Strona 2 z 4

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 12 maja 2018, 0:05
autor: Wilkin
Nie wiem, czy kiedykolwiek bym się do czegoś takiego przyznał :lol: :lol: :lol:

W nowych w starych
W nowych nie dasz rady wbić P - bo przed P jest R , i przez to jest to zablokowane.
W każdym razie biegi , tryby jazdy do przodu można machać ile się chcę
R i P tylko jak auto stoi i masz wciśnięty hamulec.
Ręczny wrzucam tylko jak zostawiam autko na pochyleniu. Baaaardo rzadko, głównie żeby się nie szarpać z skrzynią jak chcę ruszyć.
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
Tak samo jak nie odpalisz auta jak będzie na R albo D

W sumie automat mam w tej chwili w Kappach , C8, Volvo i Expedycji. W Fordzie nigdy nie zaciągam ręcznego , bo jest w nodze.
A w Volcie nie mam skrzyni, więc problem z bani ;) (dobra i tak zostawiam na P)

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 12 maja 2018, 6:55
autor: pääkäyttäjä

mikee72 pisze:Obrazek prawie wszystko rozumiem.. zwłaszcza to, że manual to nie automat..
Nie zrozumiałem natomiast, dlaczego zaraz potem piszesz czego się nie robi z automatem.. tak jakby ktoś to robił z manualem?


Ciśnie mi się na usta stek obelg ale nie mam pod ręką słownika, więc się pohamuję. Na ręcznej skrzyni, auto zgaszone na biegu nie zjedzie, na rzuconym biegu nie zaciągasz ręcznego przy odpalonym silniku... Czy Ty rozumiesz, czym jest porównanie i jak się je stosuje...?
Co do dziury w całym.. przecież to nie ja zacząłem punktować każde Twoje zdanie - adnotacjami nieco oderwanymi od cytatów?


Co jest nie tak w punktowaniu odpowiedzi, odnosząc się do konkretnych części całej wypowiedzi? Nie znoszę cytować calego tekstu, TL DR.
Takie ciekawostki znalezione w necie wprowadziły mnie w błąd:
P (parking) - w tym położeniu pozostawiamy samochód na postoju, uruchamiamy go i gasimy. W położeniu P uruchamia się mechaniczna blokada kół. Jeśli auto stoi na wzniesieniu, lepiej najpierw zaciągnąć hamulec ręczny i dopiero przestawić dźwignię na pozycję P - odciążamy w ten sposób blokadę kół. Inaczej powrót dźwigni zmiany biegów do pozycji D może być utrudniony i wymagać użycia większej niż zwykle siły.

Gdyby skrzynia w polozeniu P nie byłaby spięta z kołami, to jaki jest sens blokować samą skrzynię...? Na jakimś schemacie 4HP20 widziałem mechanizm blokady skrzyni biegów i de facto "wypięta z kół" jest tylko w N - bo w tej pozycji można auto holować albo wciągnąć na lawetę.

Lähetetty minun Mate 10 Pro laitteesta Tapatalkilla ;-)


Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 12 maja 2018, 8:56
autor: mikee72
Damian, skoro Ciebie zdenerwowałem - a jesteś takim specjalistą od skrzyń biegów..
to moja rada: WRZUĆ NA LUZ : yesyes : - występuje w obu rodzajach skrzyń.
Zalecam też trochę dystansu do innych, a zwłaszcza do siebie - żyje się lepiej. Udanego weekendu!

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 12 maja 2018, 9:20
autor: goldixll
Wilkin pisze: 12 maja 2018, 0:05
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
He he wrzucam kamyszek ... w ulysse/phedra wyjmiesz : ok2 : ale już na ten przykład w mercedesie się nie dało ;)

PS. W 190 ta blokada kluczyka kiedyś mi padła i auto otwarte z kluczykiem w stacyjce radośnie stało i czekało aż ktoś je capnie :-?

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 20:31
autor: MobiDoktorGSM
A powiedzcie mi, czy w czasie jazdy z D można przerzucić na tzw. "manuala" (mam tu na myśli ustawienie przekładni na +/- by ręcznie zmienić biegi)? Czy w czasie jazdy na D można jakoś "automatycznie" zrzucić bieg, by np. usprawnić proces wyprzedzania?

