Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Alan

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Alan » 29 gru 2012, 22:21

To też pisałem...dziś trasa New Sącz - Krapkowice 250km w czasie 2,5h wszystko oki. Ale ogarnę te wentylatory,tak czy inaczej zobaczę jeszcze w poniedziałek co pokaże test na co2.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: volf » 29 gru 2012, 22:35

Ja tak bardzo nie sugerowałbym się tym testem, tzn. jeśli nawet by wypadł pozytywnie to przy braku innych niepokojących objawów nic bym nie robił...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Gros » 30 gru 2012, 6:23

Alan musi włączyć sie drugi bieg bo jesli tylko załacza sie 1 to nie ostudzi motoru .
Swego czasu miałem podobny przypadak ja opisujesz , a drugi to taki że w pompie wypadły skrzydełka i też szalałem ,cudowałem z odpowietrzaniem ,wymianą korka i tez myślałem o uszczelce
:lol: : gafa : :bitwa:

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: carincton » 30 gru 2012, 10:55

Znalazlem przypadkowo na youtubie o tym problemie - z cyklu ekspert radzi
http://www.youtube.com/watch?v=3kt40jWL-8Y

Alan

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Alan » 30 gru 2012, 14:02

No to wiem już na bank że odpala tylko jeden z wentylatorów,nie udało mi się zmusić klimy do współpracy. Nie chce się uruchomić na niskich temperaturach.

Do tego zepsułem korek na zbiorniczku :/

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: fotisk » 30 gru 2012, 14:21

Alan, klima w Kappie startuje przy temperaturze zewnętrznej +7, więc albo ogrzewany garaż, albo ocieplamy lusterko kierowcy (na spodzie masz czujnik temperatury zewnętrznej)...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: marceli » 30 gru 2012, 16:05

Alan, to zdjęcie temp silnika na początku postu to taką trzyma podczas jazdy?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Alan

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Alan » 30 gru 2012, 16:29

Tak,sztywna jak pyta kupidyna...

Dziś mierzyłem dwa razy,aby uzyskać taką stała temperaturę z zimnego startu potrzebuję około 6km.Więc nie ma problemów z błyskawicznym nagrzewaniem. Zauważyłem też że korek trzyma ciśnienie w kratkę,jutro kupię nowy i postaram się zrobić ten test na co2.

Alan

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Alan » 31 gru 2012, 9:27

No i z samego rana byłem u lokalnego wymieniacza....

Podłączyli jakieś ustrojstwo,nalali płynu,odpalili i czekali...werdykt? Hmm...niejednoznaczny,przynajmniej obaj wymieniacze nie mogli znaleźć wspólnego języka.Jeden twierdził że płyn się zmienił,drugi że nie..był niebieski,miał się zmienić na żółty...a w sumie po 10minutach nieco zrobił się jaśniejszy. Czyli że chyba coś dmucha..ale może mało. Dalej nic nie wiem,idę spać. Wstanę to pojadę do innego wymieniacza...

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: carincton » 31 gru 2012, 13:04

Jesli bedzie podejzenie, ze jednak uszczelka lub peknieta glowica to cisnienie sprezania mozna sprawdzic.
Jesli ubywaloby plyny chlodzacego to moznaby bylo sprawdzic szczelnoc ukladu chlodzenia, ale pisal pan, ze nie ubywa plynu.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Krzysiek82 » 31 gru 2012, 17:12

carincton pisze:Dlaczego jeden się włącza? Powinny się włączyć dwa wentylatory, może jest spalony bezpiecznik od wentylatora drugiego i dlatego drugi się nie włącza. To chyba tłumaczy dlaczego w korku temperatura wzrosła powyżej 90 stopni. Dlatego trzeba sprawdzić bepieczniki i oporność czujnika temperatury płynu chłodzącego.
Nie wiem jak jest w Kappie, ale w Lybrze oba wentylatory są na jednym bezpieczniku z tego co pamiętam (nie mam schematu pod ręką, ale w maju tego roku robiłem instalację i tak coś kojarzę). Jedynie praca na I czy II biegu zależy od sygnałów puszczonych na przekaźniki. W przypadku I biegu wentylatory są podłączone szeregowo, w przypadku II biegu przekaźnik między nimi się rozłącza (albo załącza - nie pamiętam teraz) i oba chodzą równoległe na 12 V. Ale bezpiecznik jest jeden na 99%.

