Strona 2 z 3
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 16 lis 2014, 14:28
autor: 42195
Długo już jeździsz bez filtra? Rozumiem, że po usunięciu wszystko zmieniło się na plus.
Też się zastanawiam nad usunięciem, ale nawet facet który zajmuje się usuwaniem i zmianą softu (z firmy VTech), stwierdził, że skoro z filtrem nie ma kłopotów, to nie ma powodu się go pozbywać. Aczkolwiek drażni mnie to, że wracam z trasy wjeżdżam do miasta, a tu zaczyna wypalać.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 16 lis 2014, 15:34
autor: słoma
moje uwagi i data usunięcia egr i DPF są w wątkach już opisane , w skrócie wad niema , same zalety ,( na razie

), wreszcie mam normalnego diesla jedynym odchyleniem od "normy ekologicznej " jest to ze jak przy redukcji wcisnę pedał w podłogę , to jest dmuchniecie czarnego dymu w wydech

, ale to jest oznaka własnie zdrowego diesla
moim zdaniem Vtech robi wszytko czyli w niczym sie nie specjalizuje , osobiście sugerowałbym wybranie firmy specjalizującej sie we włoskim sprzęcie z wiadomych względów .
ale zupełnie popieram stanowisko ,że jak nic się nie dzieje z filtrem to po co psuć dobre?
jak zaczniesz wymieniać olej co 7 tys przebiegu , oraz kupisz strzykawkę w aptece z wężykiem do odciągania nadmiaru oleju 1 raz w miesiącu z powodu nadmiernego poziomu w skrzyni ponad dopuszczalna normę na mierniku

to wtedy zrobisz to co ja

)
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 16 lis 2014, 17:27
autor: 42195
Wiem, że polecany jest Cinsoft, tylko trochę daleko ode mnie, choć z drugiej strony nie co dzień wykonuje się takie modyfikacje w aucie. A może możesz polecić kogoś od modyfikacji w woj. mazowieckim?
I co z zachowaniem norm po usunięciu filtra, można mieć z tego powodu jakieś problemy?
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 17 lis 2014, 23:13
autor: cuoreventi
Dzisiaj DPF pierwszy raz zalazł mi za skórę.
Auto było użyczone na trochę i nie mogłem śledzić stopnia jego zapchania.
Dzisiaj wieczorem wsiadam do auta, stopień zapchania 110%
Nie chciałem by wypalanie zaskoczyło mnie rano przy dojeździe do pracy, więc śmigam na autostradę.
Na autostradzie usiłuję sprowokować wypalanie... dynamiczne przyśpieszanie, stała jazda 130kmh, zrywy pod kmh i nic.
Przejechałem 20km i co dogrzałem pałowaniem wydech do 400st, to za chwile i tak temperatura spadała.
Kolejne 20 km jazda na tempomacie, a DPF zamiast wypalać się, dalej się zapycha.
Efekt był taki, że przy 40km jazdy autostradowej wypalanie się nie zainicjowało, a stopień zapchania wzrósł do 116%
Aby nie odstawiać auta na lawecie do serwisu z powodu zablokowanego wydechu, zmuszony byłem uruchomić wypalanie serwisowe.
Po tej procedurze mam "bezpieczne" 70% zapchania.
Sprawdziłem też, czy aby w ciągu tych 110% zapełniania filtra nie uruchamiała się procedura.
Wynik był ZERO przerwanych procedur wypalania.
Wniosek jest taki, że komputer nawet nie próbował wypalić filtra...
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 12:12
autor: BlackLybraSW
Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 12:56
autor: Dawid
BlackLybraSW pisze:Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.