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 20:49
autor: goldixll
MobiDoktorGSM pisze: 13 maja 2018, 20:31 A powiedzcie mi, czy w czasie jazdy z D można przerzucić na tzw. "manuala" (mam tu na myśli ustawienie przekładni na +/- by ręcznie zmienić biegi)? Czy w czasie jazdy na D można jakoś "automatycznie" zrzucić bieg, by np. usprawnić proces wyprzedzania?
Spokojnie możesz wrzucić tryb manualny po to to właśnie jest. Na D jak chcesz zredukować to pedał w podłogę i automat wrzuci niższy bieg

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:13
autor: wujekp
goldixll pisze: 12 maja 2018, 9:20
Wilkin pisze: 12 maja 2018, 0:05
A tak w ogóle to nie wyjmiesz kluczyka z stacyjki jak nie zostawisz na P
He he wrzucam kamyszek ... w ulysse/phedra wyjmiesz : ok2 : ale już na ten przykład w mercedesie się nie dało ;)
W wielu Kappach też się da wyjąć kluczyk podczas jazdy : gafa : co nie znaczy, że jest to standardowe zachowanie ...

Co do zrzucania biegów podczas wyprzedzania - jeżeli w Phedrze jest możliwość przełączania na tryb sekwencyjny to na pewno możesz na niego przełączyć w czasie jazdy, ale po to masz automat żeby tego nie robić :D
Tak jak kolega napisał - robisz kick-down - pedał w podłogę i następuje redukcja.

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:18
autor: MobiDoktorGSM
Że tak zapytam, który pedał? ;)

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:19
autor: wujekp
Ja żeby przyśpieszyć używam tzw. pedału gazu :D
Nie wiem jak w Phedrze, ale z reguły czuć taki delikatny opór pod koniec. Jak go pokonasz to masz kick-down.

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:20
autor: faraon
MobiDoktorGSM pisze: 13 maja 2018, 21:18 Że tak zapytam, który pedał? ;)
różowy ... : gafa : : zawstydzony :

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:21
autor: wujekp
faraon pisze: 13 maja 2018, 21:20
MobiDoktorGSM pisze: 13 maja 2018, 21:18 Że tak zapytam, który pedał? ;)
różowy ... : gafa : : zawstydzony :
To nie parada równości : gafa :

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:36
autor: MobiDoktorGSM
wujekp pisze: 13 maja 2018, 21:21
faraon pisze: 13 maja 2018, 21:20 różowy ... : gafa : : zawstydzony :
To nie parada równości : gafa :
Ani odpowiedź na pytanie :P Się śmiejecie, ale ja naprawdę wolę się upewnić ;) Chodzi mi np. o sytuacje kiedy na lekkim wzniesieniu potrzeba nagle przyśpieszyć, np po to by płynniej wyprzedzić. Jak już się kulam na 4 biegu i mało rozpędzony "wdrapuję się" pod górę to chciałbym właśnie poznać najlepszy sposób jaki będzie by zredukować bieg.

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:37
autor: mikee72
W Phedrze (i innych też) automat, do zabawy masz tylko dwa pedały, więc za dużo opcji nie ma.. w zasadzie są dwie:
- pociśniesz ostro lewemu pedałowi - ale tak konkretnie - to możesz dostać w zęby od deski rozdzielczej, więc zapnij wcześniej pasy
- pociśniesz ostro prawemu pedałowi - też tak konkretnie - to możesz poczuć nagłe parcie na cztery litery i to jest własnie ten kickdown
Co byś nie robił, mocne potraktowania jakiegokolwiek pedała - nie pozostanie bez reakcji :) :)

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:40
autor: MobiDoktorGSM
mikee72 pisze: 13 maja 2018, 21:37 Co byś nie robił, mocne potraktowania jakiegokolwiek pedała - nie pozostanie bez reakcji :) :)
Wolałbym wybrać już sprawdzone przez Was, dobre rozwiązanie :P

Re: Prawidłowa obsługa automatycznej skrzyni biegów na przykładzie Phedry

: 13 maja 2018, 21:52
autor: wujekp
no to wyżej masz odpowiedź.