Strona 2 z 3

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 0:09
autor: Wilkin
Mam 310 brembo w 166 ,na felgach 16 cali - i jakoś się mieści ;)
Po za tym auto ma 226 koni i cięższe niż delta.A jako tako hamuje - powiem nawet że zadowalająco. ;)
Więc nie wiem skąd ten pęd na 330.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 0:19
autor: cuoreventi
Dawid pisze:Czyżby?Mam założone 305 z brembo i 17 weszła na styk.Więc watpie by 330 się zmieściło.
Może nie widać zdjęcia brembo, ale widać zdjęcie wzoru felg. Są to 17stki a auto to Delta 1.8 DI

mobile.de

Drugi przykład, to moja 156 jts

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 1:32
autor: FXX
Dawid pisze:Czyżby?Mam założone 305 z brembo i 17 weszła na styk.Więc watpie by 330 się zmieściło.
Na 305mm spokojnie wchodzą 16" - w niektórych GTA (przed 2003 rokiem) było 305mm i się 16 cali mieściło.
Późniejsze wersje miały 330mm, podobnie jak Crosswagon i mieściły się 17".

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 13:11
autor: cuoreventi
Wilkin pisze:Mam 310 brembo w 166 ,na felgach 16 cali - i jakoś się mieści ;)
Po za tym auto ma 226 koni i cięższe niż delta.A jako tako hamuje - powiem nawet że zadowalająco. ;)
Więc nie wiem skąd ten pęd na 330.
Tyle tylko, że w przypadku Alfy 166, heble 310mm to i czterotłoczkowe brembo i identyczne wymiary klocka jak przy 330mm

305mm z brembo czy bez, ma mniejsze klocki a w przypadku Delty jeszcze zacisk jednotłoczkowy tzw. pływający który zapewnia wyraźnie mniejszą siłę hamowania niż wielotłoczek.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 13:18
autor: FXX
Poza tym dużo jeszcze zależy od ET i samego kształtu ramion.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 13:43
autor: Dawid
FXX pisze:Poza tym dużo jeszcze zależy od ET i samego kształtu ramion.
I tu masz rację.Ja do swoich musiałem zastosować dystans bo inaczej felga tarła od czoła o zacisk.Sam wygląd tych zacisków które mam jest odrobinę inny niż np w Alfie i też może właśnie to sprawia takie wrażenie że jest bardzo ciasno.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 16:35
autor: lysholm
U nas w 1.8 DIT mamy 18' i zacisk przechodzi minimetry od felgi- wiem, że jeden wzór 17 też sie mieści, bo Nagórscy mają też 1.8 DIT na 17 fabrycznie i jakoś się mieści. Też zastanawialiśmy się czy 1.4 150CV czy 1.8 DIT- ale krótko się zastanawialiśmy ;) Miałem Saaba Aero 250KM, ale wrażenia z jazdy dużo lepsze są w Delcie. Choćby miała wypić i 30% wypłaty- warto za tą codzienną porcję uzależniającej adrenalinki :) Szkoda tylko że 90% czasu autem jeździ moja narzeczona ;p

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 16:47
autor: cuoreventi
lysholm pisze:U nas w 1.8 DIT mamy 18' i zacisk przechodzi minimetry od felgi
Jakbyś miał kiedyś możliwość, to prosiłbym o zdjęcia w jaki sposób zacisk jest montowany do zwrotnicy.
Wiem, że zwrotnice w 1.8 di, 1.9 tt i 2.0 mj są jednakowe, a zacisk od 1.8 wygląda na podobny do brembo z Alfy 159 których jest na allegro zdecydowanie więcej niż brembo z delty.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 17:18
autor: lysholm
to pewnie prz okazji wymiany opon najprędzej... Ok, postaram się pamiętać! :) W 159 mieliśmy brembo i tarcze nacinane/wiercone, ale zaciski wydawały mi się nieco inne jednak...

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 19:12
autor: Tomzik
cuoreventi pisze:Jako ciekawostkę podam, że były Delty 2.0 multijet bez DPF.
Były to wersje o oznaczeniu 844AXG1A 08 i silnikiem 844A2000.
Kojarzysz może w jakich rocznikach?

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 21:16
autor: cuoreventi
Tomzik pisze:
cuoreventi pisze:Jako ciekawostkę podam, że były Delty 2.0 multijet bez DPF.
Były to wersje o oznaczeniu 844AXG1A 08 i silnikiem 844A2000.
Kojarzysz może w jakich rocznikach?
W tych samych co wersje z DPF.
Te wersje były delikatnie zdławione. Miały 163cv zamiast 165cv.
lysholm pisze:W 159 mieliśmy brembo i tarcze nacinane/wiercone, ale zaciski wydawały mi się nieco inne jednak...
Tam też były dwa rodzaje brembo. Małe do 305x28mm i duże do 330x28mm

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 21:20
autor: Tomzik
Co prawda filtr chyba zapobiega temu obciachowemu kopceniu...

Nie znoszę jak klekot smrodzi na czarno, masakra... A gdyby tak robił mój to już czułbym obciach ;)

Dlaczego te wstrętne makarony musieli dodać jakieś wynalazki w postaci g..nego automatu i bezpośredniego wtrysku do tak fajnego silnika (1,8 TBI) ? : sciana :

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 21:47
autor: FXX
cuoreventi pisze:duże do 330x28mm
A nie było to 330x32mm? Pytam, z czystej ciekawości, bo w 156GTA była właśnie 32mm tarcza.
Tomzik pisze:Co prawda filtr chyba zapobiega temu obciachowemu kopceniu...
Raczej nie, nie raz widziałem nowsze VW czy Audi z DPFem i również puszczały dymek.
To raczej zależy od stanu technicznego silnika, szczelności dolotu, stanu wtrysków, zmiennej geometrii. Ostatnio latałem Alfą robiąc logi, kolega za mną leciał swoim samochodem i przy pełnym bucie od samego dołu do 4,5k rpm było czyściutko, zero dymienia. EGR oczywiście zaślepiony.

EDIT:

Dobra, nie było pytania. Tylko GTA miało 330x32mm.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 21:57
autor: cuoreventi
FXX pisze:
A nie było to 330x32mm? Pytam, z czystej ciekawości, bo w 156GTA była właśnie 32mm tarcza.
156 GTA miały 330x32mm i rozstaw 5x98, takie zresztą jak mam teraz u siebie w JTS.

159 w 200 konnych i mocniejszych silnikach miały 330x28mm i rozstaw 5x110.

Re: Delta III - 1.4 T-Jet vs 2.0 Multijet

: 12 maja 2014, 22:04
autor: FXX
Rozstawy znam, aczkolwiek myślałem, że też 32mm tarcza była w "9".
Dzięki : ok2 :