Delta III - wypalanie DPF
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
a nie lepiej sobie samemu wypalić ? raz na jakiś czas na postoju przynajmnije nie dymi jak sie jedzie a jak wytniecie to bedzie troche czarno
- Lanciakrak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 315
- Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
ja jestem po wycięciu. odebrałem auto w sobotę (26.09.13). przejechałem około 500km i wszystko ok. bez błędów auto chodzi jak chodziło. Już miałem dość tej pracy wentylatorów na max prędkości i tak jak ktoś wcześniej napisał aż bałem się czasami żeby się coś nie zapaliło. Przez te klika dni auto jeździ super. Jakby się coś zaczęło dziać to opiszę.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III - wypalanie DPF
co ile kilometrów wypala sie DPF w DELCIE 1.6 , bo w mojej następuje to co 150 km jazdy głównie miejskiej i na krótkich odcinkach, czy nie jest to za często ??
jak wygląda to w waszych Deltach?
jak wygląda to w waszych Deltach?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:50
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Livigno (SO)It
Re: Delta III - wypalanie DPF
O DPF dopiero się uczę, to co piszecie trochę mnie martwi, bo dotyczy chyba wszystkich nowoczesnych silników wysokoprężnych. Moim jedynym "ropniakiem" był MB 123 200D, mimo ogromnego przebiegu silnik niezawodny ale nie eko
.
Mieszkam w miejscu gdzie komunikacja miejska jest darmowa i sprawna, Deltka jeśli znajdę taka jaka chcę (2.0 bicolore), ma służyć głównie do wyjazdów na zakupy minimum 50km, ale w górach gdzie różnica poziomów to wiecej niż 1500m, oraz do przemieszczania się po autostradzie w czasie wyjazdu na wakacje. Teraz pytanie: czy ma sens szybkie pozbycie się EGR i DPF czy może w takich warunkach nie są one jakąś wielką przeszkodą? Jeśli wypalanie się rozpocznie na podjeździe pod górę (ok.30km), czy wystarczy mocy żeby się na tą górę wdrapać i czy nie przegrzeję silnika? Zakładam, że bez PDF i EGR silnik będzie zachowywał się jak silnik starszej generacji, czyli dobrze, jeśli nie to dlaczego? Dodam, że odrobina dymku mi nie przeszkadza
Czy wypalanie a autostradzie też odbywa się tak często, no i czy trzeba zwolnić do tych 60km/h ?

Mieszkam w miejscu gdzie komunikacja miejska jest darmowa i sprawna, Deltka jeśli znajdę taka jaka chcę (2.0 bicolore), ma służyć głównie do wyjazdów na zakupy minimum 50km, ale w górach gdzie różnica poziomów to wiecej niż 1500m, oraz do przemieszczania się po autostradzie w czasie wyjazdu na wakacje. Teraz pytanie: czy ma sens szybkie pozbycie się EGR i DPF czy może w takich warunkach nie są one jakąś wielką przeszkodą? Jeśli wypalanie się rozpocznie na podjeździe pod górę (ok.30km), czy wystarczy mocy żeby się na tą górę wdrapać i czy nie przegrzeję silnika? Zakładam, że bez PDF i EGR silnik będzie zachowywał się jak silnik starszej generacji, czyli dobrze, jeśli nie to dlaczego? Dodam, że odrobina dymku mi nie przeszkadza

Pozdrawiam
Tomasz
Pontiac Trans Sport SE 3,1 94'
Tomasz
Pontiac Trans Sport SE 3,1 94'
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III - wypalanie DPF
jeśli samochód jest normalnie sprawny , nie ma sensu pozbywać się EGR I DPF. Przebiegi po 50 km i dłuższe bardzo dobrze sprzyjają dpf-owi, różnice poziomów nie mają żadnego znaczenia - a w czasie wypalania niczego się nie odczuwa,niema możliwości przegrzania silnika, wręcz wskazane jest żeby silnik bardziej obciążyć w czasie wypalania . Ja na przykład jeżdżę 4.5 km do pracy codziennie -co jest bardzo niezdrowe dla silnika i problemów z dpf jeszcze nie miałem (moja delta ma już przejechane 180tyś km). Ale zamontowałem sobie lampkę wewnątrz pojazdu od wentylatora chłodnicy - i wiem dokładnie kiedy następuje dopalanie dpf u mnie średnio co 150 km no i w czasie wypalania staram sie nie schodzić poniżej 2 tyś obr. (biegi zmieniam, a jak trzeba sie zatrzymać to daje na luz i trzymam nogę na pedale gazu na 2 tyś obr.) w moim przypadku wkurzające jest to że często chciałbym zakończyć jazdę a tu dopalanie, no i jeżdżę dodatkowo 8 minut bo tyle to trwa.
