Kappa - rolki paska wielorowkowego

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 18 gru 2012, 20:26

volf pisze:Obawiam się, że w silnikach R5 będzie problem z dobraniem zamienników tych łożysk : beczy :
Miałem starą rolkę od napinacza paska micro i trochę się bliżej przyjrzałem sprawie :)
Z wybiciem łożyska nie było problemu, ale dalej nie jest już różowo. Po pierwsze łożysko jest dwurzędowe, a jego bieżnia wewnętrzna jest niejako częścią rolki, o zakupie takiego łożyska w jakimś sklepie trzeba chyba zapomnieć :lol:
Pozostaje oczywiście możliwość zrobienia całkiem nowej rolki na tokarce (dopasowując bardziej typowe łożysko), ale przy braku własnej tokarki to takie przedsięwzięcie jest raczej pozbawione ekonomicznego sensu ;)
podejrzewam, że podobnie ma się sprawa z pozostałymi 2-ma rolkami
.... możesz podać wszystkie wymiary łożyska?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: volf » 18 gru 2012, 20:37

adamM20 pisze:
.... możesz podać wszystkie wymiary łożyska?
Proszę:
-średnica zewnętrzna 37mm
-średnica wewnętrzna 10mm (w tym otworze rolka jest przykręcana śrubą do napinacza)
-szerokość bieżni wewnętrznej to 26mm a zewnętrznej 24mm
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 18 gru 2012, 21:44

volf pisze:
adamM20 pisze:
.... możesz podać wszystkie wymiary łożyska?
Proszę:
-średnica zewnętrzna 37mm
-średnica wewnętrzna 10mm (w tym otworze rolka jest przykręcana śrubą do napinacza)
-szerokość bieżni wewnętrznej to 26mm a zewnętrznej 24mm
...no tak jest z tymi wymiarami problem, przejrzałem wszystkie dostępne katalogi i niestety brak jest takiego wymiaru. Jutro postaram sie jeszcze przekazać wymiary do hurtowni, w której zaopatruję się w łożyska może coś poradzą. W zasadzie najważniejszy jest wymiar zewnętrzny dlatego, że dla pozostałych można wytoczyć tulejki redukcyjne. Jutro odezwę się w sprawie łożysk.

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 19 gru 2012, 20:12

witaj Wolf
w hurtowni potwierdzili, że jest to rodzaj łożyska w wykonaniu specjalnym trudnym do skatalogowania ale jest tam pewien uparty Gość, który powiedział ".... to niemożliwe aby na takie łożysko nie sposobu" i szuka dalej, jutro albo sukces albo porażka, poczekajmy zobaczymy!

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: volf » 19 gru 2012, 21:51

Wiesz, ja też kiedyś szukałem tego łożyska, z tym, że nie aż tak dogłębnie :lol:
Podejrzewam, że nawet jak się znajdzie to cena może być : beczy :
Dzięki za zaangażowanie i melduj jak będą jakieś wieści : ok2 :
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 20 gru 2012, 16:55

[quote="volf"]Wiesz, ja też kiedyś szukałem tego łożyska, z tym, że nie aż tak dogłębnie :lol:
Podejrzewam, że nawet jak się znajdzie to cena może być : beczy :
.... niestety zakup takiego łożyska nie jest możliwy, łożysko to jest w wykonaniu specjalnym i dostarczane jest pod indywidualne zamówienie producenta części samochodowych tak więc rozwiązanie problemu w wersji I nie wchodzi w grę.
Rozwiązanie problemu wersja II:
kupujesz dwa kulkowe, jednorzędowe łożyska 6301 2RS C3 (FAG, SKF), które posiadają wymiary 12x37x12, śrubę M12 klasy 10.9, jedną podkładkę d=12,2 oraz jedną podkładkę d=10,2, obie o grubości 1mm i odpowiednio wysokiej klasy wytrzymałościowej. Na tokarce staczasz część śruby do wymiaru gwintu M10 tak aby długość tego gwintu w stosunku do oryginalnej śruby była o 1 mm dłuższa. Reszta już jest prosta. Całkowity koszt to cena łożysk + 20 PLN reszta łącznie z opłaceniem tokarza lub chwilowego dostępu do tokarki. Gwarancja min. 100 tyś km obejmująca w zakresie takiego przebiegu 100%-ową cichobieżność.

