Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: FXX » 12 cze 2013, 13:32

Krzysiek82 pisze:Z tego co pamiętam, to w programie serwisowym deSatiz było napisane, że temperatura wiejąca ze środkowych kratek przy ustawieniu temperatury na LO i nawiewu na wprost przy 3 kreskach siły nawiewu powinna wynosić 8-11 stopni. Piszę teraz z pamięci, ale na 99% takie są wartości. Musiałbym to sprawdzić na 100%.

Zwrócę uwagę na jedną sprawę: po zakupie Lybry kiedy pojechałem na serwis klimatyzacji wiało mi dosłownie lodem. Pamiętam do dziś, że jak tryb AUTO włączył dmuchawę na 5 kresek (teraz mi zawsze ustawia na 4 nie wiadomo czemu...) i dał nawiew na wprost, to było zimno. Ale naprawdę zimno. Byłem zadowolony bo lodowato, wydajnie, szybko, itp. Potem po 2 latach okazało się, że sprężarka przytarta (a na dodatek co roku miałem spore ubytki czynnika) i miałem robiony remont, o którym pisałem wcześniej. I co najciekawsze - teraz AUTO ustawia tylko 4 kreski, nie wieje lodem, nie ma tego przejmującego zimna, a jednak termometr przyłożony do kratek pokazuje prawidłową temperaturę zgodnie z danymi producenta... Co to oznacza? Że kiedyś było owszem fajnie lodowato, ale chyba nieprawidłowo...

Teraz jest chłodek, czuć też chłodne powietrze, ale człowiek nie marznie w ręce. A wtedy autentycznie przy 35 stopniach na zewnątrz mi się robiła gęsia skórka na rękach.
Prawdopodobnie wtedy miałeś za niską temperaturę na wylocie z kratek, co się nie rzadko zdarza.
Niestety to nie jest prawidłowe działanie klimatyzacji, a na pewno nie jest korzystne dla samego układu jak i użytkownika, zwłaszcza biorąc pod uwagę dość pechowe umieszczenie kratek na tunelu środkowym w Lybrze. Ba, pechowe to chyba mało powiedziane - skręcając w upalny dzień klimę dość mocno dostajemy zimnym powietrzem prosto w kolano, rękę i klatkę piersiową, co na pewno nie jest pożądane chociażby dla naszych stawów.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: brygadzista1 » 12 cze 2013, 14:01

Ja używam klimy tylko na dlugich trasach przy wysokich temperaturach przy czym ustawiam ją na 22st. Używając klimatyzacji tak aby dawała zmrożonym powietrzem prosto na rozgrzane ciało sami prosicie sie o problemy ze zdrowiem.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: Krzysiek82 » 12 cze 2013, 14:26

Oczywiście, macie rację. To miało miejsce tylko rok czasu - najprawdopodobniej była nieprawidłowa ilość czynnika w układzie. Oczywiście kratki ustawiałem tak, aby nie dostawać tym zimnem. Napisałem tylko o tym aby mieć na uwadze, że ten pozornie dla nas tylko lekki chłodek może być całkiem prawidłowym działaniem, a zimno jak z zamrażarki nieprawidłowym.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: FXX » 12 cze 2013, 15:09

brygadzista1 pisze:Ja używam klimy tylko na dlugich trasach przy wysokich temperaturach przy czym ustawiam ją na 22st. Używając klimatyzacji tak aby dawała zmrożonym powietrzem prosto na rozgrzane ciało sami prosicie sie o problemy ze zdrowiem.
Problem w tym, że te środkowe kratki w Lybrze trzeba praktycznie wyłączyć z obiegu, żeby nie dostawać zimnym powietrzem, w ustawieniu auto.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
keram11
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 375
Rejestracja: 21 wrz 2009, 12:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Tenczynek/Kraków

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: keram11 » 12 cze 2013, 19:18

Nie bardzo rozumiem w czym problem.
Ustawiam klimę na auto, następnie naciskam strzałkę w górę (nawiew na szybę) - zimne powietrze leci w górę i zgodnie z prawami fizyki opada w dół chłodząc w miarę równomiernie przestrzeń kabiny.
Temperaturę mierzoną na wylocie środkowych kratek mam 12 Celsjuszy.
Ja w upalne dni ustawiam 21 lub 23 stopnie, bo nie lubię liczb parzystych ;)
Lybra 1.9 JTD 139 KM :-)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: Dudi » 12 cze 2013, 19:59

keram11 pisze:Nie bardzo rozumiem w czym problem.
Ustawiam klimę na auto, następnie naciskam strzałkę w górę (nawiew na szybę) -
Jak naciśniesz, to już przestaje być "AUTO" :)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
keram11
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 375
Rejestracja: 21 wrz 2009, 12:03
Imię: Marek
Lokalizacja: Tenczynek/Kraków

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: keram11 » 12 cze 2013, 21:55

