Strona 2 z 2
Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT
: 16 gru 2015, 20:57
autor: Michal198422
Jeśli nie ma możliwości sprawdzenia/oceny czy nie cieknie z silnika, całości miski olejowej, a jedynie są zapewnienia o stanie wręcz idealnym, to nie warto brać. No chyba że człowieka zna się osobiście i ma pewność, że nie wciśnie szmelcu. Turbo da się i do maluchowskiego silnika dołożyć, jak ktoś ma łeb na karku. A czy warto, to już kwestia widzimisię właściciela, jego pojęcia mechanicznego, oraz kasy jaką chce zainwestować.. Za przykład niech posłuży debilna w sumie sprawa tuningu chipa fabrycznego silnika. Przynajmniej z 1000zł za kilka minut roboty (tuning nie będący indywidualnym dla danego egzemplarza danego silnika). Tuning mechaniczny, w który by się wpisywało uturbienie silnika, to kilka razy tyle już na powitanie.. No chyba że masz pod ręką kilka turbin i silników do eksperymentowania, w co raczej wątpię..
Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT
: 17 gru 2015, 12:19
autor: damian8595
Silnik zakupiłem od forumowicza identyczny jak mój przejechał em na nim narazie trochę ponad 1000 km i jest super ma moc chodzi płynnie nie bierze oleju wszystko jest w porządku chciałbym do niego zamontować visco ktoś takie coś zrobił? Gros podobno coś próbował?
Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT
: 17 gru 2015, 18:44
autor: kond243
Witam. Potrzebny ci dyfer z 20vt razem z visco i prawą półosią długą oraz jego obudowa. 2.4 ma te same przeguby wewnętrzne co 20vt i jtd. Da się zrobić na aucie bez wyciągania skrzyni. 2.4 ma też to samo przełożenie dyfra co 20vt. Ewentualnie zostaje szukać skrzyni z 2.4 z visco bo też je posiadały. Lub zmiana skrzyni od 20vt. Potrzebna prawa długa półoś i tyle. Chyba że masz sprzęgło pchane to tylko trzeba zmienić widełki sprzęgła od starej skrzyni i działa.
Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT
: 17 gru 2015, 19:19
autor: Johnny
Tak na prawdę to po co ta szpera w 2.4... Wydaje mi się że aż takiej mocy nie ma to 2.4 żeby potrzebne to było. Mialem to no wiadomo fajnie gdzies podjechać pod stromą górkę albo wyjechać np z błota itp ale na co dzień nie widzę specjalnie różnicy chyba że to wina długiej skrzyni która teraz mam. Szczerze to się cieszę ze siadla mi ta oryginalna skrzynia i dzięki niej wymieniłem na dłuższą tak na prawdę przypadkiem i jakbym miał wybierać to wolałbym długą skrzynie niż szpere.
Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT
: 18 gru 2015, 0:45
autor: kond243
Przydaje się w zimie jak jest śnieg i ślisko. Mam skrzynie od 20vt w 2.0vis bo też była krótka skrzynia co irytowało na autostradzie zwłaszcza. W 20vt musi być visco, choć dużo lepiej by się sprawdził torsen np z alfy Q2.
Re: Kappa 2.4 20v '00 - przeróbka/dodanie turbo od 2.0 20vT
: 18 gru 2015, 9:34
autor: madolat
damian8595 pisze:Silnik zakupiłem od forumowicza identyczny jak mój przejechał em na nim narazie trochę ponad 1000 km i jest super ma moc chodzi płynnie nie bierze oleju wszystko jest w porządku
Miód na moje uszy

Niech służy jak najlepiej i jak najdłużej
Pozdrawiam. Maciej.