Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta rolka

grigor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 02 sty 2012, 19:27
Lokalizacja: Lublin

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: grigor » 28 mar 2014, 23:43

Tak na marginesie w tym napinaczu nie bardzo ma się co psuć. Jak miałem zdemontowany to się przyjrzałem. Ewentualnie można dobrać samą rolkę jak się stara zatrze. Jeśli będzie miał luzy na na sworzniu(tej oście) to podejrzewam, że nawet średnio rozgarnięty operator tokarki jest w stanie dorobić taki element za kilkanaście zł.
Ale grunt, że udało się uniknąć wyciągania silnika ;). Ach ci nasi mechanicy.
Polecam obejrzeć program "Będzie Pan zadowolony" bo sam ostatnio zaznałem takiej "fachowości". Na szczęście bezpłatnie :lol:
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: solarzmr » 27 lut 2015, 22:31

U mnie okazuje się że też jest problem z tym napinaczem.

Rolka nie jest zatarta, obraca się, ale źle kieruje pasek który jest ścinany na kole alternatora. Po kupieniu samochodu "mechanik" wymienił mi pasek, ale zaraz po wymianie okazało się że ścięło jeden z rowków. Mechanik zarzekał się że nie wie dlaczego. Jeździłem tak mając w bagażniku zapasowy pasek na wszelki przypadek. Przedwczoraj przypadek się zdarzył, w drodze do pracy pasek spadł z rolek i niestety miałem naprawę na poboczu.

Po założeniu nowego paska i odpaleniu silnika od razu jeden rowek został ścięty. Oberwałem go do końca i teraz pasek ma 5 rowków. Ale widać wyraźnie że jak pracuje to napinacz krzywo kieruje paskiem i pasek jest cięty przez wyższy brzeg koła alternatora.

Teraz pytanie do praktyków. Nie zdejmowałem jeszcze napinacza, ale może ktoś miał taki przypadek. Czy jest szansa że to sama rolka sie wyrobiła, czy raczej cały napinacz jest do wymiany?
Czy to taka rolka :link:

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: volf » 27 lut 2015, 23:13

Cały napinacz zużyty jak nic, wymiana samej rolki nic nie da. Swoją drogą jazda z takim spadającym paskiem to spore ryzyko ubicia silnika-wkręci się taki pasek lub jego kawałki na małe koło rozrządu i po rozrządzie...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: solarzmr » 27 lut 2015, 23:46

Potwierdzasz moje obawy co do napinacza, choć wolałbym tylko rolkę wymienić ;)

Paska nie powinno wciągnąć, bo napinacz wypycha go na zewnętrzną stronę. Zresztą nie mam zamiaru długo tak jeździć, tylko muszę to w najbliższym czasie rozebrać. Muszę jeszcze sprawdzić czy jest tam wystarczający dostęp żeby to odkręcić.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: Dudi » 28 lut 2015, 11:17

Nie wiem jak w 2.4 JTD, ale w 1.9 JTD nie ma ryzyka, że wciągnie pasek, bo są tam takie osłony rozrządu, że nie ma szans żeby ten pasek się tam przedostał. Chyba, że siłą by te osłony rozwalił.

Do wymiany masz od razu rolki: prowadzącą i napinającą + nowy pasek. Szkoda się bawić w inne rozwiązania i pchać w koszty nowych pasków.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: Lybra 2.4 JTD - napinacz paska wielorowkowego/zatarta ro

Post autor: skyblu » 28 lut 2015, 14:25

W Kappie pasek ścięło o dwa ząbki ;)
własnie przez napinacz, nie chodzi tu o rolkę tylko tuleję, którą trzeba smarować dwa razy do roku,
napinacz właśnie tą tuleję miał podcinaną, po oględzinach, wielokrotnie, przez co napinacz nie pracował prostopadle do bloku tylko wieloosiowo, spory wydatek, 300, ale spokój na kolejne kilka lat

pozdrawiam :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”