Kappa - sensor airbag - demontaż
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Po podpowiedzi kolegi Borek podłączyłem się pod Airbag.
Wyskoczył błąd 1 i 2
Pod silnik też się podłączyłem ale wyskoczyła informacja że błędny kod ISO program się rozłącza z ECU. Połączenie możliwe tylko w SIMULATION Mode.
Wyskoczył błąd 1 i 2
Pod silnik też się podłączyłem ale wyskoczyła informacja że błędny kod ISO program się rozłącza z ECU. Połączenie możliwe tylko w SIMULATION Mode.
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Tryb symulation mode to nie połączenie z czymkolwiek tylko symulacji możliwości programu i sterownika. Działa również z całkowicie odłączonym kablem od komputera.
Ja mam program w wersji darmowej ma ograniczenie pracy 20 minut, podglądu maksymalnie 4 procesów jednocześnie i nie działają funkcje kodowania. Poza tym program ma pełną funkcjonalność łączył się z wszystkim czym próbowałem, za wyjątek centralki poduszek w kappie która była jakaś dziwna.
Ja mam program w wersji darmowej ma ograniczenie pracy 20 minut, podglądu maksymalnie 4 procesów jednocześnie i nie działają funkcje kodowania. Poza tym program ma pełną funkcjonalność łączył się z wszystkim czym próbowałem, za wyjątek centralki poduszek w kappie która była jakaś dziwna.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Próbowałem na FiatEcuScan i MultiScan, podłącze się pod ABS i Airbag, ale jak próbuje się podłączyć pod silnik, to program nawiązuje połączenie, a następnie krzyczy że na błędny kod ISO i że potrzebuje zarejestrowanej wersji, następnie się rozłącza z ECU.Python25 pisze:Tryb symulation mode to nie połączenie z czymkolwiek tylko symulacji możliwości programu i sterownika. Działa również z całkowicie odłączonym kablem od komputera.
Ja mam program w wersji darmowej ma ograniczenie pracy 20 minut, podglądu maksymalnie 4 procesów jednocześnie i nie działają funkcje kodowania. Poza tym program ma pełną funkcjonalność łączył się z wszystkim czym próbowałem, za wyjątek centralki poduszek w kappie która była jakaś dziwna.
PS
ma ktoś zarejestrowaną wersje lub keygen?
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Są w necie wersje multiecuscan 1,7 z crackiem, poszukaj a na pewno znajdziesz.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
OK. Troch poszukiwania trwały, ale MultiEcuScan i FiatEcuScan zarejestrowanePython25 pisze:Są w necie wersje multiecuscan 1,7 z crackiem, poszukaj a na pewno znajdziesz.

Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Przerwa w obwodzie poduszki kierowcy oraz coś nie tak z kontrolką, ale obydwa błędy przejściowe.
Co się dzieje po skasowaniu błędów?
Co się dzieje po skasowaniu błędów?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Po skasowaniu błędy wracają.volf pisze:Przerwa w obwodzie poduszki kierowcy oraz coś nie tak z kontrolką, ale obydwa błędy przejściowe.
Co się dzieje po skasowaniu błędów?
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Przerwę w obwodzie poduszki w kierownicy teoretycznie łatwo na szybko spróbować usunąć. Na dzień dobry odpinasz akumulator i czekasz minimum kwadrans, tak żeby wyeliminować ryzyko odpalenia poduchy w trakcie zabawy. Potem zdejmujesz obudowę kolumny kierownicy i pod spodem masz żółte kable z różową wtyczką - odepnij, ew. wyczyść jak brudne, może przesmaruj jakimś kontaktem i załącz. Złóż do kupy i sprawdź czy po skasowaniu błąd znika. Częsta awaria poduszek.
Co do kontrolki to najczęściej do przelutowania jest pin od tej kontrolki (pierwsze gniazdo od prawej, dolny rząd, drugi pin od prawej) albo sama dioda, bo ta kontrolka ma diodę tak jak większość pozostałych.
EDIT: niech mi jeszcze jakiś spec od poduszek powie, od czego na tych procesach (druga fotka Praptaxa) jest parametr "passenger present"? Czy to ma być czujnik obecności pasażera na fotelu? Bo u mnie on zawsze ma status 'present' nawet jak fotel jest pusty. Z dwojga złego wolę taka opcję... Z drugiej strony jakbym w coś wyrżnął tak, że odpaliłyby poduchy, to zbędne odpalenie poduszek pasażera byłoby najmniejszym problemem.
Co do kontrolki to najczęściej do przelutowania jest pin od tej kontrolki (pierwsze gniazdo od prawej, dolny rząd, drugi pin od prawej) albo sama dioda, bo ta kontrolka ma diodę tak jak większość pozostałych.
EDIT: niech mi jeszcze jakiś spec od poduszek powie, od czego na tych procesach (druga fotka Praptaxa) jest parametr "passenger present"? Czy to ma być czujnik obecności pasażera na fotelu? Bo u mnie on zawsze ma status 'present' nawet jak fotel jest pusty. Z dwojga złego wolę taka opcję... Z drugiej strony jakbym w coś wyrżnął tak, że odpaliłyby poduchy, to zbędne odpalenie poduszek pasażera byłoby najmniejszym problemem.

Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Jak kolega Borek zasugerował, przemieściłem styki od poduszki. Niestety skasował się tylko jeden błąd. Został błąd kontrolki którego nie da się skasować(1A). Obecnie podejrzewam że coś nie tak jest z licznikiem, ponieważ podobny błąd wyskakuje mi w ABS. Kontrolka nie zawsze się zapała przy uruchamianiu silnika. Dodam że ABS pracuje prawidłowo.
Aribag
ABS
Aribag
ABS
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Może wystarczy przelutować licznik, bo czasami robi się tam trochę zimnych lutów.
Tak przy okazji-jaki masz przebieg auta, bo z tego co widać z czasu pracy sterownika poduszek to szacowałbym go na nieco ponad 300kkm
Po prostu sterownik poduszek ma funkcję dołączenia czujnika obecności pasażera a czy były Kappy wyposażone w taki czujnik to inna sprawa, może jakaś krótka seria
Ogólnie z tymi czujnikami (matami) bywają problemy i łatwo je uszkodzić a nowe sporo kosztują...
Tak przy okazji-jaki masz przebieg auta, bo z tego co widać z czasu pracy sterownika poduszek to szacowałbym go na nieco ponad 300kkm

U mnie też fotel pasażera zawsze zajętyBorek pisze: EDIT: niech mi jeszcze jakiś spec od poduszek powie, od czego na tych procesach (druga fotka Praptaxa) jest parametr "passenger present"? Czy to ma być czujnik obecności pasażera na fotelu? Bo u mnie on zawsze ma status 'present' nawet jak fotel jest pusty. Z dwojga złego wolę taka opcję... Z drugiej strony jakbym w coś wyrżnął tak, że odpaliłyby poduchy, to zbędne odpalenie poduszek pasażera byłoby najmniejszym problemem.

Po prostu sterownik poduszek ma funkcję dołączenia czujnika obecności pasażera a czy były Kappy wyposażone w taki czujnik to inna sprawa, może jakaś krótka seria

Ogólnie z tymi czujnikami (matami) bywają problemy i łatwo je uszkodzić a nowe sporo kosztują...
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Licznik pokazuje około 250 tys. pewnie poprzedni właściciel cofnął albo wymienił licznik, ponieważ odometr pokazuje na 310 tyś. Tak przy okazji czym mógłbym ustawić właściwy przebieg na liczniku?volf pisze:Może wystarczy przelutować licznik, bo czasami robi się tam trochę zimnych lutów.
Tak przy okazji-jaki masz przebieg auta, bo z tego co widać z czasu pracy sterownika poduszek to szacowałbym go na nieco ponad 300kkm![]()
U mnie też fotel pasażera zawsze zajętyBorek pisze: EDIT: niech mi jeszcze jakiś spec od poduszek powie, od czego na tych procesach (druga fotka Praptaxa) jest parametr "passenger present"? Czy to ma być czujnik obecności pasażera na fotelu? Bo u mnie on zawsze ma status 'present' nawet jak fotel jest pusty. Z dwojga złego wolę taka opcję... Z drugiej strony jakbym w coś wyrżnął tak, że odpaliłyby poduchy, to zbędne odpalenie poduszek pasażera byłoby najmniejszym problemem.![]()
Po prostu sterownik poduszek ma funkcję dołączenia czujnika obecności pasażera a czy były Kappy wyposażone w taki czujnik to inna sprawa, może jakaś krótka seria![]()
Ogólnie z tymi czujnikami (matami) bywają problemy i łatwo je uszkodzić a nowe sporo kosztują...
Była: Lancia Y 1.1 Elefantino 1998r.
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Jest: Lancia Kappa 2.0 VIS LPG 2000r.
Następna : Delta
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
A w jakim celu? Czy to coś zmienia? Robiłeś przegląd już w tym roku? Jak tak to już masz przebieg w bazie danych, jak podniesiesz przebieg 0 60 tyś to będzie to dziwnie wyglądało.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
310 kkm wydaje się być właściwe porównując z czasem pracy sterownika poduszek.Praptax pisze:
Licznik pokazuje około 250 tys. pewnie poprzedni właściciel cofnął albo wymienił licznik, ponieważ odometr pokazuje na 310 tyś. Tak przy okazji czym mógłbym ustawić właściwy przebieg na liczniku?
Co do korekty licznika to tutaj sprawa nie jest taka prosta, FESem/MESem tego się nie zrobi, tu już trzeba działać bezpośrednio na mikroprocesorze licznika.
Jedyna w miarę prosta metoda (dla mnie) to podłączenie generatora impulsów (tzw bączek-koszt kilka złotych), w ciągu doby da się maksymalnie zwiększyć przebieg o prawie 50kkm

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
A nie prościej powiedzieć o tym przyszłemu nabywcy?
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
Ale tu chyba nie chodzi o przyszłego nabywcę
Jedni lubią/wolą mieć liczniki cofnięte a inni rzeczywisty/faktyczny przebieg

Jedni lubią/wolą mieć liczniki cofnięte a inni rzeczywisty/faktyczny przebieg

KAPPA TDS & JTD