Strona 2 z 2
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 01 gru 2014, 18:58
autor: mjerzy
Podgięcie styków powinno załatwić sprawę. Problem ze stopem przy włączonym kierunku jak piszesz, to raczej nie wina żarówki stopu, bo tak problem byłby cały czas a nie przy sygnalizacji skrętu. ICS wie o przepalonej żarówce poprzez pomiar prądu, który przepływa przez dany obwód lub przez pomiar oporności. Jeżeli gdzieś nie ma styku, jest to dodatkowy opór więc przepływ prądu się zmienia. Jedyną częścią wspólną stopu i kierunku jest masa- tyle z teorii. Z tąd moje cudownie wynikające z chęci pomocy. Jak widać na początku tego tematu, cuda się zdarzają nawet w dwóch lampach naraz (krzysiek.ge miał taki problem). Oczywiście sama żarówka też się mogła nadpalić i nie płynie przez nią prąd znamionowy. Skutkuje to sygnalizacją przepalonej żarówki. Na pewno nowa żarówka, przynajmniej w teorii, będzie pobierać tyle wat ile ma brać i wymiana poprawi sytuację. Choć wydaje mi się jednak, że głównym winnym w tym konkretnym przypadku jest brak masy.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 01 gru 2014, 19:25
autor: Dudi
mjerzy pisze:Choć wydaje mi się jednak, że głównym winnym w tym konkretnym przypadku jest brak masy.
Jednak zostanę przy swoim, gdyż przypadek miałem identyczny. W starej żarówce, drucik (żarnik) potrafi "wisieć na włosku" i przy jakimś skręcie, zmianie obciążenia (dodaniu/odjęciu gazu), potrafi przestać przewodzić. I powoduje chwilowy "check" na desce.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 02 gru 2014, 17:16
autor: sinu600
Dobra,usterka usunięta oprawki żarówek tzn blaszki boczne okalające żarówkę były jeszcze luźne wczoraj podgiąłem tylko plusowe styki, dzisiaj po paru kombinacjach rozebrałem jeszcze raz lampę i faktycznie żarówki były luźne w gniazdach,podgiąłem je i po paru rundach po osiedlowym parkingu nie było błędu spalonej żarówki na i.c.s.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 15 lut 2015, 23:39
autor: pew
a tak z ciekawości - mi na głównych reflektorach (obu) check nie pokazuje przepalenia żarówek (przy kierunkach czy stopie miałem sygnał) - a któraś żarówka strzela raz na rok ...
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 16 lut 2015, 7:15
autor: Dudi
pew pisze:a tak z ciekawości - mi na głównych reflektorach (obu) check nie pokazuje przepalenia żarówek (przy kierunkach czy stopie miałem sygnał) - a któraś żarówka strzela raz na rok ...
Postudiuj forum, bo już to było opisywane.
Ale przypomnę - ICS nie pokazuje przepalonych żarówek świateł mijania i drogowych. Z przodu pokazuje tylko pozycyjne.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 21 lip 2015, 20:31
autor: sinu600
Powrót symbolu przepalonej żarówki na ICS(brak symbolu check na desce) prawy stop,nie jest to zawsze ,ale od czasu do czasu dostaje taki komunikat.
Co zrobiłem:oczyszczone i podgięte styki w oprawkach+contact spray,wymienione żarówki na nowe wszystkie w obydwu lampach,przewody wlutowane zamiast wtyczki w lampe+nowe 5 pinowe wtyki założone na przewody oryginalne i te które wlutowałem,obydwie masy oczyszczone + contact spray.
I od czasu do czasu i tak dostaje info o przepalonym prawym stopie,zawsze przed odpaleniem silnika ,ale po dłuższym postoju auta np po nocy,ręce opadły nie mam pomysłu co jeszcze można zrobić?
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 21 lip 2015, 20:49
autor: Dudi
Wymienić lampę???

Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 21 lip 2015, 20:55
autor: mjerzy
No to deszedłeś do momentu w którym nie wiem co poradzić. Tym bardziej że u mnie jest to samo. Przy odpalaniu po nocy raz na jakiś czas pokazuje mi przepalony stop. Trwa to około 2 sekundy i sygnalizacja gaśnie. Nigdy nie pojawia się to w trakcie jazdy. Ja się po prostu przyzwyczaiłem...
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 21 lip 2015, 21:18
autor: sinu600
Chyba tylko tak jak piszecie wymiana lampiszona,albo przyzwyczajenie.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 21 lip 2015, 22:00
autor: mjerzy
Jak jesteś pewien że wszystkie styki w lampie ok, to tam się nie ma co zepsuć. Kawałek plastyku i blaszki (chyba że przerdzewiały, ale to bardzo nieprawdopodobne ). Równie dobrze może to być problem z modułem który kontroluje żarówki, starą izolacją na przewodach lub słabym stykiem na drugim końcu instalacji patrząc od strony lampy (przy liczniku lub przy bezpiecznikach). Ale to tylko gadanie, rzeczy do sprawdzenia wiele, a efekty pracy pod znakiem zapytania.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 21 lip 2015, 22:37
autor: Dudi
A żarówkę od trzeciego światła stopu macie wymienioną???
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 22 lip 2015, 5:53
autor: mjerzy
Ja mam sedana, jest tam chyba 7 żarówek. Nie mam ich wszystkich wymienionych, ale nie wiem czy ich przepalenie powoduje pojawienie się sygnalizacji na ics. Jak miałem 2 z 7 spalone, nic się nie działo. W SW jest jedna żarówka wewnątrz trzeciego stopu?
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 22 lip 2015, 9:22
autor: Dudi
A no to możliwe, że ICS tego nie pokazuje.
Tak, w SW jest jedna i pokazuje jej przepalenie na ICS.
Re: Lybra 2.4 JTD - problem z masą
: 22 lip 2015, 15:30
autor: sinu600
W sw jedna żarówka 3 stopu,ale nowa działająca. Wczoraj po ostatnim poście na ten temat,poszedłem jeszcze raz do auta wymontowałem subwoofer i jak mjerzy pisze wyżej izolacja stan opłakany zdarłem ją po całości dokąd można było ,nawinąłem nówkę parcianą, i jeszcze raz wykręciłem masę i contact spray był grany. Po złożeniu wszystkiego próba o dziwo brak błędu i rano brak błędu,jak i teraz po pracy brak symbolu przepalonej żarówki stopu prawego,ciekawe czy taki stan rzeczy się utrzyma czy jest to znowu tylko chwilowe.
Też myślałem o tym urządzeniu które mierzy napięcie jak i o drugim końcu instalacji,ale jak piszecie wyżej ogrom sprawdzania a efekt może być żaden starość nie radość.
Trzeci stop ten górny pokazuje na ics jak się spali,ale jako który prawy czy lewy?? Bo w instrukcji niema ikony trzeciego stopu.
http://wrzucaj.net/image/hvd czyli pewnie za awarię 3 stopu odpowiada ikona nr 5
I jak do tej pory błędu brak.