Strona 2 z 2
Re: Zimno jak w psiarni!
: 17 gru 2018, 9:29
autor: jenks
Niestety ale wszystko wskazuje że to nie jest termostat tylko silniczek sterujący mieszaniem powietrza. Prawdopodobnie czeka cię prucie deski.
Re: Zimno jak w psiarni!
: 17 gru 2018, 9:32
autor: volf
michalkrk pisze:według mnie sprawdź najpierw termostat
Tylko po co skoro pisz, że temperatura silnika odpowiednia

Re: Zimno jak w psiarni!
: 17 gru 2018, 10:04
autor: andypip
1. Sprawdź po uruchomieniu zimnego silnika czy gruba gumowa rura idąca do chłodnicy nie robi się szybko ciepła - to diagnostyka termostatu. 2. Zespół nagrzewnicy - m.in zawór ogrzewania obsługują silniczki elektryczne z dżwigienkami, przekładniami itp. Jest mozliwe że w niskiej temperaturze jakiś plastik nie dał rady. Na przyszłość parkuj samochód zimą z załączonym grzaniem, nie bedziesz po odpaleniu, na mrozie, musiał uruchamiać całego ustrojstwa. Zimny plastik = kruchy plastik. Niestety dla Włochów aspekt niskich temperatur to kosmos

Re: Zimno jak w psiarni!
: 17 gru 2018, 18:02
autor: ceva
jenks pisze: ↑17 gru 2018, 9:29
Niestety ale wszystko wskazuje że to nie jest termostat tylko silniczek sterujący mieszaniem powietrza. Prawdopodobnie czeka cię prucie deski.
Aktywatory sterujące temperaturą powietrza są dwa, na lewą i prawą stronę, trochę dziwne żeby oba jednocześnie wyzionęły ducha. Zrób na początek ręczną kalibrację lub podłącz MES-a i zobacz co w trawie, znaczy się w nagrzewnicy piszczy.
Re: Zimno jak w psiarni!
: 18 gru 2018, 18:15
autor: andypip
Ale czy nagrzewnica nie jest 1 wspólna? i 1 zawór z serwomotorkiem wpuszczający obieg płynu. A prawa i lewa to już rozdział nagrzanego powietrza chyba?
Re: Zimno jak w psiarni!
: 18 gru 2018, 20:38
autor: ceva
andypip pisze: ↑18 gru 2018, 18:15
Ale czy nagrzewnica nie jest 1 wspólna? i 1 zawór z serwomotorkiem wpuszczający obieg płynu. A prawa i lewa to już rozdział nagrzanego powietrza chyba?
Nagrzewnica jest jedna i przechodzące przez nią ogrzane powietrze jest dzielone i regulowane po lewej i prawej stronie. O dodatkowym zaworze zamykającym dopływ cieczy chłodzącej nic mi nie wiadomo, ale wątpię żeby był, oczywiście mogę się mylić...
Re: Zimno jak w psiarni!
: 19 gru 2018, 0:19
autor: andypip
He he. ja też się mogę mylić, ale na nagrzewnicach widzę 2 króćce pod kątem prostym. jeden z nich jest na płaskim zaworze przykręconym do nagrzewnicy i i dynda od niego jakaś dźwigienka. coś ją musi poruszać: w manualu linka i pokrętło; w automacie silniczek elektryczny. tak na mój mały rozumek

)
Re: Zimno jak w psiarni!
: 06 lut 2020, 18:33
autor: MarcinR
Witam, Lancia Delta III 1,4 T-Jet. Pytanie mam odnośnie temperatury silnika. Po zagrzaniu silnika (ok.15km) wskazówka w środkowym położeniu. Temp na zewnątrz -1st C. Po przejechaniu z górki ok 2,5km na luzie wskazówka spadła o jedną kreskę.Dojazd do skrzyżowania ruszam, zwiększenie obrotów i po chwili spadek o kolejną kreskę. Dalsze jazda i temp wraca na środkowe położenie. Nawiew cały czas w kabinie był na 2 biegu, temp ustawiona na max. Czy to jest normalne?? Inny przypadek, przejazd ok 10km w tym pod górkę ok 2,5km.Temp. na zewnatrz -6. Silnik łapie temp. pracy po czym jadę spokojnie lekko z górki na 6biegu, praktycznie bez dodawania gazu, obroty w granicy 1500.I wskazówka lekko spadła może o ok 1/2 podziałki.Pytanie czy normalne czy termostat do wymiany? Będę wdzięczny za wszelkie opinie.
Re: Zimno jak w psiarni!
: 06 lut 2020, 22:50
autor: Tomzik
U mnie wskazówka po osiągnięciu środka skali już tam zostaje, bez względu na mróz czy upał.
Obstawiam, że raczej termostat się kończy...
Re: Zimno jak w psiarni!
: 07 lut 2020, 23:38
autor: scoti1027
Ja rowniez obstawiam termostat u mnie temperatura zawsze ta sama czyli srodek skali i tak zostaje.
Re: Zimno jak w psiarni!
: 10 lut 2020, 14:10
autor: martinpl
U mnie to samo, wskazówka po osiągnięciu połowy skali stoi tam zamurowana.