Wcale nie trzeba jechać 60 km/h. Jeżdżąc na autostradzie wypalanie występuje RZadziej
Wcale nie trzeba jechać 60 km/h. Jeżdżąc na autostradzie wypalanie występuje RZadziej
Ostatnio zmieniony 04 paź 2013, 22:50 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Ortografia/pisownia!!!
Powód: Ortografia/pisownia!!!
- Lanciakrak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 315
- Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
Jeżeli chodzi o dymienie auta to powiem że wydaje mi się iż po wycięciu DPF mniej dymi niż przed wycięciem. Nie widziałem w lusterku najmniejszego śladu dymka ani czarnego ani białego, natomiast przed wycięciem często podczas wypalania zdarzało się, iż dymił mocno na biało. czasami to aż wstyd mi było jechać. po wycięciu wszystko się uspokoiło. Już 2 tygodnie bez najmniejszych problemów...
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
dymienie na czarno się zacznie tego w lusterku nie widać jak przy zmianie leci czarno ... a przy wypalaniu musi dymić ...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III - wypalanie DPF
Lanciakrak - napisz, dlaczego zdecydowałes sie usunąć dpf , jakie niepożądane objawy występowały u ciebie?
- Lanciakrak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 315
- Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
Dlaczego??? Pewnego dnia zaczęła pulsować kontrolka ciśnienia oleju i zaświecił się komunikat "konieczna kontrola oleju" albo "konieczna wymiana oleju". Po zatrzymaniu auta okazało się iż oleju jest 3 stany. Kilka centymetrów powyżej maximum. Zadzwoniłem do zaprzyjaźnionego serwisu - Tomek z Autka.pl i umówiłem się na wycięcie DPF. Poprzez uszkodzony DPF paliwo dostało się do misy olejowej. Auto na lawetę i do serwisu na wymianę... Tak mniej więcej wyglądała ta historia i powody dla których zdecydowałem się na ten krok. Przy okazji wycięte zostały klapki z kolektora, wymieniony olej, filtry itd. Auto przeszło pełną diagnostykę.
Co do dymienia to nie rozumiem czemu by niby miał dymić... Czemu silniki starsze JTD nie dymią chociaż nie posiadają DPF??? Wg powyższych teorii powinny kopcić jak lokomotywy a tak nie jest... W moim przypadku kopcenie na biało przy wypalaniu było naprawdę duże. Pierwszym razem jak to zobaczyłem byłem pewny, że rozleciała się któraś turbina... Być może było to spowodowane "kończeniem się" DPF, ale chmura za mną biała była taka, że aż wstyd... Teraz jest super.
Co do dymienia to nie rozumiem czemu by niby miał dymić... Czemu silniki starsze JTD nie dymią chociaż nie posiadają DPF??? Wg powyższych teorii powinny kopcić jak lokomotywy a tak nie jest... W moim przypadku kopcenie na biało przy wypalaniu było naprawdę duże. Pierwszym razem jak to zobaczyłem byłem pewny, że rozleciała się któraś turbina... Być może było to spowodowane "kończeniem się" DPF, ale chmura za mną biała była taka, że aż wstyd... Teraz jest super.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III - wypalanie DPF
a jak wyskoczyłci ten komunikat "konieczna kontrola oleju" albo "konieczna wymiana oleju" to ile miałeś przejechane kilometrów od poprzedniej wymiany oleju (i jaki to był olej) i w gdzie przeważała eksploatacja samochodu trasa czy miasto, i co ile ci sie dopalał filtrr i czy patrzyłeś na to żeby dopalił do końca ??
