecierpliwością. I jakbyś mógł to zrób filmik od zera do 200 km/h. dzieki.
Tu masz nagranie Delty która jeździła z ciśnieniem na 1.3/0.9 bar.
https://www.youtube.com/watch?v=ovPSX6- ... ata_player
Na jakim rozmiarze kół jeździsz?
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 8:10
autor: emil504
Przy próbie mojej załozone koła były 205/45 r16 goodyear f1 ( nie polecam tych opon , twarde i wogóle sie nie kleją ). Chce teraz zmienić na 15 cali i założyć opony 195 / 50 ale jakieś może semisliki. Stawiając felgi 15 cali jak w oryginale z wysokością opony 50 , były równe z felgami 16 cali i wysokością opon 45. Licznik nie przekłamywał ( sprawdzone z GPS ).
Dawid ile zapłaciłeś za Chip?
Widzę , że piszą o dodaniu stabilnego zasilania do pompy i zmianie świec na zimne.
Fajna stronka, i fajne modyfikacje robią. Nawet wahach porawiaja. Ale ja z wahaczem chce pobawić sie na wiosnę i spróbować zrobić taki z wymiennymi sworzniami kulistymi. Jak zrobię to sie pochwalę. Ale co do samych tulej to dali mi fajny pomysł.Poogladam i może coś się pomyśli o wymianie.
Re: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 8:34
autor: dawidson
emil504 pisze:Przy próbie mojej załozone koła były 205/45 r16 goodyear f1 ( nie polecam tych opon , twarde i wogóle sie nie kleją ). Chce teraz zmienić na 15 cali i założyć opony 195 / 50 ale jakieś może semisliki. Stawiając felgi 15 cali jak w oryginale z wysokością opony 50 , były równe z felgami 16 cali i wysokością opon 45. Licznik nie przekłamywał ( sprawdzone z GPS ).
Dawid ile zapłaciłeś za Chip?
Widzę , że piszą o dodaniu stabilnego zasilania do pompy i zmianie świec na zimne.
Delta HF fabrycznie lata na 205/50R15 Jako opcja były 215/45R16 (pakiet evo500 i felgi Speedline 16"). 195/50R15 były montowane do 2,0 16v (niższa nośność).
W każdym razie 205/45R16 to jest zamiennik dla fabrycznego koła 15" montowanego do HF. Pasuje tylko pamiętać, że większość opon w tym rozmiarze ma indeks nośności 83 a prędkości V co moim zdaniem może być trochę mało - ale to tak abstrahując od tematu

Dla siebie będę zamawiał Bridgestone i to chyba nawet nie dalej niż w przyszłym tygodniu bo ceny zaczynają iść w górę a mam do kupienia łącznie 6 opon.
Idąc w semislicki wybrałbym na twoim miejscu 205/50R15. 195 będzie się dość mocno grzało pod takim ciężkim przodem jak Twój. Swoją drogą, miałeś okazje zważyć swoją Deltę?
Kappa 16vT ma te same przełożenia skrzyni co Delta? Możesz wypisać?
Dodatnie zewnętrznego zasilania dla pompy to akurat drobiazg. I tak już leży niemal gotowe i czeka

A zimniejsze świece wejdą jeśli będzie stukać

Re: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 9:50
autor: 1pajel1
sorry, ale jak dla mnie najpierw zadbajcie o hamulce, a dopiero później o moc...
do delty turbo świetnie pasują hamulce z FC 20vt hamowanie niebo a ziemia w porównaniu do tych z 16vt...
Odp: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 10:31
autor: dawidson
1pajel1 pisze:sorry, ale jak dla mnie najpierw zadbajcie o hamulce, a dopiero później o moc...
do delty turbo świetnie pasują hamulce z FC 20vt hamowanie niebo a ziemia w porównaniu do tych z 16vt...
Akurat do takiej mocy jak po tym programie to bez tarcz wielkości pizzy ani nie ma co podchodzić.
Czysto teoretycznie: masa auta się nie zwiększyła. Prędkość maksymalna bez zmian. Dlaczego więc seryjne hamulce nagle przestają wystarczać?
Hamulce z 20vT nie pasują świetnie niestety. Albo rzeźbimy adapter, albo wymieniany zwrotnice i tniemy drążki kierownicze.
W obu wypadkach pozbawiamy się możliwości montażu kół 15".
P.S. a tak pół żartem: sorry, moje auto robi się nie "jak dla Ciebie" ale jak dla mnie
"... I guess it's just the way I'm wired."
Re: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 11:19
autor: Lukasz_TG
Jakoś mi się wierzyć nie chce, że sam chip podnosi moc do 244 KM Jakoś na stronie się nie doczytałem jakie modyfikacje mechaniczne trzeba wprowadzić.
Re: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 12:47
autor: FXX
Dlaczego nie? Oryginał jak dobrze kojarzę ma coś ponad 200KM, więc samym programem uzyskanie 40KM więcej jest możliwe.
Podobno 2,4JTD 150KM nie ma dużego potencjału do podkręcania, a znam kilka samochodów, które samym programem uzyskały okolice 200KM.
Re: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 13:01
autor: Lukasz_TG
FXX pisze:Dlaczego nie? Oryginał jak dobrze kojarzę ma coś ponad 200KM, więc samym programem uzyskanie 40KM więcej jest możliwe.
Podobno 2,4JTD 150KM nie ma dużego potencjału do podkręcania, a znam kilka samochodów, które samym programem uzyskały okolice 200KM.
Tak w Dieslu z wtryskiem CR, niestety w benzynowym 16VT sprawa już nie jest taka oczywista.
Re: Odp: Chip 16vT
: 14 lut 2013, 13:08
autor: 1pajel1
dawidson pisze:1pajel1 pisze:sorry, ale jak dla mnie najpierw zadbajcie o hamulce, a dopiero później o moc...
do delty turbo świetnie pasują hamulce z FC 20vt hamowanie niebo a ziemia w porównaniu do tych z 16vt...
Akurat do takiej mocy jak po tym programie to bez tarcz wielkości pizzy ani nie ma co podchodzić.
Czysto teoretycznie: masa auta się nie zwiększyła. Prędkość maksymalna bez zmian. Dlaczego więc seryjne hamulce nagle przestają wystarczać?
A masz porównanie hamulców 305 z 20vt(4-ry tłoczki) do 284 z 16vt(1 tłoczek)? po Twojej wypowiedzi sądzę że nie

Do 100km/h praktycznie nie ma różnicy ale za to powyżej, zupełnie jest inne hamowanie, dla przykładu po wiem tak, mając heble z 16vt przy depnięciu po hamulcach przy prędkościach 140-150km/h nie udało mi się zblokować kół(EBC +ATE), a już przy tych samych prędkościach, na heblach z 20vt abs ładnie się włącza(TEXTAR+ATE, poza tym przy heblach z 20vt jest 2,5 raza większa siła która naciska klocki

oraz "dłuższe ramie"(większa średnica tarczy)
i jak jesteś w stanie auto szybko rozpędzić bądź w stanie je szybciej wyhamować
dawidson pisze:1pajel1 pisze:
P.S. a tak pół żartem: sorry, moje auto robi się nie "jak dla Ciebie" ale jak dla mnie
Oki rób auto jak chcesz

tylko nie chciał bym żebyś hamował za mną
co do montażu to za wiele rzeźbienia nie ma, końcówki ściąć o 2 cm i drążki tak samo, wsio wkręca sie na dużo więcej niż bezpieczne dla tego gwintu 8 obrotów