To co jest ważniejsze auto czy komfort jazdy ???
Lybra 1.9 JTD 139 KM :-)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: Toper » 12 cze 2013, 22:18

grigor pisze:Aby klima działała sprawnie w trybie auto, proponuję raz na jakiś czas przedmuchać sprężonym powietrzem czujnik temperatury klimatronika. Przy mocno zabrudzonych czujnikach działanie klimatronika może się znacząco zmienić.
a gdzie on jest ten czujnik?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: FXX » 12 cze 2013, 22:39

keram11 pisze:To co jest ważniejsze auto czy komfort jazdy ???
Tylko, że jak dla mnie to wtedy nie ma ani jednego ani drugiego. Nie po to zamontowano automatyczną klimatyzację, żebym musiał ją ręcznie ustawiać, bo ktoś nie pomyślał gdzie umieszcza kratki nawiewu powietrza.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: stabraf » 13 cze 2013, 0:44

Toper pisze:
grigor pisze:Aby klima działała sprawnie w trybie auto, proponuję raz na jakiś czas przedmuchać sprężonym powietrzem czujnik temperatury klimatronika. Przy mocno zabrudzonych czujnikach działanie klimatronika może się znacząco zmienić.
a gdzie on jest ten czujnik?

Pozdrawiam
A zapewne tutaj:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: bronx » 21 cze 2013, 23:57

Klimę można samemu serwisować :) , jeśli uważasz że tylko serwis nie czytaj tego idz na fajkę,piwo kakao :) co tam wolisz.
A ja to zrobiłem tak :
podciśnienie wykorzystując vacum pompę na silniku 0,7-0,8bara - pominąłem bo klima coś chłodziła ale pompa została sprawdzona czy się nada - to pomysł dla innych :)
Na niskie ciśnienie manometr, r134a+olej.
Puszka 500g r134 + olej + jakieś pierdoły
załączam klimę na maxa, pomiar cisnienia ok 20psi, dobijam czynnik, pomiar cisnienia ok 30 psi.
Dobijam na 35psi. Kończe . Max to chyba 40-45.
Chłodzi wystarczająco.
Puszka wystarczy na kilka dobić , a że w rodzinie jest 5 klim do obskoczenia będzie szybko pusta.
Licząc to co zostało w puszcze cała zabawa wyszła mnie ok 20-30zł.

Tylko nie piszcie mi że zakłady sprawdzają ile masz oleju w sprężarce, jeśli ma wziernik to tak a tak to walą gaz + ustalona mieszanka oleju...

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: FXX » 22 cze 2013, 0:13

A ja Ci napiszę, że sprawdzają, a przynajmniej mój sprawdzał, bo byłem przy serwisie klimy i podał mi ile miałem czynnika i oleju w układzie oraz razem ze mną sprawdzał wartości w katalogu ile być powinno, po czym uzupełnił brak do max.
I kurcze nie widzę sensu takiej zabawy jak Twoja, skoro za całą obsługę łącznie z czynnikiem i olejem zapłaciłem niecałe 50zł... A tydzień później zapłaciłbym jeszcze mniej w promocji...
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: bronx » 22 cze 2013, 0:29

A ja Ci powiem że guzik sprawdził a nie olej.
Po pierwsze Kamil , gośc odpompował to co miałeś w układzie.
Odpompował sam gaz.
Po ilości gazu jest w stanie oszacować ile ojeu tam może być.
Po drugie sprawdzenie ile oleju jest w układzie możliwe jest tylko i wyłącznie po rozkręceniu wszystkiego w drobny mak.
Po trzecie korzysta się z tabeli % gaz+olej, i na takiej zasadzie dopełnia smarowidło.
Po czwarte jeśli odciągnął ci olej maszyną to niech pokaże gdzie on jest, olej nie barwnik.
Po piąte stan oleju można sprawdzić na sprężarkach z wziernikiem.



A jaki sens ma wymiana klocków samemu, jak serwis weźmie 50zł.
Jaki sens maja opisy na forum jak wymienia ktoś łącznik, gdzie wymiana to 20-30zł.

Uważam że serwis klimy to naciąganie i okłamywanie ludzi i sobie zrobiłem to sam, i zrobię jak będzie trzeba w pozostałych 4 autach.

