volf pisze:Sprawdzałeś może napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy załączonych 3 oraz 4 świecach, oczywiście na wolnych obrotach?
Pytam, bo mam zamiar zamontować światełka dzienne Philips i one się wyłączają przy napięciu ok. 13V.
O to zdjęcie to bym jednak prosił, nikt nie będzie krytykował-przecież to nie forum fotograficzne

Pomiar dla Ciebie:
1. Wolne obroty, wyłączone wszystkie możliwe odbiorniki prądu - ładowanie - 14.12v
2. Podłączone 3 świece - 13.96v
3. podłączone 4 świece - 13.91v
4. 4 świece + światła mijania - 13.86v
5. 4 świece + światła mijania + pełny nawiew - 13.20V i spada 0.01v co 2 sekundy
czyli wniosek, troche za słaby alternator - ale przez te pare minut dziennie spokojnie wytrzyma, a tym bardziej że podobno w większości jtd są alternatory 120A co by w zupełności wystarczało
ale, jeśli choć byś miał 100 A alternator a używał byś innych świateł dziennych (domyślam się że będą to ledy) to problem ze spadającym napięciem w twoim przypadku by znikł
Pojawił się jednak problem po podłączeniu 4 świecy.
termik który jest zamocowany na obudowę grzałki działa nieprawidłowo
przy podłączonych 3 świecach płyn wolniej się nagrzewał przez co był czas na nagrzanie obudowy całej grzałki i wtedy działało dobrze
teraz gdzie czas nagrzewania uległ skróceniu o prawie minutę obudowa nie potrafi się nagrzać tak szybko do tych 70 stopni i termik działa dopiero przed 90 stopni
Zrobiłem taką próbę że przykleiłem go do węża zaraz za grzałką i zaizolowałem odrobiną waty szklanej żeby napór zimnego powietrza z zewnątrz nie schładzał wyłącznika termicznego (na zdjęciu jeszcze tego nie widać, tu jest w oryginalnym miejscu)
Czas nagrzewania silnika, a w efekcie otrzymania ciepłego powietrza w kabinie, da się dodatkowo przyśpieszyć zasłaniając chłodnicę (tak robiłem każdej zimy) np plastikową tekturą.
Zdjęcie
Nie śmiejcie się z nie profesjonalnej instalacji elektrycznej

hehe