Strona 2 z 3
Nuova Delta - diesel
: 13 gru 2006, 18:54
autor: Tofik
jak bedę na święta w domu i bedę miał chwilę czasu i niezapomnę to sprawdze

Nuova Delta - diesel
: 15 gru 2006, 15:00
autor: Anonymous
czujnik odpowiadający za ssanie przy termostacie widac patrzac od przodu samochodu na termostat.odchodza od nie go 2 kabelki.
Nuova Delta - diesel
: 15 gru 2006, 15:58
autor: bolger
Ano właśnie, ale znajomy wymienił ten czujnik i nic to nie dało. Wot, zagadka. A możeby się przejść do magików z ASO

Nuova Delta - diesel
: 15 gru 2006, 19:59
autor: Anonymous
ten czujnik mam dobry bo go sprawdzalem miernikiem elektrycznym, na zimnym silniku prad byl na obu kabelkach, wiec zakladam ze na cieplym odcina przeplyw pradu(tak powinno byc).tak samo wlacznik elektromagnetyczny przy pompie wtryskowej(chyba to sie tak nazywa),jest on umieszczony na dole pompy, dochodzi do niego 1 kabelek.sprawdzalem go rowniez(wykrecilem i sprawdzalem czy dziala zwierajac z kadlubem, elektromagnes wysuwal sworzen, wiec to tez powinno byc OK), dlatego zastanawia mnie czemu ssanie jednak nie dziala.w najblizszym czasie moze uda mi sie skombinowac katalog boscha to wtedy cos poczytam.
Nuova Delta - diesel
: 20 gru 2006, 11:35
autor: adasik12
czy przy wymianie tego czujnia muszę spuscić płyn z układu chłodzenia?
Nuova Delta - diesel
: 20 gru 2006, 12:04
autor: bolger
myślę, że nie, jak to zrobisz sprawnie. Głowy nie dam
Nuova Delta - diesel
: 26 gru 2006, 20:12
autor: Pawulon
halo koledzy

macie nowe wiadomosci na temat owego ssania?
mam tez podobny klopot, niestety nie przygladalem mu sie jeszcze blizej.
wlasciwie to mam problem i z ssaniem i z termostatem, bo silnik nie lapie temperatury (przy okazji jest zimno w srodku

) i ciezko chodzi po odpaleniu.
skoro to taka czesta (mam nadzieje jedyna) przypadlosc silnika TD, to uwazam to za punkt honoru zeby zglebic zagadnienie i znalezc rozwiazanie problemu dla potomnych
jako druga typowa przypadlosc dopisalbym lakier odpryskujacy z pokrywy rozrzadu
pozdrawiam
Nuova Delta - diesel
: 28 gru 2006, 0:59
autor: Pawulon
witam ponownie,
dzis odpisal mi czlowiek sprzedajacy wklady na allegro, o ktorych byla wczesniej mowa. napisal mi tak:
w wypadku panskiego termostatu nie ma w sprzedazy samego wkladu tylko caly termostat i mam cos takiego w cenie 95 zl i mam tez czujnik ssania i jest on w cenie 88 zl
mysle, ze te ceny sa w granicach zdrowego rozsadku i warto sie zastanowic czy nie wymienic calego elementu zamist rzezbic podrobke... ja osobiscie chyba sie skusze
oto link do aukcji, z ktorej zadalem pytanie:
"TERMOSTAT FIAT UNO PALIO SIENA TIPO TEMPRA PUNTO"
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=147503381
pozdrawiam,
pawel
Nuova Delta - diesel
: 28 gru 2006, 10:05
autor: bolger
Co do tego, że masz w środku zimno, to zmień termostat i ciesz się,że nie masz klimy, bo byłoby drożej. Co do czujników - no właśnie nikt jeszcze nie wyniuchał, co jest potrzebne. Ty jak sądzę masz sterowanie na linkę ...
Nuova Delta - diesel
: 28 gru 2006, 21:30
autor: Pawulon
no nie wiem czy sie cieszyc bo, wlasnie mam klime... a jaka jest roznica? jest jakis inny termostat?
Nuova Delta - diesel
: 03 sty 2007, 9:56
autor: bolger
No do mojego 160D1 z klimą termostat kosztował 250 zeta,he he,chociaż obecny tu forumowicz zrobił odwiert w tańszej wersji. Do klimy idzie jeden czujnik. A rozwiązania zagadki jak nie ma, tak nie ma.
Nuova Delta - diesel
: 26 lis 2007, 9:27
autor: bolger
Hop hop, idzie kolejna zima, czy ktoś rozwiązał problem z czujnikiem ssania ?
Nuova Delta - diesel
: 26 lis 2007, 12:14
autor: Egon
w TD jest termostat płynu chłodzącego który odpowiada za nagrzewanie się silnika i ogrzewanie oraz czujnik sania do łatwiejszego rozruchu w zimie który ciągnie linke od pompy wtryskowej
jazda rano dopuki wskazówka nie pokazuje 60 stopni staram sie jeżdzic do max 2 tyś obrotów (jak bardzo zimno chodzi na wolnych obrotach pare minut) i waże by nie gaśić odrazu auta po zakończeniu jazdy powinien troche popracowac na wolych obrotach i trzeba pamietać by olej zmienic co 7.5 tyś km.
odnośnie spalania to w lecie moja w mieście spalała ok. 6.3L ON (teraz spalania nie sprawdzałem) odnoscie dynamiki to 1.6 16V napewno ma gorszą bo ma minejszy moment obrotowy a osiągi są podobne różnice mogą być w zależnosci od stanu (cieżko trafić diesla w dobrym stanie) ja w swojej mam 193 tys obecnie i brak jakich kolwiek problemów bo to diesel bez elektroniki niema co się posuć w bezynowych natomiast jest dużo elektronki (silniki,krokowe,cewki,czujniki,przewody,świece,pompa elktryczna,wtryskiwacze) które czesto lubią sprawiać psikusy
ten czujnik od sania
czujnik nr 5 proponuje każdmu sprawdzić po nr vin bo może być inny numer w serwisach sa dostpne cena ok. 100zł
Nuova Delta - diesel
: 26 lis 2007, 14:51
autor: matias21
co do dynamiki to sie nie zgodze

liczy sie moc, a nie moment, diesle poprostu ciągną z niższych obrotów, ale powyżej 4tyś trzeba machać gałką, a benzynka wtedy troche odchodzi ;D
Nuova Delta - diesel
: 26 lis 2007, 15:26
autor: Egon
moment odpowiada za przyspieszenie moc raczej na prędkość max.
jak mi sie kończy bieg wrzucam następny i przyspieszam i tak z wiekszym momentem jak ty

z checia bym się z tobą sprawdził bo z 16V się nie ścigałem jeszcze (szkoda ze z gadńska kolega)
dane fabryczne
1.6 16V 103Km 144/4000 103/5750 0-100 11 max.190km/h
1.9TD 90km 186/2500 90/4200 0-100 12 max.180km/h
moja wyrabia sie ok. 11 sek i 195max.