Strona 2 z 3
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 18 sty 2014, 22:46
autor: MacioBA
Przede wszystkim szukaj zadbanego egzemplarza - nie patrz na przebieg (to tylko cyferki) i silnik - zwracaj uwagę na stan nadwozia - przeszłość wypadkowa, korozja progów, stan silnika (do poczytania w odpowiednich działach) i pozostałą stronę mechaniczną. Zwracaj uwagę na stan wnętrza - to też wiele może powiedzieć o stanie ogólnym samochodu.
Silników Diesla nie trzeba się bać - nasze JTD są naprawdę bardzo udanymi konstrukcjami. Obawiać się należy handlarzy próbujących oszukać kupującego

Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 18 sty 2014, 22:50
autor: Alan
cysiek pisze:Alan pisze:1.6 za słaby
1.8 wariat z wariatorem
2.0 do wymiany rozrządu wyciąga się silnik,plus bieda w panewkach
1.9 Jtd dobry ale soft dla lepszej dynamiki.
2.4 jtd miód malina ..upusko urywa
Poprawcie mnie jeśli się mylę.
Doskonale wiesz, ze przy odp odnosnie silnika 2.0 sie mylisz. Na forum bylo o tym walkowane setki razy.
Ja...yhym.... i tyleż samo razy było i o panewkach i o rozrządzie . Czyż nie?
Różnica między 2.4 a 1.9 jest zasadnicza ...5 gar

Poproś kogoś kto ma o rundkę

Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 18 sty 2014, 22:57
autor: MacioBA
Panewki - ten problem opisywany jest głównie przy Kappie, choć silnik ten sam, a i tak nie jest to reguła, a rozrząd - no wiadomo - instrukcja serwisowa mówi jasno: "demont" silnika, zresztą przy 2.4 JTD chyba jest podobnie... ale są macherzy robiący to bez demontażu.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 18 sty 2014, 23:16
autor: Alan
Zgadza się , nie mówię że 2.0 to szmelc i każden padnie. Ale mają takie przypadłości jeśli były zaniedbane( a o to mniej więcej kolega pytał).
Zresztą zaniedbane JTD też z kieszeni wyciągną ostatniego dukata.(dwumas,pompa,wtryski,turbina)
Z rozrządem w 2.0 to zależy czy będzie miał w swojej okolicy szpeca który mu to ogarnie, a z drugiej strony...ileż razy wymienia się rozrząd? Można się poświęcić.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 18 sty 2014, 23:17
autor: FXX
Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 19 sty 2014, 2:19
autor: Wilkin
Zaraziliście się od Carintona tymi panewkami w 2.0 ?
Masakra
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 19 sty 2014, 9:20
autor: Alan
To wina prądkującej turbiny

Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 19 sty 2014, 9:45
autor: tacitus
7lat użytkowałem lybrę 2.0 i z całym sercem mogę powiedzieć że nie miałem lepszego auta.A przewinęły sie u mnie nawet takie klasyki jak talbot solara
7 lat jazdy lybrą = 2x wymiana tłumika końcowego,150tys km +/- zrobione i to całe większe naprawy.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 19 sty 2014, 19:45
autor: MacioBA
FXX pisze:Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Bardzo możliwe, mogło mi się pomylić z AR 159 - kolega miał zarówno Lybre i Alfę z silnikiem 2.4 JTD - wiem, że w którymś musiał demontować silnik

Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 19 sty 2014, 21:03
autor: Nat
tacitus pisze:7lat użytkowałem lybrę 2.0 i z całym sercem mogę powiedzieć że nie miałem lepszego auta.
Mam to samo, tyle że osiem lat. I nic.
Blachy w Lybrze są doskonałe, z wyjątkiem progów, w których zatykają się odpływy wody, więc lubią zardzewieć. Miejsce do bezwzględnego sprawdzenia.
Problem panewek w
LYBRZE 2,0 nie istnieje (w przeciwieństwie do kappy), no chyba że ktoś długotrwale zupełnie bez oleju jeździł (w starym aucie zawsze możliwe).
Trzeba być "wymieniaczem" z ASO, bądź mechaniorem - kompletnym ignorantem, by do wymiany rozrządu w 2,0 wyjmować silnik.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 19 sty 2014, 21:08
autor: Alan
Nat, skoro to ten sam silnik to jak to możliwe?
Pytam z czystej ciekawości.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 27 sty 2014, 17:22
autor: Nat
Alan pisze:Nat, skoro to ten sam silnik to jak to możliwe?
Pytam z czystej ciekawości.
Podzielam Twoją ciekawość.
Podobna zagwozdka jest i w innych autach - np. silnik 1,9 dci w Lagunie to totalna padaka, a w Vitarze ludzie jeżdżą i sobie chwalą. Nie wspominając o autach z tym silnikiem z gamy RVI.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 27 sty 2014, 19:00
autor: grigor
FXX pisze:Przy 2.4JTD o ile dobrze kojarzę instrukcja serwisowa nic nie mówi o demontażu.
Aby wymienić rozrząd w 2,4JTD nie trzeba na pewno wyjmować silnika. Ostatnio się męczyłem u siebie

. Miejsca jest strasznie mało ale o ile mamy odpowiednio przerobione klucze idzie wymienić. Niestety moje od standardowego kompletu były za szerokie.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 27 sty 2014, 19:44
autor: FXX
Ze standardowymi też się da - tak twierdzi mój mechanik ;P
W Lybrze 2.0 też się da bez wyjmowania, ale instrukcja mówi coś innego
eLearn dla AR156 2.4JTD przewiduje dwie możliwości - z silnikiem w samochodzie i z silnikiem wymontowanym.
Re: Lybra - czy warto kupić ?
: 27 sty 2014, 22:06
autor: grigor
FXX pisze:Ze standardowymi też się da - tak twierdzi mój mechanik ;P
Pewnie jak mechanik w warsztacie ma kilka kompletów kluczy rożnych producentów to coś wybierze. U mnie z taniego zestawu były nieco za długie (z sensie, że nie bardzo się mieściły między silnikiem i karoserią). Także najwygodniej nie jest ale da się zrobić bez cudowania z wyjmowaniem silnika

.
W AR patrząc na zdjęcia nadkola jest chyba nawet łatwiej. Większe okienko inspekcyjne.