Strona 2 z 3
Kappa - geometria kół
: 09 paź 2006, 22:49
autor: Luckyy
jak ostatnio bylem na takim przegladzie w POLINARze w KRK to gosc sprawdzil czy swieca swiatla (nie ustawial tylko patrzyl czy sa), sprawdzil jak dzialaja hamulce i troche potrzepal przednim zawieszeniem.
Jesli chodzi Ci o to ze przez zle ustawiene nie dostaniesz pieczatki to chyba nie masz sie czego obawiac.
koszt sprawdzenie/ustawienia zbieznisci to 50-170 pln zaleznie od zakladu i tego czy jedna czy obie osie.
Kappa - geometria kół
: 09 cze 2008, 19:40
autor: bogus
Teoretycznie nic się z moim autem nie dzieje, ale z przodu po wewnętrznej stronie zdzierają się opony. Czy ktoś mógłby mi poradzić jakiś łódzki zakład, gdzie najlepiej sprawdzają zbieżność?
Kappa - geometria kół
: 09 cze 2008, 20:06
autor: misiekk
"Crion" pisze:
A tak poza konkursem
Podczas wymiany klocków zauważyłem ze lewa tylna opona jest w jednym miejscu zjechana do samego zbrojenia. Pojechałem do serwisu i tam dowiedziałem sie ze to musi być wada opony a nie zbierzności czy czegoś takiego. Musiałem wymienić tylne koła i róznica jest ogromna, przed wymianą przy 120km/h samochodem trzesło i trudno było utrzymać kierownice, po wymianie poleciałem 170km/h i prowadziło sie wspaniale (oprócz tego że kierownica ciągnie w prawo

)
U mnie było tak samo z tylnym lewym kołem, że zdzierało od środka. Pojechałem na zbieżność i ok. Zmieniłem oponki na zimówki i przejeżdziłem całą zimę i wszystko jest w porządeczku. Więc jakaś wada oponki. Tylko, że nie było żadnego trzęsienia, ani innych objawów.
Kappa - geometria kół
: 09 cze 2008, 20:08
autor: hamberg
"Luckyy" pisze:
pojechalem to ustawic dlatego ze gdy jechalem prosto musialem caly czas miec kierownice lekko w lewo i po ustawieniu zbieznosci z przodu (katy wyszly same OK) okazalo sie ze nadal kierownica musi byc w lewo zeby jechac prosto. Mlody mechanik poszedl po pomoc i tu sie zaczelo ...
Tez tak kiedys mialem - poustawiali mi fachowcy, pojechalem i za chwile wracam ze kierownica krzywo - no to oni jeszcze raz i reguluja. Kolejna przejazdzka juz z nimi i dalej krzywo. Wtedy jeden lebski mechanik wzial auto na podnosnik i zamienil kola stronami i nagle sie okazalo ze zaczelo sciagac w druga strone. Okazalo sie ze to opony juz nadawaly sie do wymiany.
Kappa - geometria kół
: 09 cze 2008, 20:57
autor: Piszczyk
dwa lata temu sam sprawdziłem opinię że :
"dobry fachowiec to i sznurkiem zbieżność ustawi ... bo i laser d..upa jak mucha na światełko nasra..."
a było to tak:
zapowiadał się wolny weekend na budowie - co robić? alkohol ? (nieeee-ile można...)
no to robimy zbieżność w themce (jeszcze mkII 91`)
1,zabrałem z budowy (potem odwiozłem

) dwa idealnie proste profile alu długości 6m każdy + dwa ogryzki po 2m
2,znitowałem z tego
DOKŁADNY kprostokąt (pół godziny latania z miarką-boki,przekątne itp
3,ustawiłęm na podstawkach tą ramkę na wyskości osi themki (autko na równym placyku)
4, i domiary - najpierw odległości od piast -żeby ramka równiótkie odległości miała od wozu
5, i pomiary od krańców felg do ramki - czyli mierzymy zbieżnoć kółek! (tył i przód)
pomijam oczywiście założenie że felgi są równe....
6, latałem chyba 4 godz. z kluczami i miarką - delikatnie skrócić/wydłużyć drążek - przetoczyć 10cm do przodu i tyłu zmierzyć itd...
efekt : po ustawieniu zbierzności z tyłu (jeden drążek był za krótki o 1mm!) autko prowadziło się rewelacja w porównaniu z poprzednimi jazdami
i to PARTYZANCKĄ mętodą !!!!!

Re: Kappa - geometria kół
: 04 cze 2015, 22:18
autor: MaciekTOS
Panowie potrzebuje dokładnych wartości zbieżności Lancia Kappa , przód i tył .Ktoś ma takie informacje ? tył +3.5 +/- 1 to możlwe ?
Re: Kappa - geometria kół
: 04 cze 2015, 23:51
autor: Maniak
Z tego co pamiętam przód i tył 10+/-10; ja tył mam na 0 i jest

Re: Kappa - geometria kół
: 05 cze 2015, 0:10
autor: faraon
Proszę - prosto z instrukcji:
przód: 1 (+;-) 1 mm
tył: 2,5 (+;-) 1 mm
Re: Kappa - geometria kół
: 05 cze 2015, 17:01
autor: MaciekTOS
Dzięki wielkie Panowie , tył masz na 0 opon nie ścina ? Zainteresowałem się tematem przy okazji kupna opon letnich tył reguluje się chyba nieciekawie ...
Re: Kappa - geometria kół
: 05 cze 2015, 18:59
autor: Maniak
Nooo jakoś nie. Jest zajebiście
pozdrawiam brać klubowiczów

Re: Kappa - geometria kół
: 09 cze 2015, 23:48
autor: fotisk
A ja dziś ustawiłem zbieżność po wymianie końcówek drążków kierowniczych... i jest fajnie, bardzo fajnie...
Re: Kappa - geometria kół
: 10 cze 2015, 0:35
autor: Maniak
Fotis podaj wartość końcową, 0÷10, a może inna
pozdrawiam brać klubowiczów

Re: Kappa - geometria kół
: 11 cze 2015, 22:50
autor: MaciekTOS
Przód mam 0 tył -1 Na zwykłej linii .Ustawiane miałem laserowo kąty i zbieżność podpatrzyłem na monitory jak koleś robił wszystko poustawiał na zieloną skale wg rocznika modelu itp I już sam nie wiem dobrze jest czy żle
Re: Kappa - geometria kół
: 11 cze 2015, 22:53
autor: faraon
MaciekTOS pisze:Przód mam 0 tył -1 Na zwykłej lini .Ustawiane miałem laserowo kąty i zbieżność podpatrzyłem na monitory jak koleś robił wszystko poustawiał na zieloną skale wg rocznika modelu itp I już sam nie wiem dobrze jest czy żle
przód - OK
tył - KO
Re: Kappa - geometria kół
: 11 cze 2015, 23:08
autor: fotisk
Maniak, a ja mam tak:
przednia oś: zbieżność prawa: 0,00
zbieżność lewa: 0,00
zbieżność całkowita: 0,00
tylna os: zbieżność prawa:0,09
zbieżność lewa:0,09
zbieżność całkowita: 0,18
Dane podane w stopniach i minutach...