Strona 2 z 2
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 20:38
autor: Bartek-Lodz
Wychodzi na to, że muszę przejść się do auta bo mi się już chyba coś kręci... biały moduł mam w garażu na zapas i z tego co pamiętam jest on w wersji przed liftowej ale.... - nie wiedziałem Kappy bez 3 światła stopu - były takie?
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 21:10
autor: Borek
Nie chodzi o to że bez światła. Po prostu były/są dwie opcje:
- IGE czarny - trzeci STOP zasilany bezpośrednio z czujnika w pedale hamulca (ale główne lampy STOP za pośrednictwem IGE),
- IGE biały - wszystkie trzy lampy STOP zasilane poprzez IGE.
Jak masz biały na pokładzie to załóż sobie czarny (jeśli masz), stracisz trzeci STOP.

Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 22:42
autor: Bartek-Lodz
Jutro zobaczę co mam w tej z 95 roku i tej z 99 z xenonami.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 23:00
autor: Rapeek
Borek pisze:Nie, to nie tak. Czarne były przed liftem bodajże, białe po -).
Raczej odwrotnie, w Kappie 95 miałem biały, a teraz w 99 mam czarny.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 02 kwie 2015, 23:17
autor: Borek
To jest możliwe, teraz coś sobie przypominam że po wymianie walał mi się po bagażniku czarny IGE... Sprawdzę dopiero jak odzyskam swój wóz.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 03 kwie 2015, 0:27
autor: Bartek-Lodz
A ja nie wytrzymałem i poszedłem - biały jest w starszej wersji a czarny w nowszej. Na tym białym jest problem z xenonami - po wpięciu przetwornic zamiast żarówek robi się dyskoteka z oświetleniem przednim. Na tym czarnym nie ma problemu.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 03 kwie 2015, 7:49
autor: Borek
To może być uszkodzony, bo zasilanie świateł mijania idzie przez IGE tylko nie wyświetla komunikatu jak się spalą. O wersjach było trochę tutaj ->

.
U mnie był biały który się sfajczył, teraz mam czarny i zenony działały na obu bez zarzutu.

Podziwiam że chciało ci się o tej porze grzebać pod kierownicą.

Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 17 paź 2016, 11:09
autor: fugazi55
Witam,
Centralka xenon-ów powinna chyba się znajdować w okolicy fotela pasażera, lub pod nim.
P.S. Ma chyba za zadanie regulować światła w zależność od obciążenia tylnej osi (czujnik na tylnej belce)
Pozdrowienia
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów
: 17 paź 2016, 12:00
autor: Borek
Nie, pod fotelem pasażer jest tylko akcelerometr do pomiaru przyspieszeń wozu, dzięki temu ksenony próbują utrzymać poziom jak dziób nurkuje przy hamowaniu albo idzie w górę przy przyspieszaniu. Dlatego silniki w ksenonach mają 4 piny - masa, plus, czujnik z tylnej osi (obciążenie) i akcelerometr (na przyspieszenia). Dla porównania silniki w halogenach mają tylko 3 piny - masa, plus i sterowanie z kabiny albo czujnik w tylnej osi (jak ktoś ma z ksenonów

).
Centralki zarządzającej światłami mijania w Kappie nie ma, a IGE zajmuje się tylko badaniem awarii świateł (i nie obejmuje to świateł mijania ani drogowych). Standardowo nie można się do niego podpiąć z komputerem.
Re: Kappa - gdzie znajduje się centralka sterowania ksenonów?
: 28 kwie 2020, 15:53
autor: vieniomielec
Witam Kolegów,
Wnioskuję tytuł łopaty roku

Mam jednak nadzieję, że nadal jesteście aktywni.
Po dłuższym postoju reanimuję swojego Kapiszona 20vt. Przy silniku, zawieszeniu i hamulcach zrobiłem co się dało. Przychodzi więc kolej na elektrykę. Kappa miała fabryczną wiązkę z czujnikiem pod zenon. Przerzuciłem go ze swojej poprzedniej i wszystko włącznie z poziomowaniem działało plug&play. Niestety padła przetwornica w lewej lampie. Kolega zadeklarował, że naprawi, wziął i nie nie oddał

Po dłuższych poszukiwaniach poddałem się i przerobiłem na HID (włącznie z wymianą kloszy). Nie wiem w którym momencie ale przestało działać poziomowanie. Pytanie, czy IGE potrzebuje jakiegoś sygnału od xenona? Zwłoki mojej 16VT stoją u znajomego w stodole więc spróbuję wymienić akcelerometr i IGE ale może macie jakieś pomysły jak to ugryźć?