Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęczy...

Awatar użytkownika
JackRM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:43
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ferrara, Italia

Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęczy...

Post autor: JackRM » 05 lip 2013, 23:29

ablazer1 pisze:PRoblem nierozwiazany, dodaje Filmik,w ktorym mniej wiecej Widac Jakie Sa objawy, wskazniki wariuja, prosze zwrocic uwage na dzwiek spod schowka. Dodaje filmik http://db.tt/OmaBgTTB wskazniki paliwa I Temp tez Wariuja
Spróbuj od kogoś na kablach odpalić.
Jak odpali to sprawdź miernikiem na odpalonym ile jest napięcia na klemach, jak mniej niż 13V to i pewnie alternator lub regulator padł.


tapnięte ze starego jabłkofonu
Była:Lancia Lybra 1.9jtd 2000 grigio Elisa 105KM/255Nm tuned by Ramzes_II @130KM/315Nm
Była:Lancia Delta III 1.6MJT Platinum 2012 Poltrona Frau Gran Luce bicolore nero/grigio underground
Jest: Fiat Freemont 2.0MJT 2015 170KM automat Black Code AWD

ablazer1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 01 lip 2013, 20:18
Imię: milosz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęcz

Post autor: ablazer1 » 10 lip 2013, 15:01

ok wymienilem akumulator i samochod chodzi normalnie jednak pali sie ciagle nawet po przegazowaniu kontrolka akumulatora . jak myslicie padl rowniez alternator z tego co sie orientowalem za wymiane tutaj chca bagatela 600 euro , dojade na nowiutkim akumulatorze ze zgaszonymi swiatlami 600 km do polski? albo ewentualnie ile bym potrzebowal aku? czy kontrolka moze swiecic sie od tego ze klema plusowa jest luzna ? to znaczy niemoge jej na sztywno dokrecic , dokrecam srube do oporu ale klema po pociagnieciu bez oporow schodzi ze slupka . prosze o dalsza pomoc

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęcz

Post autor: FXX » 10 lip 2013, 15:37

Popraw klemę na tyle, żeby siedziała sztywno. Sprawdzałeś połączenia na alternatorze?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

ablazer1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 01 lip 2013, 20:18
Imię: milosz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęcz

Post autor: ablazer1 » 10 lip 2013, 15:51

ja jestem zielony z mechaniki wszystko robie u zaUfanego znajomego gdzie znalezc te przekazniki do alternatora ? i myslisz ze od luznych klem moze sie swiecic ta kontrolka? jej nie idzie docisnac do slupka akumulatora za nic

ablazer1
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 01 lip 2013, 20:18
Imię: milosz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęcz

Post autor: ablazer1 » 10 lip 2013, 15:52

znaczy docisnieta jest na tyle ze auto odpala ale luzno schodzi razem z tym plastikowym czyms ze slupka plusowego

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10686
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęcz

Post autor: FXX » 10 lip 2013, 16:03

Nie przekaźniki, a kable bezpośrednio na alternatorze i rozruszniku. Wystarczy, że któryś kabel nie będzie miał dobrego połączenia i nie będzie ładowania.
Co do klemy to wystarczy ją troszkę podpiłować/zeszlifować w miejscu zacisku i będzie siedziała sztywno.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
JackRM
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 120
Rejestracja: 02 cze 2013, 17:43
Imię: Jacek
Lokalizacja: Ferrara, Italia

Lybra 1.9 JTD - nie kręci, wskaźniki wariują, coś brzęczy...

Post autor: JackRM » 10 lip 2013, 21:51

A czy zmierzyłeś na zapalonym aucie - zwykłym chińskim miernikiem z OBI za 4,99Euro - ile ma napięcia na klemach?
Jak ma 13,8V to jedziesz śmiało do domu.
Jak ma poniżej 12,5V to regulator napięcia albo alternator.



tapnięte ze starego jabłkofonu
Była:Lancia Lybra 1.9jtd 2000 grigio Elisa 105KM/255Nm tuned by Ramzes_II @130KM/315Nm
Była:Lancia Delta III 1.6MJT Platinum 2012 Poltrona Frau Gran Luce bicolore nero/grigio underground
Jest: Fiat Freemont 2.0MJT 2015 170KM automat Black Code AWD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”