Strona 2 z 4
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 30 sie 2014, 13:57
autor: Praptax
Po podpowiedzi kolegi Borek podłączyłem się pod Airbag.
Wyskoczył błąd
1 i
2
Pod silnik też się podłączyłem ale wyskoczyła informacja że błędny kod ISO program się rozłącza z ECU. Połączenie możliwe tylko w SIMULATION Mode.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 30 sie 2014, 20:18
autor: Python25
Tryb symulation mode to nie połączenie z czymkolwiek tylko symulacji możliwości programu i sterownika. Działa również z całkowicie odłączonym kablem od komputera.
Ja mam program w wersji darmowej ma ograniczenie pracy 20 minut, podglądu maksymalnie 4 procesów jednocześnie i nie działają funkcje kodowania. Poza tym program ma pełną funkcjonalność łączył się z wszystkim czym próbowałem, za wyjątek centralki poduszek w kappie która była jakaś dziwna.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 30 sie 2014, 20:48
autor: Praptax
Python25 pisze:Tryb symulation mode to nie połączenie z czymkolwiek tylko symulacji możliwości programu i sterownika. Działa również z całkowicie odłączonym kablem od komputera.
Ja mam program w wersji darmowej ma ograniczenie pracy 20 minut, podglądu maksymalnie 4 procesów jednocześnie i nie działają funkcje kodowania. Poza tym program ma pełną funkcjonalność łączył się z wszystkim czym próbowałem, za wyjątek centralki poduszek w kappie która była jakaś dziwna.
Próbowałem na FiatEcuScan i MultiScan, podłącze się pod ABS i Airbag, ale jak próbuje się podłączyć pod silnik, to program nawiązuje połączenie, a następnie krzyczy że na błędny kod ISO i że potrzebuje zarejestrowanej wersji, następnie się rozłącza z ECU.
PS
ma ktoś zarejestrowaną wersje lub keygen?
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 30 sie 2014, 21:26
autor: Python25
Są w necie wersje multiecuscan 1,7 z crackiem, poszukaj a na pewno znajdziesz.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 30 sie 2014, 22:19
autor: Praptax
Python25 pisze:Są w necie wersje multiecuscan 1,7 z crackiem, poszukaj a na pewno znajdziesz.
OK. Troch poszukiwania trwały, ale MultiEcuScan i FiatEcuScan zarejestrowane

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 30 sie 2014, 22:36
autor: volf
Przerwa w obwodzie poduszki kierowcy oraz coś nie tak z kontrolką, ale obydwa błędy przejściowe.
Co się dzieje po skasowaniu błędów?
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 30 sie 2014, 23:00
autor: Praptax
volf pisze:Przerwa w obwodzie poduszki kierowcy oraz coś nie tak z kontrolką, ale obydwa błędy przejściowe.
Co się dzieje po skasowaniu błędów?
Po skasowaniu błędy wracają.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 11:14
autor: Borek
Przerwę w obwodzie poduszki w kierownicy teoretycznie łatwo na szybko spróbować usunąć. Na dzień dobry odpinasz akumulator i czekasz minimum kwadrans, tak żeby wyeliminować ryzyko odpalenia poduchy w trakcie zabawy. Potem zdejmujesz obudowę kolumny kierownicy i pod spodem masz żółte kable z różową wtyczką - odepnij, ew. wyczyść jak brudne, może przesmaruj jakimś kontaktem i załącz. Złóż do kupy i sprawdź czy po skasowaniu błąd znika. Częsta awaria poduszek.
Co do kontrolki to najczęściej do przelutowania jest pin od tej kontrolki (pierwsze gniazdo od prawej, dolny rząd, drugi pin od prawej) albo sama dioda, bo ta kontrolka ma diodę tak jak większość pozostałych.
EDIT: niech mi jeszcze jakiś spec od poduszek powie, od czego na tych procesach (druga fotka Praptaxa) jest parametr "passenger present"? Czy to ma być czujnik obecności pasażera na fotelu? Bo u mnie on zawsze ma status 'present' nawet jak fotel jest pusty. Z dwojga złego wolę taka opcję... Z drugiej strony jakbym w coś wyrżnął tak, że odpaliłyby poduchy, to zbędne odpalenie poduszek pasażera byłoby najmniejszym problemem.

