Strona 2 z 2

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 6:14
autor: kond243
Tylko w Kappie jest nie jest obłożony żadną gumą. Zwykły poliamid na zasilaniu i powrocie. A ten przewód w Thesis i Ar166 jest jakiś dziwny. W moim 2.0T brak takiego ustrojstwa. Są zwykłe rurki i silikony zbrojone co na orginalne nie wygląda ale działa bez problemu. Chyba tylko w V6 były takie przewody z gó....litu.

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 10:16
autor: Sebas91
Panowie,

wielkie dzieki za odpowiedzi. Mam juz jasność co do konstrukcji i mankamentow tego przewodu.

Dzisiaj ide po nowy, dokupie porzadne opaski zaciskowe a w przyszlym roku kupie oryginal (pewnosc to pewnosc), nie chce miec znowu fontanny pod maska bo wyglada to strasznie a noc spedzona przy oknie obserwując auto czy aby "przypadkiem" sie nie pali jest dosyć męcząca :-?

Dzieki wielkie jeszcze raz

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 10:57
autor: volf
Największe prawdopodobieństwo pożaru to chyba w czasie jazdy/pracy silnika, przy nocnym postoju/parkowaniu paliwo chyba nie wycieka :)

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 11:04
autor: pietrek125
Sebas91 pisze: 10 gru 2018, 10:16 Panowie,

wielkie dzieki za odpowiedzi. Mam juz jasność co do konstrukcji i mankamentow tego przewodu.

Dzisiaj ide po nowy, dokupie porzadne opaski zaciskowe a w przyszlym roku kupie oryginal (pewnosc to pewnosc), nie chce miec znowu fontanny pod maska bo wyglada to strasznie a noc spedzona przy oknie obserwując auto czy aby "przypadkiem" sie nie pali jest dosyć męcząca :-?

Dzieki wielkie jeszcze raz
Tylko oryginał (jeżeli jeszcze jest dostępny) to cały przewód, aż do baku.... a z tą pewnością to bym nie przesadzał... jak stary pękł, to nowy zrobi za jakiś czas to samo...
kond243 pisze: 10 gru 2018, 6:14 W moim 2.0T brak takiego ustrojstwa. Są zwykłe rurki i silikony zbrojone co na orginalne nie wygląda ale działa bez problemu...
Nie wygląda na oryginał, bo oryginał pękł i ktoś wymienił...

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 11:37
autor: kond243
W oryginale jest guma. Więc ktoś poszedł po rozum i założył normalne przewody które są trwałe. w zbiorniku paliwa w każdym benzyniaku przewody są poliamidowe. Mam w garażu kosz od 3.2 Od Thesis i nikt tam gumy nie pcha tylko plastik. Guma robi się sztywna i pęka. Poliamid jest 100 razy trwalszy. Odporny na oleje i paliwa. U mnie poliamid jest w od pompy oraz od kosza do rurek metalowych i w komorze silnika od rurek do listwy jest silkon zbrojony. I to działa jak należy.

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 15:57
autor: kamilkoza88
Przestańcie się już kłócić. Problem kolegi raczej rozwiązany, kolega szukał szybkiego rozwiązania, bo potrzebne mu auto jak najszybciej. Poliamid stosuje się owszem, bo jest praktycznie chemicznie obojętny, więc w układach paliwowych nadaje się jak żaden inny, pod warunkiem że jest sztywny i nie wymaga elastycznego połączenia. Gumowe węże stosuje się właśnie w miejscu elastycznych połączeń (np. od ściany grodziowej do silnika) ze względu np. na wibracje. Obarczone jest to jednak okresową kontrolą, czy takie przewody nie sparciały i nie nadają się do wymiany. Taka sama sytuacja jest z przewodami hamulcowymi. Nawet w service manualach, albo innych wytycznych stacji autoryzowanych jest specjalna tabelka na co zwracać uwagę przy przeglądzie okresowym. Jednym z punktów jest właśnie kontrola wszystkich przewodów gumowych (paliwo, hamulcze, chłodzenia).

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 19:42
autor: bogdan
thema 3.0 i kappa 3.0 mają gumowe olejoodporne i śmiga. Nie ma nic wiecznego i kontrola j.w.
pozdrawiam.

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6

: 10 gru 2018, 20:20
autor: pietrek125
Amen... :aniol: