Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I biegu
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 77
- Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
U mnie problem leżał w samej końcówce masy.
Stare konektory tzw samce i samiczki samochodowe były o wiele lepsze. W Lybra dali jakieś dziwne konektory które się luzowały, raz doginałem je ale nic nie dało, ponadto końcówka od zasilania silnika była odwrócona do dołu tuż przy kolektorze więc już sam ten fakt powodował, że kable jak i sama wtyczka była mocno nagrzana...
Teraz dałem wtyczkę od góry i zalutowałem problem się rozwiązał.
Muszę jeszcze zobaczyć dlaczego (podejrzewam podobny problem jak na silniku) jedna końcówka bezpiecznika jest nadtopiona (tzn jej obudow plastykowa) widać, że jest duża temp. podejrzewam słaby styk i duży prąd, stąd dużo ciepła i być może dlatego też pali się sam bezpiecznik.
Muszę się zabrać za to.
Stare konektory tzw samce i samiczki samochodowe były o wiele lepsze. W Lybra dali jakieś dziwne konektory które się luzowały, raz doginałem je ale nic nie dało, ponadto końcówka od zasilania silnika była odwrócona do dołu tuż przy kolektorze więc już sam ten fakt powodował, że kable jak i sama wtyczka była mocno nagrzana...
Teraz dałem wtyczkę od góry i zalutowałem problem się rozwiązał.
Muszę jeszcze zobaczyć dlaczego (podejrzewam podobny problem jak na silniku) jedna końcówka bezpiecznika jest nadtopiona (tzn jej obudow plastykowa) widać, że jest duża temp. podejrzewam słaby styk i duży prąd, stąd dużo ciepła i być może dlatego też pali się sam bezpiecznik.
Muszę się zabrać za to.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Podepne się pod temat! Dodam na wstępie że chodzi o 1,9 JTD ale to chyba znaczenia nie ma czy 1,8 Pb czy 1,9 ON
Problem następujący wystąpił. Otóż zauważyłem że wyłącza się sprężarka klimatyzacji samoczynnie podczas wyższej temperatury i przy jeździe po mieście. Trochę czasu minęło zanim zorientowałem się że bije ciśnienie prawie 35 atmosfer i .... nie uruchamia się wentylator! Jak się włącza to go słyszę ale za to jak nie działa to nie słyszę że nie działa - wiem to skomplikowane tak samo jak ja
Podjęliśmy z kolegą czynności mające na celu ustalenie przyczyny tego stanu i po jakiCHś 30 minutach dowiedziałem się że bezpiecznik od wentylatora się spalił i sporym zaskoczeniem po 5 latach posiadania Lybry było dla mnie samo to, że bezpiecznik ten znajduje się właśnie tam gdzie znajduje się, a drugim zdziwieniem było dla mnie że jest on taki .... duży hahahaha
Nie minęło 40 minut a już mieliśmy nowiutki bezpiecznik i co najciekawsze wymieniliśmy go
Wentylator zaczął pracować ale tylko na drugim biegu! Sytuacja jak powyżej czyli opornik! Pytanie teraz jaki muszę zakupić do 1,9 JTD ? Wie ktoś bo już nie pamiętam chociaż już kiedyś go wymieniałem
Druga sprawa to jak najprościej się upewnić że za brak 1 biegu wentylatora odpowiada właśnie opornik ? Bo jak pamiętam poprzednim razem jak wymieniałem go to nie było 2 biegu
Trochę jestem nieogarnięty z elektryką więc będę wdzięczny za sugestie i podpowiedzi 

Problem następujący wystąpił. Otóż zauważyłem że wyłącza się sprężarka klimatyzacji samoczynnie podczas wyższej temperatury i przy jeździe po mieście. Trochę czasu minęło zanim zorientowałem się że bije ciśnienie prawie 35 atmosfer i .... nie uruchamia się wentylator! Jak się włącza to go słyszę ale za to jak nie działa to nie słyszę że nie działa - wiem to skomplikowane tak samo jak ja






Ostatnio zmieniony 31 sie 2016, 9:02 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: jakiCHś!!!
Powód: jakiCHś!!!
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Widzę że zamiast jakiejś treściwej pomocy technicznej załapałem się na warsztaty ortograficzne :/ No nic! Kupiłem rezystor 30 omowy (ups! Ohmowy? Dobrze napisałem?) wymieniłem i poprawiłem izolację przewodów oraz wymieniłem wpinki na kablach. Wszystko działa! Równocześnie z włączeniem klimatyzacji uruchamia się wentylator na pierwszym biegu i wszytko pięknie śmiga! Temperatura na zewnątrz 25 stopni więc nawet stojąc w korku nie włączył się 2 bieg wentylatora. Dziękuję za uwagę! Może mój post komuś coś pomoże skoro mnie nikt nie chciał



LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 77
- Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Gdzie kupiłeś ten rezystor??
Powiedz mi proszę, czy jak odpalam auto, załączam klimę, to od razu wentylator powinien się załączyć? u mnie załącza się po chwili i dość głośno chodzi...
Powiedz mi proszę, czy jak odpalam auto, załączam klimę, to od razu wentylator powinien się załączyć? u mnie załącza się po chwili i dość głośno chodzi...
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Rezystor kupiłem w sklepie z częściami na osiedlu za 60 zł. Numer części 51736774. W załączniku masz zrzut z epera
Na Allegro można je kupić nawet za 39 zł ale mnie nie chciało się czekać na przesyłkę. Dobrze Ci się załącza oczywiście nie od razu tylko po chwili jak układ osiągnie jakąś tam wartość ciśnienia
Głośna praca wentylatora może wskazywać że po prostu kończy się jego żywot. Może już być trochę zatarty.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 77
- Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
właśnie widzę na allegro, gość ma opornicę i pompkę od spryskiwaczy, właśnie się skończyła....
Jutro muszę zobaczyć tą opornicę wizualnie, może będzie coś widać.
Z tego co się zorientowałem, to działa to następująco:
1 bieg - napięcie podane poprzez rezystor, na nim odkłada się część napięcia, zatem wentylator kręci się z połową prędkosci.
2 bieg - tam jest jakiś termik który zwiera opornicę równolegle i wówczas całe 12V podane jest na silnik wentylatora.
U mnie jak załącza się klima to mam ponad 12V.
Jak u Ciebie wygląda napięcie na 1 biegu??
Jutro muszę zobaczyć tą opornicę wizualnie, może będzie coś widać.
Z tego co się zorientowałem, to działa to następująco:
1 bieg - napięcie podane poprzez rezystor, na nim odkłada się część napięcia, zatem wentylator kręci się z połową prędkosci.
2 bieg - tam jest jakiś termik który zwiera opornicę równolegle i wówczas całe 12V podane jest na silnik wentylatora.
U mnie jak załącza się klima to mam ponad 12V.
Jak u Ciebie wygląda napięcie na 1 biegu??
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Wczoraj na Allegro było ich kilkanaście i nawet ktoś sprzedawał używki.
Nie wiem jak wygląda napięcie na 1 biegu
Nie mierzyłem! Za 2 bieg odpowiada presostat który też lubi sobie zakończyć żywot. On już niestety kosztuje coś koło 200 zł. Wiesz mnie nie pytaj o takie szczegóły jak napięcia bo nie ogarnięty jestem ... Dochodzę do wniosków albo z pomocą kolegów albo metodami prób i błędów .... i zawsze coś jeszcze zepsuję ale potem już umiem

Nie wiem jak wygląda napięcie na 1 biegu



Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 9:21 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
Powód: Linki z "Allegro" niedozwolone w dziale technicznym!!!
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 77
- Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
No to jest nas dwóch 

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 77
- Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Sprawdzałem dzisiaj ten rezystor u siebie.
Na omomierzu, sam rezystor ma przejście, trudno go zmierzyć bo ma ok 0,23Ohm. Zaś na wyprowadzeniach pod kable jest przerwa. Teraz nie wiem czy całość jest dobra czy nie.
Jak u Was wygląda??
Na omomierzu, sam rezystor ma przejście, trudno go zmierzyć bo ma ok 0,23Ohm. Zaś na wyprowadzeniach pod kable jest przerwa. Teraz nie wiem czy całość jest dobra czy nie.
Jak u Was wygląda??
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
To może uwalony bezpiecznik termiczny?
Foto poglądowe:

Powinien gdzieś tam być skitrany
Foto poglądowe:

Powinien gdzieś tam być skitrany

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 77
- Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Zamoilem dzisiaj nowy rezystor. Moze po niedzieli dojdzie, to dam znac.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 77
- Rejestracja: 07 cze 2009, 20:53
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: ok. Ostrów Wlkp.
Re: Lybra 1.8 16v - nie działa wentylator chłodnicy na I bie
Witam
Po długim czasie zamontowałem rezystor i pompkę do spryskiwaczy.
Rezystor ma przejście między wyprowadzeniami do podpięcia przewodów. Stary miał przerwę.
Po podłączeniu go na chwilę robi się ciepły, (wiadomo dość sporo mocy się na nim wydziela), ponadto wentylator chodzi ciszej, w kabinie prawie nie słychać, że się kręci.
Zatem może się skończy temat palenia i nadtapiania bezpiecznika.
pozdrawiam
Po długim czasie zamontowałem rezystor i pompkę do spryskiwaczy.
Rezystor ma przejście między wyprowadzeniami do podpięcia przewodów. Stary miał przerwę.
Po podłączeniu go na chwilę robi się ciepły, (wiadomo dość sporo mocy się na nim wydziela), ponadto wentylator chodzi ciszej, w kabinie prawie nie słychać, że się kręci.
Zatem może się skończy temat palenia i nadtapiania bezpiecznika.
pozdrawiam