- Lanciakrak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 315
- Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
Miałem przejechane dokładnie 15tys km. Olej 5W30 znanej firmy
Komunikat nie pojawił się dlatego, że olej był zużyty tylko dlatego, że było go dużo za dużo... Jeżeli chodzi o eksploatację to większość poza miastem ale trasy nie bardzo długie (najczęściej Kraków (gdzie mieszkam) - Proszowice (gdzie pracuję) czyli ok 25km. czasami kilka razy dziennie. trochę po Krakowie. Filtr dopalał się dosyć często powiedzmy co 100km. Denerwowało mnie to bardzo i od początku miałem zamiar wyciąć to więc nie zwracałem specjalnie uwagi na dopalenie do końca... Dla mnie to głupota. Niby ma to powodować poprawę spalin a raz na 100km dopala się kopcąc jak parowóz, człowiek dojechał już do domu i musi jeszcze bez sensu jeździć 10 minut aby filtr się dopalił... Gdzie tu ekologia??? Rozumiem jakby takie zjawisko miało miejsce raz na kilka tys km ale w tym wypadku moim zdaniem koszty przewyższają zyski...

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III - wypalanie DPF
dzisiaj EGR-off , silnik chodzi jak zegarek , no "cyka idealnie" , z kompa wyszło ,że wypalanie DPF-a u mnie ,następowało co 380 km
...... nie zwracałem specjalnie uwagi na dopalenie do końca... Dla mnie to głupota. tekst kolegi z Krakowa .... za każdym razem jak gasiłeś silnik podczas dopalania , nadmiar paliwa byl wrzucany w olej , stąd poziom oleju zamiast obniżać się w trakcie eksploatacji ,poodnosił się , a co za tym idzie "robił się coraz rzadszy i bylo go coraz więcej" ,niesty przy DPF nalezy często fizycznie sprawdzać na miarce poziom oleju , w skrajnych przypadkach nawet jechać odessać nadmiar gdyż wiadomo jakie to szkodliwe dla silnika
...... nie zwracałem specjalnie uwagi na dopalenie do końca... Dla mnie to głupota. tekst kolegi z Krakowa .... za każdym razem jak gasiłeś silnik podczas dopalania , nadmiar paliwa byl wrzucany w olej , stąd poziom oleju zamiast obniżać się w trakcie eksploatacji ,poodnosił się , a co za tym idzie "robił się coraz rzadszy i bylo go coraz więcej" ,niesty przy DPF nalezy często fizycznie sprawdzać na miarce poziom oleju , w skrajnych przypadkach nawet jechać odessać nadmiar gdyż wiadomo jakie to szkodliwe dla silnika
delta twin turbo - już sprzedana .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III - wypalanie DPF
Czy ktoś może wymieniał DPF albo próbował jakimś programem diagnostycznym np; FES uruchomić funkcję wymiany filtra cząstek stałych?
Bo ja próbowałem uruchomić samą tą funkcję ale się nie dało.
Bo ja próbowałem uruchomić samą tą funkcję ale się nie dało.
Ostatnio zmieniony 07 paź 2013, 19:35 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Pisownia!!!
Powód: Pisownia!!!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Delta III - wypalanie DPF
ja robiłem u znajomego wypalanie i poszło ok ale nie wymianę poza tym to nic nie da bo to tylko info dla komputera ze ma niby być nowy ...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 04 paź 2013, 15:58
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Re: Delta III - wypalanie DPF
też robiłem wypalanie stacjonarne i poszło ok, ale zauważyłem że po takim wypalaniu następne jest już po 70 km, a zazwyczaj następuje po 150km . dwukrotnie tak zrobiłem i za każdym razem tak samo. A tak z ciekawości chciałem po podłączeniu do kompa kliknć na wymianę dpf ale nie poszło.