Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 13:19

Wszystko działało na starym silniku ,palił od kopa, chodził ładnie nic się nie działo. Jak obróciło panewke to kupiłem słupek i najpierw źle poskładał mechanik na niebieskich z alfy ale czujniki były z coupe, i lipa była bo gasł nie palił szarpał. Teraz jest na złotych i dalej lipa bo gaśnie i nie pali za każdym razem przy przegazowaniu na obu czujnikach wybija błąd czujnika wałka. Ale obecnie założony jest osprzęt z tego co działało i paliło na dotyk. Na allegro znalazłem też opis blokad szarych że były do silnika A4000 i A1000 , ale złote są do A4000 ale już nie piszą że też do A1000. Ręce mi opadły już tak powiem.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 13:40

Ja mam blokady srebrne i złote. Oba komplety pasują do 1.8 839A4.000.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 13:57

A widzisz na nich różnice w frezowanie pod krzywke.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 14:09

Ale tylko szare do A1000 z tego co czytam.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 15:50

Nie chciałbym Cię w błąd wprowadzać, na moich obu kompletach różnicy we frezach nie ma ale może wynikać to z tego że pochodzą od dwóch różnych producentów i jeden z nich z tego co widziałem w sklepie wszystkie rodzaje blokad robiłze srebrnego aluminium. To jest mój jeden komplet blokad drugi mam w garażu. Obrazek. Blokada górna - wałek ssacy dolna - wydechowy.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 18:24

Znalazłem w opisach blokad ze złote są od rocznika 1999 - http://www.tesam.pl/90701200-blokada-ro ... -5509.html
a szare sa od 1996 http://www.tesam.pl/s000sz43-18-16v-130 ... -p-53.html
więc mój obecny silnik jest z 1996 roku to będą szare. Jutro może uda mi się podjechać do sklepu i porównać.
ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 18:57

Dobrze tylko że głowica której numer pokazałeś na fotce jest identyczna do tej z lybry z rocznika 1999>. Ciekaw jestem jak zachowa się cały układ zapłonowo-wtryskowy hitachi jeśli go zespolisz z rozrządem ustawionym według innych map zapłonowo - wtryskowych, bo tak powinno się stać gdy zastosujesz blokady o innych ustawieniach krzywek. Chyba że blokady te są identyczne to problemu nie będzie. Wałki rozrządu od fiatów 1.8 są także takie same jak w lybrze 1.8. Kto wie, może mapy zapłonów w tych silnikach są takie same a inny sterownik został zastosowany z powodu dołożenia np. VIS-a? Moc tych silników jest podobna pisałeś o 132KM w coupe, lybra ma 131KM więc praktycznie tyle samo to i może rozrząd ma być tak samo ustawiony.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 19:04

gregorkrk pisze:Znalazłem w opisach blokad ze złote są od rocznika 1999 - http://www.tesam.pl/90701200-blokada-ro ... -5509.html
a szare sa od 1996 http://www.tesam.pl/s000sz43-18-16v-130 ... -p-53.html
więc mój obecny silnik jest z 1996 roku to będą szare. Jutro może uda mi się podjechać do sklepu i porównać.
No ja mam dokładnie te pomarańczowe. Nawiasem firma Tesam jest z okolic Nowego Sącza w Sączu mają swój sklep i właśnie w nim te blokady kupiłem. Tylko wtedy coś mniej milionów kosztowały.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: jasiugm » 16 mar 2017, 19:05

A jakiego producenta masz te blokady?
W Kappach 2.0 20V były przypadki wadliwych blokad firmy quatros czy jakoś tak sprzedawanych na allergo (sam się z tym użerałem)
Jeśli tesam lub coś innego markowego to nie było tematu :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 19:21

jasiugm pisze:A jakiego producenta masz te blokady?
W Kappach 2.0 20V były przypadki wadliwych blokad firmy quatros czy jakoś tak sprzedawanych na allergo (sam się z tym użerałem)
Jeśli tesam lub coś innego markowego to nie było tematu :)
Jeśli pytasz mnie to mam blokady Tesam, te pomarańczowe a te co są na fotce którą zamieściłem w tym wątku nie są Tesam ale są identyczne. Tesam są idealnie dopasowane do krzywek a srebrne były mieco "ciasne" na wałkach. Okrągły iglaczek i już było dobrze:-)
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: jasiugm » 16 mar 2017, 20:33

Pytam autora tematu :P
Sam też mam Tesam ,ale kupiłem dopiero po odkryciu że stare były wadliwe. Nawet nie że niedokładne ale zupełnie złe. Były lustrzane :)
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 21:03

Mam takie. Ale nie mam innych żeby porównać,a kolejne 150 za blokady to nie ma sensu płacić a jeszcze jak się okaże że mają być szare to już zeświuruje całkiem. Odwiedzę Nodzyńskiego w Wieliczce może on coś wymyśli,bo mój mechanik porządny chłop ale brak mu wiedzy.

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 21:05

Tu fota Obrazek

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: Pawcio78 » 16 mar 2017, 22:08

Tu masz moje dla porównania. Obrazek.
Te od Tesam mógłbym jutro jakoś podesłać jak się z domu uda mi wymknąć na chwilę.
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
gregorkrk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 05 lut 2016, 16:06
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Lybra 1.8 16v - problem z mocą po przekładce silnika

Post autor: gregorkrk » 16 mar 2017, 22:45

Ale to są te

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka

ALFA ROMEO GTV 2.0 TS 2002r
BMW 318 TDS 1996r
ALFA 156 1.9 JTD 2004r
LANCIA LYBRA 1.8 16V 2000r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”