U mnie okazuje się że też jest problem z tym napinaczem.
Rolka nie jest zatarta, obraca się, ale źle kieruje pasek który jest ścinany na kole alternatora. Po kupieniu samochodu "mechanik" wymienił mi pasek, ale zaraz po wymianie okazało się że ścięło jeden z rowków. Mechanik zarzekał się że nie wie dlaczego. Jeździłem tak mając w bagażniku zapasowy pasek na wszelki przypadek. Przedwczoraj przypadek się zdarzył, w drodze do pracy pasek spadł z rolek i niestety miałem naprawę na poboczu.
Po założeniu nowego paska i odpaleniu silnika od razu jeden rowek został ścięty. Oberwałem go do końca i teraz pasek ma 5 rowków. Ale widać wyraźnie że jak pracuje to napinacz krzywo kieruje paskiem i pasek jest cięty przez wyższy brzeg koła alternatora.
Teraz pytanie do praktyków. Nie zdejmowałem jeszcze napinacza, ale może ktoś miał taki przypadek. Czy jest szansa że to sama rolka sie wyrobiła, czy raczej cały napinacz jest do wymiany?
Czy to taka rolka