Dziwne i niezrozumiałe stwierdzenie.Lepiej kup B6.Tam bolączek nie ma

Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 14:50
autor: Sebastian
cuoreventi pisze:stopień zapchania wzrósł do 116%
Aby nie odstawiać auta na lawecie do serwisu z powodu zablokowanego wydechu, zmuszony byłem uruchomić wypalanie serwisowe.
Po tej procedurze mam "bezpieczne" 70% zapchania.
Patrząc na moje doświadczenie z autem z DPFem niepotrzebnie (nadgorliwie) męczyłeś ten silnik tym wymuszonym wypalaniem. Trzeba bylo jeździć dalej swoim standardowym trybem a samochód by sam sobie poradził. IMO to wymuszenie wypalania filtra silnikowi dało po garach zupełnie niepropocjonalnie do osiągniętego efektu.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 15:11
autor: Dawid
Krzysztofie w moim mniemaniu nie sugerował bym się wskazaniami kompa w jakim stopniu zapchany jest filtr.Też kilkukrotnie przydarzyło mi się zapchanie powyżej stu procent i nie ingerowałem w to by zainicjować wypalanie.Jak napisał Sebastian lepiej spokojnie poczekać aż samochód sam uzna by sobie wypalić sadzę. Zdrowsze jest nawet przerwanie wypalania niż wymuszenie serwisowe na postoju.I nie jest to bynajmniej tylko moja opinia.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 18:12
autor: 42195
A czy normalnie działający filtr nie powinien wypalać się już przy ok 45-50 % zapchania? I chyba tak się dzieje u mnie. Z tego co rozmawiałem z kilkoma osobami tak to powinni działać, że wypalanie uruchamiane jest od 40 do 50 % zatkania filtra. Trochę dziwi mi jak piszecie o zatkaniu filtra w ponad 100%

Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 18:40
autor: cuoreventi
Sebastian, Dawid - skoro Waszym zdaniem DPF zapełniony do 115% nie jest niczym niepokojącym, to powiedźcie mi, jaki maksymalny stopień zapełnienia filtra widzieliście w aucie z silnikiem JTD? Ja w przeciwieństwie (zapewne) do Was, widziałem 159 z takim filtrem, w którym silnik nie chciał wejść w tryb serwisowego wypalania, a po chwili gasł bo nie miał gdzie dmuchać spalinami. Koniec końców Alfa odjechała na lawecie do serwisu, gdzie wypalili DPF... palnikiem.
42195
W 1.9 TT należy być przygotowanym na wypalanie od 60% zapchania filtra. Tak przynajmniej obserwuje po swoim aucie.
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 19:06
autor: Sebastian
Ja u siebie kilka razy miałem ponad 100% wskazania w FESie, ale zawsze dopalal się 'naturalnie' pozniej do tych kilkunastu procent. Tyle, że ja to sobie sprawdzałem hobbystycznie (co i Tobie radzę

) i nie mam bladego pojęcia jaki jest maksymalny stopień zapełnienia DPF. Na alfaholikach chłopaki pisali o wskazaniach zauważalnie wyższych niż 100%.
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 19:27
autor: cuoreventi
Sebastian pisze: nie mam bladego pojęcia jaki jest maksymalny stopień zapełnienia DPF.
To chciałem usłyszeć

Alfa o której mowa, odstawiona na lawecie miała ok 120 kilku % z tego co pamiętam. A przecież w 159 DPF zapełnia się dużo wolniej niż w Delcie. Dlatego z całym szacunkiem, ale wiem lepiej co jest dobre dla mojego auta.
Wystukane panewką z miski dwulitrowego TS'a
Odp: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 19:46
autor: Sebastian
Oczywista oczywistość.
Katuj ją więc dalej tym wypalaniem dpf'a w trybie serwisowym, toć musi być to optymalne rozwiązanie dla auta. Przecież się na tym znasz.
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 19:47
autor: BlackLybraSW
Dawid pisze:BlackLybraSW pisze:Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.

Dziwne i niezrozumiałe stwierdzenie.Lepiej kup B6.Tam bolączek nie ma

Dlaczego B6 ? Może wolę i wezmę Toyote Hilux/LandCruiser ewentualnie Honda civic lub lexus IS220 !
Re: Delta III 1.9 M-jet TT - czyszczenie DPF
: 18 lis 2014, 20:28
autor: słoma
BlackLybraSW pisze:Dawid pisze:BlackLybraSW pisze:Koledzy o smutek przeprawiają mnie bolączki Delt III to jakaś epidemia na pewno nie kupie tego auta.

Dziwne i niezrozumiałe stwierdzenie.Lepiej kup B6.Tam bolączek nie ma

Dlaczego B6 ? Może wolę i wezmę Toyote Hilux/LandCruiser ewentualnie Honda civic lub lexus IS220 !
Super !! bardzo sie ciesze , kup i nie zawracaj dupy w tym wątku