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 22 gru 2012, 14:32

...zupełnie na koniec moich prac z rolkami przesyłam zdjęcie obu rolek po kapitalce. Kołnierz zabezpieczający został "zagnieciony" prasą do stanu wyjściowego a tak na marginesie to jego grubość gwarantuje od 3 do 4 cykli rozgniecenia i zagniecenia co w sumie daje przebieg rolek od 500 do 600 tkm a więc prawie są nieśmiertelne. W razie pytań pozostaję do dyspozycji.

conq

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: conq » 22 gru 2012, 22:23

Hmm nie uruchomisz czasem usługi regeneracji rolek dla forumowiczów? :D

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 23 gru 2012, 0:29

...czemu nie tyle, że każde następne 15 min. dłuższej nieobecności w domu może oznaczać poważne komplikacje małżeńskie a tego się obawiam .... i tak mam już dużo problemów.
Tak poważnie to nie jest to wielka filozofia a jak widać kluczem do sukcesu jest dobra prasa, nawet najprostsza tokarka i .... suwmiarka. Dodam tylko, że koszt regeneracji obu rolek to: 110,00 (dwa łożyska)+20,00 (dostęp do prasy)=130,00 PLN

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 24 mar 2013, 21:01

...odświeżam temat ponieważ po rolkach przyszedł czas na napinacze obu pasków, rozrządu i wielorowkowego. W moim przypadku oba napinacze są już nieprodukowane. Do mojej kappy produkcja napinaczy paska rozrządu skończyła się już dawno a resztki stanów magazynowych liczone są w sztuki (może jest ich z 15 sztuk na całym świecie) a ceny tych nielicznych dostępnych zapewne obłędne. Nie lepiej jest z napinaczami pasków wielorowkowych, których konstrukcja została zmieniona w 1996 roku co wiąże się z tym, że już dawno słuch zaniknał po jakichkolwiek stanach magazynowych nowych części. W każdym bądź razie mój silnik 3,0 24V z 1995 roku jest pod tym względem specyficzny ponieważ oba napinacze są starej konstrukcji opartej o hydrauliczny napinacz paska rozrządu i sprężynowo-olejowy naciągacz paska wielorowkowego. Tak na marginesie to zmienione konstrukcyjnie oba napinacze na nowsze są z punktu widzenia ich wytrzymałości i trwałosci jakimś nieporozumieniem ale to temat na inną dyskusję a póki co do rzeczy:
1) napinacz paska rozrządu: stara rolka napinacza nr 60810660 to łożysko SKF 633254 z wciśniętą w nie tuleją mimośrodową o wymiarach 35x58x30. Łożysko znalazłem w hurtowni w Petersburgu ale jego ściagnięcie ze względu na koszty dostawy jest zupełnie nieopłacalne. Dlatego jedynym rozwiązaniem jest wyciśnięcie ze starej rolki tulejki mimośrodowej a następnie wciśnięcie jej w dwa lub trzy łożyska kulkowe 61907 o wymiarach 35x55x10. Na koniec pozostaje wytoczenie na tokarce tuleji o wymiarach 55x58x30, w którą zostaną wciśnięte łożyska z mimośrodową tulejką-piastą i nowa, prawie oryginalna rolka jest gotowa. Koszty nowej rolki podam po jej wykonaniu ale koszt w wysokosci 100 PLN nie powinien zostać przekroczony.
2) napinacz paska wielorowkowego: ..... i tu mam pytanie do Kolegów czy ktoś już ten temat może przerabiał? Może ktoś dobrał jakąś podobną rolkę napinacza? Mogę liczyć na jakąś podpowiedź? Jesli tak to nie będę musiał kombinować i chętnie zkorzystam z czyjegoś doświadczenia.
Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. :D

P.S.
zamiana (jeśli w ogóle jest możliwa) starych napinaczy na nowe (dostępne) ze wzgledów na chęć posiadania oryginalych, stosowanych w dniu produkcji rozwiązań nie wchodzi w grę.

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 29 mar 2013, 19:06

....niestety z rolką napinacza 2 z racji kompletnego braku jakiegokolwiek zamiennika muszę zakombinować. Po rozcięciu zewnetrznej bieżni starej rolki wyciągnąłem bieżnię wewnętrzną. Jej wymiary to 32x42 (dw/dz) tak więc jeśli uda się ją przetoczyć do wymiaru 32x40 to można wcisnąć dwa łożyska 61908 2RS (bez tulejki dystansowej). Wymiary łożysk to 40x62x12 dlatego wystarczy wytoczyć tuleję o wymiarach 62x75x6,5, wcisnąć ją symetrycznie na łożyska i rolka gotowa.
W przyszłym tygodniu postaram się złożyć obie rolki do kupy i oczywiście zdam relację, może komus się przyda.
Pozdrawiam

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3376
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - rolki paska wielorowkowego

Post autor: adamM20 » 11 kwie 2013, 23:39

Na zakończenie tematu dwie fotki rolek napinających paska rozrządu i wielorowkowego po małych kombinacjach opisanych powyżej. Może komuś się przyda.
Pozdrawiam

P.S.
dokładnie obejrzałem bieżnie starych łożysk i szczerze mówiąc ich zużycie (ocena subiektywna) oceniłem na góra 40-50% (przebieg rolek około 100-120 tkm). Jeśli komuś uda się zdjąć osłonki łożysk rolki a następnie dokładnie wymyć rolkę w benzynie to po ponownym napełnieniu łożyska świeżym smarem połączonym z udanym wciśnięciem osłonek gwarantuję, że rolki zrobią kolejne 100 tkm. : ok2 : Oczywiście dotyczy to starszego typu rolek na dwurzędowych łożyskach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”