Strona 2 z 5
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 7:03
autor: Jaroslaw82
Nr VIN: ZLA83900000088145 , rok produkcji 22.02.2002r
FXX pisze:
Tu z pomocą przyjdzie Ci ePER
Twój silnik ma oznaczenie M3.
Link nie działa

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 8:08
autor: FXX
Wg. ePERa masz błędną datę produkcji w dowodzie rejestracyjnym.
Data produkcji Twojej Lybry to 02.2001 i rzeczywiście masz 110KM.
Nowy link, teraz bezpośrednio dla Twojego VINu
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 8:16
autor: bronx
Egr zaslepić lub nowy reanimacja nic nie da, jak da to na krótką metę.
szkoda czasu i roboty.
O dolot uderz do Huberta ( brygadzista1).
Tak jak pisałem, będziesz chciał to zapraszam, zrobimy logi, zaślepimy egr i wyłączymy go .
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 10:47
autor: Jaroslaw82
FXX pisze:Wg. ePERa masz błędną datę produkcji w dowodzie rejestracyjnym.
Data produkcji Twojej Lybry to 02.2001 i rzeczywiście masz 110KM.
No to ładne jaja- to wiele rzeczy tłumaczy.....
Ciekawe- u mnie to wygląda całkiem inaczej.... pomiędzy tuleją giętką (5) a przewodem sztywnym (6) mam jeszcze jeden przewód sztywny... do tego przewód sztywny (6) ma inny kształt... u góry kończy się "na prosto", nie "skręca". Ale wygląda na zakończony oryginalnie -nie ma śladu jakiś samoróbek... (poza tuleją giętką (5) która dodatkowo jest łączona z dwóch.... no comments...
Cóż, widzę że po pierwsze muszę rozpocząć od doprowadzenia dolotu do stanu oryginalnego....
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 16:15
autor: egon.
Dla sprostowania, w CF3 mozna tylko zaslepic EGR bez koniecznisci wyłączania komputerowo, ale dotyczy to tylko silników sterowanych ECU EDC15 bp przy EDC16 trzeba juz zaślepkę z "dziurami" i wyłączenie w kompie. To tyle, co do sterowników EDC15 ten błąd w kompie to błąd, który nie ma wpływu na prace silnika i na pewno nie przełącza go w tryb awaryjny, wiem, bo sam mam tak zrobione u siebie.
Powtarzam nie dotyczy to ECU o oznaczeniu EDC16.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 17:52
autor: FXX
Ale ja nie powiedziałem, że zawsze przełącza go w tryb awaryjny, to jest raczej ostateczność i rzadkość, ale jednak może się zdarzyć.
EDC16 jeśli mnie pamięć nie myli była stosowana (przynajmniej w AR) dopiero w 16V/20V.
Co do zaślepki z dziurkami to ją daje się bez wyłączenia EGR w sterowniku, właśnie po to aby zmniejszyć przepływ spalin przez zawór, a co za tym idzie wydłużyć jego działanie. Takie przynajmniej było zalecenie Fiata. W przypadku wyłączania go w mapach dajesz pełną.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 18:14
autor: mjerzy
Zaślepka z dziurami nic nie daje, przy niedomykającym się egr i tak będą szły przez niego spaliny przez owe dziury. Chyba że egr sprawny, ale wtedy po co bawić się w zaślepki.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 18:23
autor: FXX
Jw. zaślepkę z dziurami daje się przy sprawnym EGR aby wydłużyć jego prawidłowe działanie. Na forum Alfaholików jest cały temat o tym łącznie z numerami fabrycznymi pod jakimi te zaślepki występują w ASO.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 20:58
autor: Jaroslaw82
Dolot chwilowo uszczelniony- dwie taśmy samo wulkanizujące, jedna szeroka super mocna montażowa, opalarka. Wygląda pancernie i działa

Oczywiście będę szukał całości oryginalnej, ale na chwilę obecną mój patent musi wystarczyć. Zaglądnąłem od góry do IC- trochę mnie martwi że jest mokry od oleju, jutro zrzucę dolny wąż- zobaczymy ile oleju wycieknie..

Przedmucham go też sprężonym powietrzem.
Czas na wymianę termostatu i EGR do roboty- ale to wszystko po długim weekendzie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 21:09
autor: FXX
A jak próba drogowa, poprawiło się po tym pancernym uszczelnieniu?
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 28 paź 2013, 21:53
autor: Jaroslaw82
FXX pisze:A jak próba drogowa, poprawiło się po tym pancernym uszczelnieniu?
Na razie była tylko próba pod domem, próba drogowa odbędzie się jutro- w każdym razie na pewno zniknęły "przedmuchy" które występowały wcześniej, no i zminimalizowałem liczbę "dziwnych" łączeń poprzedniego właściciela, o których mógłbym powiedzieć wszystko, tylko nie to że były szczelne.
Jutro dam znać ile warta jest ta taśma samo wulkanizująca i czy ta chwilowa "prowizorka" zdaje egzamin.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 29 paź 2013, 2:31
autor: egon.
Przy EDC15 nie musisz wyłączać w kompie przy pełnym zaślepieniu, możesz oczywiście, ale nie musisz

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 29 paź 2013, 8:16
autor: Jaroslaw82
Jestem po "dłuższej" trasie - nic nie swiszczy, jest jakby bardziej elastyczny. Na początku wydawało mi się również że nie kopci, ale jak nagrzał się silnik mocno depnąłem na dwójce no i za mną pozostała czarna zasłona miczania.. tj dymu

Czyli kopci, ale tylko przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu. Więc ta usterka nie zniknęła. Wieczorem odręce dolny przewód od IC- zobaczymy ile oliwy wycieknie.
ECD 15, ECD16 - o co chodzi?? Musze poszukać na forum i się doszkolić.
Tak na marginesie- konstruktorzy Fiata długo myśleli nad układem dolotowym- moim zdaniem jest za długi i ma za wiele połączeń, dla przykładu, w Mondeo 1.8 TD którym bujałem się pare lat temu, IC był na silniku, zaraz nad turbo, powietrze łapał spod maski- jak tylko pilnowało się, żeby wlot powietrza nie był zapadnięty- wszystko było git...
No ale nie ma co wracać do przeszłości (szególnie że jtd jest o niebo lepszy od TD Forda), trzeba usprawniać obecny dupowóz

Szczególnie że z każdym dniem zakochuję się w nim coraz bardziej

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 29 paź 2013, 8:42
autor: bronx
EDC 15,16 - rodzaje ECU
Ty masz według epera CF3 a tam powinien siedzi EDC16. Po podłączeni do kompa wyjdzie jaki sterownik siedzi
Jeśli to kopcenie pojawia się nieregularnie, czasami np przy ruszaniu ze świateł, mocniejszym dodaniu gazu ( niekoniecznie podłoga)
to na 99% zablokowany egr będzie.
Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie
: 29 paź 2013, 8:44
autor: Ramzes_II
bronx pisze:EDC 15,16 - rodzaje ECU
Ty masz według epera CF3 a tam powinien siedzi EDC16. Po podłączeni do kompa wyjdzie jaki sterownik siedzi
Jeśli to kopcenie pojawia się nieregularnie, czasami np przy ruszaniu ze świateł, mocniejszym dodaniu gazu ( niekoniecznie podłoga)
to na 99% zablokowany egr będzie.
CF3 to EDC15 w Lybrze

EDC16 dopiero od 1.9 16V, i JTDm.. ale to nie w Lancii..