Bardziej sprawdziłbym czy działa II bieg wentylatora - po odłączeniu wtyczki od termostatu powinien ruszyć II bieg. Tak przynajmniej jest w Lybrze, ale jeśli Kappa też posiada podwójny wentylator, to istnieje prawdopodobieństwo podobnej logiki.

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7370
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: faraon » 31 gru 2012, 19:11

Alan pisze:Podłączyli jakieś ustrojstwo,nalali płynu,odpalili i czekali...werdykt? Hmm...niejednoznaczny,przynajmniej obaj wymieniacze nie mogli znaleźć wspólnego języka.Jeden twierdził że płyn się zmienił,drugi że nie..był niebieski,miał się zmienić na żółty...a w sumie po 10minutach nieco zrobił się jaśniejszy. Czyli że chyba coś dmucha..ale może mało. Dalej nic nie wiem,idę spać. Wstanę to pojadę do innego wymieniacza...
Znam to ustrojstwo ;) Sam z takim pracowałem w serwisie FIAT-a.
Jeśli po 10 minutach płyn się zrobił "jaśniejszy" to Twoja głowica jest jak najbardziej : ok2 : Jeśli są przedmuchy z uszczelki pod głowicą do układu chłodzenia, płyn NATYCHMIAST robi się żółty. To jest kwestia max. 30 sekund.

BTW - Badanie tym ustrojstwem, nie daje 100% pewności o wydmuchaniu lub nie uszczelki pod głowicą. Nieszczelność może być w innym jej punkcie, ale jeśli nie masz innych objawów - nic nie ruszaj :!: :!:
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Alan

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Alan » 31 gru 2012, 19:20

No więc tak...inni mają sylwestra a ja mam Lancię :P

Charakter mam taki że jak coś jest niesprawne to spać nie mogę,nie mogę się skupić nad czym innym ,ani też o czym innym myśleć...więc poszedłem raz jeszcze...

Natchniony waszymi wskazówkami zabrałem się za wiatraki,ewidentnie odpalał tylko jeden i to przy temperaturze grubo przekraczającej umowne 90St.
Nawet odpięcie wtyczki przy głowicy odpalało tylko jeden wiatrak. szybka zamiana wtyczek...działają oba...wtf?

No więc zamiana na miejsca ..działa jeden. Sprawcę zamieszania znalazłem po chwili.Wtyk drugiego z wentylatorów miał wygrzane gniazdo. Wyczyściłem i po próbie z wtyczką czujnika odpaliły oba.

Po tej operacji granie motoru. I tak...przy temp ok 80st odpalają oba wiatraki,po chwili jak trzeba odpala drugi bieg(wcześniej jeden wentylator nie miał dwóch biegów) 45 minut drażniłem sąsiadów klekotaniem pod oknami,ale kappeć zachowywał się wzorcowo.

Inna sprawa że korek chłodnicy nie trzyma ciśnienia w ogóle ,dziś nie wyrobiłem z czasem i nie kupiłem nowego.Tak więc nie wiem czy węże będą twardniały czy też nie.To się zobaczy po nowym roku.Tak czy inaczej wody nie wywala i nie gotuje.

Edit...w ON powinien się zrobić zielony,tylko jaka ta zieleń być powinna? ciemna,jasna,głęboka? U wymieniacza byłem o 8 rano jak się zbierali do tego było szarawo,później zrobiło się widno...może i od tego był jaśniejszy? :P ...tak się pocieszam :P

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Krzysiek82 » 01 sty 2013, 17:08

Coś mi się wydaje Alan, że Kapiszon uzdrowiony :) Żałowałeś mu tylko wiatru na silniczek, ot co ;)

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: MariuszKRK » 01 sty 2013, 17:46

podepnę się pod temat...co odpowiada w TDS-ie za 1 bieg wentylatora? czujnik w termostacie czy rezystor? bo włącza mi się tylko drugi powyżej 90 stopni i chodzą oba wentylatory.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”