Strona 2 z 3

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 22 gru 2014, 10:00
autor: topcio
Skrzynię biegów a przynajmniej mechanizm różnicowy trzeba zmienić przy takim swapie.
Nigdy nie jeździłem zwykłym 2.0, ale też nigdy nie chciałem - 2,4 to moim zdaniem minimum a zarazem optimum w Kappie.

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 22 gru 2014, 16:56
autor: rob_76
Optymalny - bardzo dobre określenie : ok2 :
A ciekawe, co by można osiągnąć, gdyby tak, robiąc mix firmowy z 2.0 5.20 T, "uturbić" 2.4... :hmmm:
:D

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 22 gru 2014, 21:09
autor: wujaszek
Czyli jednak 2.4 jest w sam raz do kappy...Skrzynię pewnie też musiałbym przełożyć bo ten
"Power Drive" to chyba tylko w 2.0 występował.A jak z mapą wtrysku w komputerze?
Naprawdę są to identyczne komputery? A przepływka? Podobno 2.4 ma 1,5 cm wyższy blok,
stąd pewnie te dłuższe portki, skok tłoka o 1,5 cm większy,tuleje w bloku 1mm szersze.Wał korbowy z większym wykorbieniem, inne wałki,głowicę też? -i te drobiazgi tak dużo dają...
Czasami na OLX to już całą kappę 2.4 za 1500 można trafić,choć jest ich zdecydowanie
mniej niż 2.0. ;)

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 22 gru 2014, 21:41
autor: marceli
To nie są drobiazgi.To jest większy silnik po prostu.Zajrzyj do manuala,porównaj,będziesz wiedzial.
Choć konstrukcja i osprzęt jak w 2.0 VIS.
Dlatego mocniejszy.

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 22 gru 2014, 22:52
autor: topcio
wujaszek pisze:Skrzynię pewnie też musiałbym przełożyć bo ten
"Power Drive" to chyba tylko w 2.0 występował.
Yyy nie, 2,4 ma skrzynie power drive tylko mechanizm różnicowy jest 3,56 zamiast 3,93.

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 22 gru 2014, 23:32
autor: Maniak
Może troszkę przeszkadzać. Obecnie w 2.4mam skrzynkę od 2.0 mi pasuje, przyzwyczaiłem się

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 23 gru 2014, 1:25
autor: Rapeek
Skrzynia w 2.4 to taki miks; przełożenia takie jak power drive, a dyfer jak w comfort drive. Różnica w mocy niby tylko 20 KM, ale moment obrotowy jest większy o 44 Nm i to wyraźnie czuć szczególnie przy niższych obrotach. 2.4 ma też większe zawory i większy skok tłoka, a wiadomo że większy skok równa się większy moment na niskich obrotach.

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 23 gru 2014, 5:55
autor: wujaszek
Różnica w mocy niby tylko 20 KM, ale moment obrotowy jest większy o 44 Nm i to wyraźnie czuć szczególnie przy niższych obrotach. 2.4 ma też większe zawory i większy skok tłoka, a wiadomo że większy skok równa się większy moment na niskich obrotach.
Tego właśnie potrzebuję a i spalanie pewnie podobne jak w 2.0 power drive.
Przy 100km/h mam obroty około 3100 (nowe opony 195/65 R15)a jak jest w 2.4

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 23 gru 2014, 6:26
autor: Maniak
Też mam jakieś 3100 przy setce no i opony nówka UG8, 195/65R15

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 23 gru 2014, 9:05
autor: Rapeek
Nie pamiętam ile 2.4 ma obrotów przy 100, ale przy 3500 jest jakieś 125-127 km/h.

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 23 gru 2014, 16:11
autor: rob_76
Rapeek pisze:Nie pamiętam ile 2.4 ma obrotów przy 100, ale przy 3500 jest jakieś 125-127 km/h.
Dokładnie...;) Aż by się ten (nie raz wyklinany :lol: ) szósty bieg prosił w tym aucie - komfort i ekonomika jazdy wzrosłyby niepomiernie...

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 23 gru 2014, 16:22
autor: Borek
To już lepiej V6, spalanie o wiele większe nie będzie. :P

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 23 gru 2014, 16:31
autor: topcio
rob_13376 pisze:
Rapeek pisze:Nie pamiętam ile 2.4 ma obrotów przy 100, ale przy 3500 jest jakieś 125-127 km/h.
Dokładnie...;) Aż by się ten (nie raz wyklinany :lol: ) szósty bieg prosił w tym aucie - komfort i ekonomika jazdy wzrosłyby niepomiernie...

Pod tym względem najlepszą skrzynię ma 16vt - przy 3tyś ma coś koło 150km/h.

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 24 gru 2014, 1:15
autor: marceli
No tak,ale tutaj"pomaga" suszarka więc przy tych 3000obr już ładnie dmucha i dluga skrzynia spokojnie wyrabia.

A w takim 2.0,2.4 musi zadziałać układ VIS a tam musi być trochę więcej obrotów, no ale za to jak ładnie już przyspiesza bez mieszania o zębatkę niżej już na 5-tym biegu od tych 100km/h już fajnie żwawo przyspiesza i ciągnie ok.
Z drugiej strony myślicie,że ta 6 aż tak obniży spalanie...eetam,w skrzyni 6-cio biegowej i tak jest 5 bieg skrócony i wcale nie jest tak ,że zaraz spali 2litry mniej.
Benzyniak to benzyniak,musi mieć obroty, jemu nic nie jest przy tych 4tys obr. ;)

Re: Kappa 2.0 - porównanie do 2.4

: 24 gru 2014, 6:10
autor: topcio
Niby tak, ale jadąc 140 autostradą lepiej mieć obroty 3 a nie 4 tyś , chociażby żeby było ciszej.