Zreszta już zamówiłem butlę 2kg z 134a za 130zl z przesyłką.
Oleju mam 400ml.
Więc ... :D

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: FXX » 22 cze 2013, 3:57

bronx pisze:A ja Ci powiem że guzik sprawdził a nie olej.
Po pierwsze Kamil , gośc odpompował to co miałeś w układzie.
Odpompował sam gaz.
Po ilości gazu jest w stanie oszacować ile ojeu tam może być.
Po drugie sprawdzenie ile oleju jest w układzie możliwe jest tylko i wyłącznie po rozkręceniu wszystkiego w drobny mak.
Po trzecie korzysta się z tabeli % gaz+olej, i na takiej zasadzie dopełnia smarowidło.
Po czwarte jeśli odciągnął ci olej maszyną to niech pokaże gdzie on jest, olej nie barwnik.
Po piąte stan oleju można sprawdzić na sprężarkach z wziernikiem.
Jak sprawdzał stan oleju - nie wiem, nie patrzyłem mu na ręce - podał mi ilość czynnika i oleju w układzie.
bronx pisze:A jaki sens ma wymiana klocków samemu, jak serwis weźmie 50zł.
Jaki sens maja opisy na forum jak wymienia ktoś łącznik, gdzie wymiana to 20-30zł.

Uważam że serwis klimy to naciąganie i okłamywanie ludzi i sobie zrobiłem to sam, i zrobię jak będzie trzeba w pozostałych 4 autach.
Jaki sens? Ano taki, że jak ktoś ma narzędzia do tej wymiany i trochę chęci to sobie to zrobi sam. Ja nie mam sprzętu, żeby sobie zrobić klimę, a poza tym za różnicę 10zł (bo taka pewnie wyszła między Twoim nabijaniem, a tym co zapłaciłem) to sorry, ale nawet jakbym miał ten sprzęt co Ty to chyba by mi się nie chciało czasu marnować ;)
Co innego klocki itp. bo do tego wystarczą proste klucze i kilka chwil ;)

Naciąganie i okłamywanie ludzi powiadasz? Cóż, a czyszczenie i płukanie układu po zatartej sprężarce klimatyzacji też mi wykonasz? A sprawdzenie szczelności i znalezienie miejsca gdzie układ nie jest szczelny też wykonasz ? :)
Nie mówię, że wszędzie jest uczciwie i nie naciągają, ale proszę Cię - nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.
bronx pisze:Zreszta już zamówiłem butlę 2kg z 134a za 130zl z przesyłką.
Oleju mam 400ml.
Więc ... :D
Więc powodzenia w dalszym nabijaniu ;) Ja za 10 czy 20zł nie mam czasu i sprzętu, żeby się w to bawić ;)
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 2.4 JTD - sprężarka klimatyzacji - regeneracja

Post autor: bronx » 22 cze 2013, 10:47

FXX pisze:
Jak sprawdzał stan oleju - nie wiem, nie patrzyłem mu na ręce - podał mi ilość czynnika i oleju w układzie.


Jaki sens? Ano taki, że jak ktoś ma narzędzia do tej wymiany i trochę chęci to sobie to zrobi sam. Ja nie mam sprzętu, żeby sobie zrobić klimę, a poza tym za różnicę 10zł (bo taka pewnie wyszła między Twoim nabijaniem, a tym co zapłaciłem) to sorry, ale nawet jakbym miał ten sprzęt co Ty to chyba by mi się nie chciało czasu marnować ;)


Naciąganie i okłamywanie ludzi powiadasz? Cóż, a czyszczenie i płukanie układu po zatartej sprężarce klimatyzacji też mi wykonasz? A sprawdzenie szczelności i znalezienie miejsca gdzie układ nie jest szczelny też wykonasz ? :)

Więc powodzenia w dalszym nabijaniu ;) Ja za 10 czy 20zł nie mam czasu i sprzętu, żeby się w to bawić ;)

Tłumaczę Ci że tą wartośc oleju podał Ci z % wartości czynnika i tyle.
Sami producenci maszyn do obsługi klimy to zaznaczają.

Jaki sprzęt do klimy?
Vavum pompę masz, masz :), wężyki i złączki + manometr - ew. wydatek.

Pisałem juz kiedyś ze u nas min 100 za wyssanie, sprawdzenie szczelnośći 30-40min ( co też jest dyskusyjne) nabicie.

Szczelność Ci sprawdzę i to lepiej. Zrób próżnię np. te -0.7. Zamontuj manometr i smigaj 2-3dni.
Próżni nie oszukasz jak jest nieszczelność próżnia zmaleje.

Nad płukaniem i czyszczeniem się nie zastanawiałem, ale w momencie zatarcia sprężarki to wykonałbym płukanie bo i tak trzeba większość rozkręcić.

Problemem może być znalezienie nieszczelności ale są do tego jakieś barwniki pod UV i to też da się bez problemu zaaplikować do układu.

Także widzisz jednak naprwdę dużo idzie samemu bez wydatku zrobić.

Nie interesowałbym się tematem gdyby za zakucie weża wykrecenie i zakrecenie skasowali mnie kilka stówek.

To na koniec Ty będziesz jeździł na promocje ja sam w domu męczył temat, bo u mnie promocje jakie widziałem to 99zł , np u dilera renault :)

A może kiedyś poskłądam sobie sprzęt i będzie serwis klimy kto wie : yesyes :

Teraz mam w planach zmajstrowanie z odpadów klimy samochodowej, klimy do domu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”