Strona 2 z 2
Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 6:14
autor: kond243
Tylko w Kappie jest nie jest obłożony żadną gumą. Zwykły poliamid na zasilaniu i powrocie. A ten przewód w Thesis i Ar166 jest jakiś dziwny. W moim 2.0T brak takiego ustrojstwa. Są zwykłe rurki i silikony zbrojone co na orginalne nie wygląda ale działa bez problemu. Chyba tylko w V6 były takie przewody z gó....litu.
Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 10:16
autor: Sebas91
Panowie,
wielkie dzieki za odpowiedzi. Mam juz jasność co do konstrukcji i mankamentow tego przewodu.
Dzisiaj ide po nowy, dokupie porzadne opaski zaciskowe a w przyszlym roku kupie oryginal (pewnosc to pewnosc), nie chce miec znowu fontanny pod maska bo wyglada to strasznie a noc spedzona przy oknie obserwując auto czy aby "przypadkiem" sie nie pali jest dosyć męcząca
Dzieki wielkie jeszcze raz
Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 10:57
autor: volf
Największe prawdopodobieństwo pożaru to chyba w czasie jazdy/pracy silnika, przy nocnym postoju/parkowaniu paliwo chyba nie wycieka

Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 11:04
autor: pietrek125
Sebas91 pisze: ↑10 gru 2018, 10:16
Panowie,
wielkie dzieki za odpowiedzi. Mam juz jasność co do konstrukcji i mankamentow tego przewodu.
Dzisiaj ide po nowy, dokupie porzadne opaski zaciskowe a w przyszlym roku kupie oryginal (pewnosc to pewnosc), nie chce miec znowu fontanny pod maska bo wyglada to strasznie a noc spedzona przy oknie obserwując auto czy aby "przypadkiem" sie nie pali jest dosyć męcząca
Dzieki wielkie jeszcze raz
Tylko oryginał (jeżeli jeszcze jest dostępny) to cały przewód, aż do baku.... a z tą pewnością to bym nie przesadzał... jak stary pękł, to nowy zrobi za jakiś czas to samo...
kond243 pisze: ↑10 gru 2018, 6:14
W moim 2.0T brak takiego ustrojstwa. Są zwykłe rurki i silikony zbrojone co na orginalne nie wygląda ale działa bez problemu...
Nie wygląda na oryginał, bo oryginał pękł i ktoś wymienił...
Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 11:37
autor: kond243
W oryginale jest guma. Więc ktoś poszedł po rozum i założył normalne przewody które są trwałe. w zbiorniku paliwa w każdym benzyniaku przewody są poliamidowe. Mam w garażu kosz od 3.2 Od Thesis i nikt tam gumy nie pcha tylko plastik. Guma robi się sztywna i pęka. Poliamid jest 100 razy trwalszy. Odporny na oleje i paliwa. U mnie poliamid jest w od pompy oraz od kosza do rurek metalowych i w komorze silnika od rurek do listwy jest silkon zbrojony. I to działa jak należy.
Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 15:57
autor: kamilkoza88
Przestańcie się już kłócić. Problem kolegi raczej rozwiązany, kolega szukał szybkiego rozwiązania, bo potrzebne mu auto jak najszybciej. Poliamid stosuje się owszem, bo jest praktycznie chemicznie obojętny, więc w układach paliwowych nadaje się jak żaden inny, pod warunkiem że jest sztywny i nie wymaga elastycznego połączenia. Gumowe węże stosuje się właśnie w miejscu elastycznych połączeń (np. od ściany grodziowej do silnika) ze względu np. na wibracje. Obarczone jest to jednak okresową kontrolą, czy takie przewody nie sparciały i nie nadają się do wymiany. Taka sama sytuacja jest z przewodami hamulcowymi. Nawet w service manualach, albo innych wytycznych stacji autoryzowanych jest specjalna tabelka na co zwracać uwagę przy przeglądzie okresowym. Jednym z punktów jest właśnie kontrola wszystkich przewodów gumowych (paliwo, hamulcze, chłodzenia).
Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 19:42
autor: bogdan
thema 3.0 i kappa 3.0 mają gumowe olejoodporne i śmiga. Nie ma nic wiecznego i kontrola j.w.
pozdrawiam.
Re: Przewód paliwowy 3.0 v6
: 10 gru 2018, 20:20
autor: pietrek125
Amen...