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 19:28
autor: Praptax
Jak kolega Borek zasugerował, przemieściłem styki od poduszki. Niestety skasował się tylko jeden błąd. Został błąd kontrolki którego nie da się skasować(1A). Obecnie podejrzewam że coś nie tak jest z licznikiem, ponieważ podobny błąd wyskakuje mi w ABS. Kontrolka nie zawsze się zapała przy uruchamianiu silnika. Dodam że ABS pracuje prawidłowo.
Aribag
ABS
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 20:05
autor: volf
Może wystarczy przelutować licznik, bo czasami robi się tam trochę zimnych lutów.
Tak przy okazji-jaki masz przebieg auta, bo z tego co widać z czasu pracy sterownika poduszek to szacowałbym go na nieco ponad 300kkm
Borek pisze:
EDIT: niech mi jeszcze jakiś spec od poduszek powie, od czego na tych procesach (druga fotka Praptaxa) jest parametr "passenger present"? Czy to ma być czujnik obecności pasażera na fotelu? Bo u mnie on zawsze ma status 'present' nawet jak fotel jest pusty. Z dwojga złego wolę taka opcję... Z drugiej strony jakbym w coś wyrżnął tak, że odpaliłyby poduchy, to zbędne odpalenie poduszek pasażera byłoby najmniejszym problemem.

U mnie też fotel pasażera zawsze zajęty
Po prostu sterownik poduszek ma funkcję dołączenia czujnika obecności pasażera a czy były Kappy wyposażone w taki czujnik to inna sprawa, może jakaś krótka seria
Ogólnie z tymi czujnikami (matami) bywają problemy i łatwo je uszkodzić a nowe sporo kosztują...
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 20:35
autor: Praptax
volf pisze:Może wystarczy przelutować licznik, bo czasami robi się tam trochę zimnych lutów.
Tak przy okazji-jaki masz przebieg auta, bo z tego co widać z czasu pracy sterownika poduszek to szacowałbym go na nieco ponad 300kkm
Borek pisze:
EDIT: niech mi jeszcze jakiś spec od poduszek powie, od czego na tych procesach (druga fotka Praptaxa) jest parametr "passenger present"? Czy to ma być czujnik obecności pasażera na fotelu? Bo u mnie on zawsze ma status 'present' nawet jak fotel jest pusty. Z dwojga złego wolę taka opcję... Z drugiej strony jakbym w coś wyrżnął tak, że odpaliłyby poduchy, to zbędne odpalenie poduszek pasażera byłoby najmniejszym problemem.

U mnie też fotel pasażera zawsze zajęty
Po prostu sterownik poduszek ma funkcję dołączenia czujnika obecności pasażera a czy były Kappy wyposażone w taki czujnik to inna sprawa, może jakaś krótka seria
Ogólnie z tymi czujnikami (matami) bywają problemy i łatwo je uszkodzić a nowe sporo kosztują...
Licznik pokazuje około 250 tys. pewnie poprzedni właściciel cofnął albo wymienił licznik, ponieważ odometr pokazuje na 310 tyś. Tak przy okazji czym mógłbym ustawić właściwy przebieg na liczniku?
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 20:40
autor: Python25
A w jakim celu? Czy to coś zmienia? Robiłeś przegląd już w tym roku? Jak tak to już masz przebieg w bazie danych, jak podniesiesz przebieg 0 60 tyś to będzie to dziwnie wyglądało.
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 20:46
autor: volf
Praptax pisze:
Licznik pokazuje około 250 tys. pewnie poprzedni właściciel cofnął albo wymienił licznik, ponieważ odometr pokazuje na 310 tyś. Tak przy okazji czym mógłbym ustawić właściwy przebieg na liczniku?
310 kkm wydaje się być właściwe porównując z czasem pracy sterownika poduszek.
Co do korekty licznika to tutaj sprawa nie jest taka prosta, FESem/MESem tego się nie zrobi, tu już trzeba działać bezpośrednio na mikroprocesorze licznika.
Jedyna w miarę prosta metoda (dla mnie) to podłączenie generatora impulsów (tzw bączek-koszt kilka złotych), w ciągu doby da się maksymalnie zwiększyć przebieg o prawie 50kkm

Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 20:51
autor: Python25
A nie prościej powiedzieć o tym przyszłemu nabywcy?
Re: Kappa - sensor airbag - demontaż
: 31 sie 2014, 20:55
autor: volf
Ale tu chyba nie chodzi o przyszłego nabywcę
Jedni lubią/wolą mieć liczniki cofnięte a inni rzeczywisty/faktyczny przebieg
