Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Podgięcie styków powinno załatwić sprawę. Problem ze stopem przy włączonym kierunku jak piszesz, to raczej nie wina żarówki stopu, bo tak problem byłby cały czas a nie przy sygnalizacji skrętu. ICS wie o przepalonej żarówce poprzez pomiar prądu, który przepływa przez dany obwód lub przez pomiar oporności. Jeżeli gdzieś nie ma styku, jest to dodatkowy opór więc przepływ prądu się zmienia. Jedyną częścią wspólną stopu i kierunku jest masa- tyle z teorii. Z tąd moje cudownie wynikające z chęci pomocy. Jak widać na początku tego tematu, cuda się zdarzają nawet w dwóch lampach naraz (krzysiek.ge miał taki problem). Oczywiście sama żarówka też się mogła nadpalić i nie płynie przez nią prąd znamionowy. Skutkuje to sygnalizacją przepalonej żarówki. Na pewno nowa żarówka, przynajmniej w teorii, będzie pobierać tyle wat ile ma brać i wymiana poprawi sytuację. Choć wydaje mi się jednak, że głównym winnym w tym konkretnym przypadku jest brak masy.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Jednak zostanę przy swoim, gdyż przypadek miałem identyczny. W starej żarówce, drucik (żarnik) potrafi "wisieć na włosku" i przy jakimś skręcie, zmianie obciążenia (dodaniu/odjęciu gazu), potrafi przestać przewodzić. I powoduje chwilowy "check" na desce.mjerzy pisze:Choć wydaje mi się jednak, że głównym winnym w tym konkretnym przypadku jest brak masy.
- sinu600
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Dobra,usterka usunięta oprawki żarówek tzn blaszki boczne okalające żarówkę były jeszcze luźne wczoraj podgiąłem tylko plusowe styki, dzisiaj po paru kombinacjach rozebrałem jeszcze raz lampę i faktycznie żarówki były luźne w gniazdach,podgiąłem je i po paru rundach po osiedlowym parkingu nie było błędu spalonej żarówki na i.c.s.
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
a tak z ciekawości - mi na głównych reflektorach (obu) check nie pokazuje przepalenia żarówek (przy kierunkach czy stopie miałem sygnał) - a któraś żarówka strzela raz na rok ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Postudiuj forum, bo już to było opisywane.pew pisze:a tak z ciekawości - mi na głównych reflektorach (obu) check nie pokazuje przepalenia żarówek (przy kierunkach czy stopie miałem sygnał) - a któraś żarówka strzela raz na rok ...
Ale przypomnę - ICS nie pokazuje przepalonych żarówek świateł mijania i drogowych. Z przodu pokazuje tylko pozycyjne.
- sinu600
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Powrót symbolu przepalonej żarówki na ICS(brak symbolu check na desce) prawy stop,nie jest to zawsze ,ale od czasu do czasu dostaje taki komunikat.
Co zrobiłem:oczyszczone i podgięte styki w oprawkach+contact spray,wymienione żarówki na nowe wszystkie w obydwu lampach,przewody wlutowane zamiast wtyczki w lampe+nowe 5 pinowe wtyki założone na przewody oryginalne i te które wlutowałem,obydwie masy oczyszczone + contact spray.
I od czasu do czasu i tak dostaje info o przepalonym prawym stopie,zawsze przed odpaleniem silnika ,ale po dłuższym postoju auta np po nocy,ręce opadły nie mam pomysłu co jeszcze można zrobić?
Co zrobiłem:oczyszczone i podgięte styki w oprawkach+contact spray,wymienione żarówki na nowe wszystkie w obydwu lampach,przewody wlutowane zamiast wtyczki w lampe+nowe 5 pinowe wtyki założone na przewody oryginalne i te które wlutowałem,obydwie masy oczyszczone + contact spray.
I od czasu do czasu i tak dostaje info o przepalonym prawym stopie,zawsze przed odpaleniem silnika ,ale po dłuższym postoju auta np po nocy,ręce opadły nie mam pomysłu co jeszcze można zrobić?
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Wymienić lampę???



Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
No to deszedłeś do momentu w którym nie wiem co poradzić. Tym bardziej że u mnie jest to samo. Przy odpalaniu po nocy raz na jakiś czas pokazuje mi przepalony stop. Trwa to około 2 sekundy i sygnalizacja gaśnie. Nigdy nie pojawia się to w trakcie jazdy. Ja się po prostu przyzwyczaiłem...
- sinu600
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Chyba tylko tak jak piszecie wymiana lampiszona,albo przyzwyczajenie.
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Jak jesteś pewien że wszystkie styki w lampie ok, to tam się nie ma co zepsuć. Kawałek plastyku i blaszki (chyba że przerdzewiały, ale to bardzo nieprawdopodobne ). Równie dobrze może to być problem z modułem który kontroluje żarówki, starą izolacją na przewodach lub słabym stykiem na drugim końcu instalacji patrząc od strony lampy (przy liczniku lub przy bezpiecznikach). Ale to tylko gadanie, rzeczy do sprawdzenia wiele, a efekty pracy pod znakiem zapytania.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
A żarówkę od trzeciego światła stopu macie wymienioną???
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
Ja mam sedana, jest tam chyba 7 żarówek. Nie mam ich wszystkich wymienionych, ale nie wiem czy ich przepalenie powoduje pojawienie się sygnalizacji na ics. Jak miałem 2 z 7 spalone, nic się nie działo. W SW jest jedna żarówka wewnątrz trzeciego stopu?
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
A no to możliwe, że ICS tego nie pokazuje.
Tak, w SW jest jedna i pokazuje jej przepalenie na ICS.
Tak, w SW jest jedna i pokazuje jej przepalenie na ICS.
- sinu600
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
- Kontakt:
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
W sw jedna żarówka 3 stopu,ale nowa działająca. Wczoraj po ostatnim poście na ten temat,poszedłem jeszcze raz do auta wymontowałem subwoofer i jak mjerzy pisze wyżej izolacja stan opłakany zdarłem ją po całości dokąd można było ,nawinąłem nówkę parcianą, i jeszcze raz wykręciłem masę i contact spray był grany. Po złożeniu wszystkiego próba o dziwo brak błędu i rano brak błędu,jak i teraz po pracy brak symbolu przepalonej żarówki stopu prawego,ciekawe czy taki stan rzeczy się utrzyma czy jest to znowu tylko chwilowe.
Też myślałem o tym urządzeniu które mierzy napięcie jak i o drugim końcu instalacji,ale jak piszecie wyżej ogrom sprawdzania a efekt może być żaden starość nie radość.
Trzeci stop ten górny pokazuje na ics jak się spali,ale jako który prawy czy lewy?? Bo w instrukcji niema ikony trzeciego stopu.
http://wrzucaj.net/image/hvd czyli pewnie za awarię 3 stopu odpowiada ikona nr 5
I jak do tej pory błędu brak.
Też myślałem o tym urządzeniu które mierzy napięcie jak i o drugim końcu instalacji,ale jak piszecie wyżej ogrom sprawdzania a efekt może być żaden starość nie radość.
Trzeci stop ten górny pokazuje na ics jak się spali,ale jako który prawy czy lewy?? Bo w instrukcji niema ikony trzeciego stopu.
http://wrzucaj.net/image/hvd czyli pewnie za awarię 3 stopu odpowiada ikona nr 5
I jak do tej pory błędu brak.
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA