Strona 2 z 2
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 13 maja 2018, 0:54
autor: Maniak
volf pisze: ↑12 maja 2018, 21:01
Jak to stanęły?
Pod okapem go trzymałeś
Romku, choćby nawet i pod okapem....to nikt przy zdrowych zmysłach nie montuje pierścieni na sucho....
Zawsze trzeba olejkiem smarować.....
Przykład z własnego podwórka.....
Silnik z ,,Przemytnika,, stał na dworze bez specjalnego przykrycia.....nawet bez głowicy z pół roku......
Niektórzy, co byli u mnie to widzieli jak stał na boku przy bramie.....
Ale do sedna....podczas rozbiórki nie bylo problemu z wyjęciem tloka z tulei a i pierścionki nie stanęły jak ,,h,, przed......
Pzdr.Maniak
Ps. Oto takie moje dywagacje z własnego podwórka....
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 13 maja 2018, 13:46
autor: bogdan
pewnie to się leży w grobie, zgodnie ze sztuką co 120° zamek.
Pozdrawiam.
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 13 maja 2018, 16:04
autor: Maniak
Nie ma większego znaczenia....czy 120 czy 20......nie ma szans by wszystkie 15 pierścieni na 5 tłokach stanęły w tej samej linii na rozkaz jak wojsko na apelu......

Trudno mi tak na odległość sprawdzić.....
Pzdr.Maniak
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 13 maja 2018, 16:47
autor: kond243
Moim zdaniem jest coś z głowicą. Jeśli próba olejowa nie dała rezultatu. A powinna jeśli coś z pierścieniami jest nie tak bo się przy oleju doszczelnia. Próba olejowa nie da nic jeśli zawory puszczają.
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 13 maja 2018, 22:24
autor: Wilkin
Wywaliłem te zbędne wypociny.
Nie ma opcji żeby pierścienie przy prawidłowo złożonym silniku ,stanęły po 5-ciu miesiącach tak żeby znikła kompresja.Chyba że silnik stał pod rynną bez świec i w tej chwili stoi wał. Ale z tego co widzę to się kręci.
Jak miałeś generalkę - to jakie miałeś wartości na zamkach pierścieni ?
Dla mnie na bank większe niż 0,2 mm , i dlatego nie masz kompresji.
Ew podparte zawory jak pisze Kond.
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 14 maja 2018, 17:28
autor: Marcin_D
Przy próbie z testerem szczelności cylindrów wszystko się ładnie składało.
Zawory nie są popodpierane, wszystko się zamyka zgodnie z procedurą.
Silnik stał od listopada w garażu/blaszaku (złożony kompletny).
Z pomiaru wychodzi jak byk że stanęły pierścienie. Jak było z ustawieniem zamków nie wiem, bo nie byłem jak był składany. Składany był na mokro (olejony itp.).
Robi to kumpel, który silników różnych złożył od cholery.
Jest przedmuch do skrzyni korbowej - pisze jeszcze raz - jak wyjmiesz bagnet to słychać jak ciśnienie uchodzi.
Zalany naftą w sobotę - mieli dzisiaj palić, ale z tego co widzę to nie ruszany był (auto stoi u sąsiada za płotem).

ta sztuka bordowa bez zderzaka.
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 14 maja 2018, 18:18
autor: Wilkin
Marcin - pierścienie mogą stanąć w dwóch przypadkach
Pierwszy jak mają wilgoć w cylindrach.
Drugi -jak nawali się w nie nagaru.
Nie ma możliwości żeby stanęły na świeżo złożonym silniku,do tego prawidłowo naolejonym.
Tym bardziej że musiały by się skurczyć i nie wystawać za tłok - przecież naturalnie pierścienie są rozparte na cylindrze.
Jedyne co mi przychodzi do głowy - jak ci ciśnienie ucieka do miski to dziurawe tłoki.
Albo zły wymiar pierścieni - nie sprawdzony przed założeniem na tulejach.
Powinno się wyjąć z opakowania , włożyć do cylindra i sprawdzić rozmiar szczeliny.
Dwa lata temu rozbierałem taki silnik w Fordzie - gdzie mój mechanik - też wyjął z opakowania i wpakował na tłoki - a szczelinka miała 5 mm.
I całe ciśnienie było w misce.Po cholerę sprawdzać - jak kupione dobre.
Re: Thesis 2,o 20vT - koło rozrządu na wale korbowym
: 15 maja 2018, 13:59
autor: Marcin_D
Wilkin, a widzisz tego nie wiem czy sprawdzili.
Nie wiem tez czy on nie był składany na pierścieniach które były (on miał zatartą panewkę na 5 cylindrze - Włoch jeździł aż się olej skończył).