Strona 2 z 2

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 19 maja 2019, 17:34
autor: tadek125
A w razie W - jakieś namiary na tani napinacz do tego silnika?

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 20 maja 2019, 8:30
autor: stefan67
Tu jest opis regeneracji napinacza: viewtopic.php?f=110&t=38943&hilit=Kappa ... +napinacza Zregenerowałem, wymieniłem sprężynę i działa jak należy. Nie było wielkich problemów ze znalezieniem rolki i sprężyny. Wieczorem, jak uda mi się uda znaleźć dokładne namiary na te gadżety to dam znać.
Ten chyba nawet pasuje: https://allegro.pl/oferta/febi-napinacz ... t=item_url

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 20 maja 2019, 10:08
autor: volf
Raczej opis czyszczenia/odblokowania zatartego :)
Z tą sprężyną toś zaszalał-wolisz kupić samą sprężynę za 230 zeta (co do której nie ma 100% pewnośći, ze będzie pasować) zamiast kompletnego nowego napinacza za 300 zeta 8-O

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 20 maja 2019, 13:27
autor: stefan67
Jakieś 2-3 lata temu, kiedy przeprowadzałem operację, napinacz, czy raczej tłumik drgań nie był dostępny w ogóle albo kosztował dwa razy tyle z tego co pamiętam. Sprężynę wrzuciłem pierwszą z brzegu dla przykładu, ja kupowałem za 160 zeta chyba. Ale w obecnych czasach dobrobytu, kiedy w AS24 jest za jedyne 405 PLNów, albo i może gdzie indziej za 300 jak piszesz taki zakup faktycznie mija się z celem. Ale tak prawdę mówiąc to u mnie był tylko zatarty... I przestrzegam przed rolkami CAFFARO - wytrzymała może z miesiąc. INA hula do dziś bezproblemowo.
Zgodnie z obietnicą lista pasujących sprężynek, może komuś się przyda:

KRAFT 1225940
FEBI BILSTEIN FEB28278
SNR GA359.01
MAXGEAR MGR 54-1092
AJUSA: 5751.41, 96200388,
BREDA LORETT: CR3295,
CITROËN: 5751.41, 96 200 388 80,
DAYCO: APV2227,
FEBI BILSTEIN: 28278,
GATES: T39228,
HK: H177,
HUTCHINSON: TS1100,
INA: F-123791,
IPD: 13-0177,
LANCIA: 9620038880,
PEUGEOT: 5751.41, 96 200 388 80,
QUINTON HAZELL: QTA1173H,
RENAULT: 96 20 038 880,
RUVILLE: 55929,
SNR: GA359.01, GA35901,
SPIDAN: 0.066929,
TRIPLE FIVE: MBI-26390

Numery części OEM
Producent Numer OEM
CITRO 5751.41
CITRO 96 200 388 80
INA 533001210
KLOTZ H177
LANCIA 9620038880
PEUGE 5751.41
PEUGE 96 200 388 80
RENAU 96 20 038 880
RUV 55929
TRIPLEFIVE MBI-26390

Jest tego trochę, a ceny na Alledrogo zaczynają się od kilkudziesięciu PLNów... za nowe oczywiście. Na dzień dzisiejszy dokładnie od 40 + przesyłka.

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 25 maja 2019, 20:36
autor: tadek125
A czy wyrobiony mechanizm napinacza moze powodowac piski paska?

Moj napewno nie jest zararty.
Ale moze byc wytarty i krzywo siedziec rolka, ale czt to powoduje piszczenie?
Pasek wymienilem na nowy

Nie wyciagalem jeszcze napinacza z powodu braku czasu.

Najtanszy napinacz znalazlem za 350 zl
Macie gdzies tańszy?

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 25 maja 2019, 20:53
autor: volf
Na Allegro jest za 304 firmy Dayco, czy warto kupić taki czy lepszy będzie innej firmy to trudno powiedzieć, numer aukcji 7474028295

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 25 maja 2019, 21:23
autor: stefan67
U mnie pasek co prawda nie piszczał, ale wydawał dziwne dźwięki przy uruchamianiu klimy = przy zasprzęglaniu sprężarki. Ni to piski, ni to stuki, ni to dzwonienie,ale Ty, z tego co pisałeś wcześniej, kompresor masz odłączony... Może Ci któraś rolka pod obciążeniem piszczy ? Najczęściej są to te, które są od gładkiej strony paska.

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 26 maja 2019, 9:20
autor: tadek125
łożyska na rolkach są dobre nie mają luzów - te akurat miałem zdemontowane
łożysko w rolce napinacza też jest dobre - zresztą było wymienione może ze 4 lata temu

wg mnie przyglądając się pracującemu paskowi piszczy on w miejscu łączenia - jak by był nierówno złączony i skacze troche na boki

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 26 maja 2019, 9:33
autor: rob_76
Zawsze możesz spróbować kupić drugi pasek i sprawdzić, a obecny zostawić sobie "na wszelkij słuczaj" - nie jest to na szczęście majątek...

Re: [JTD] Pompa wspomagania - łożysko

: 30 maja 2019, 7:09
autor: tadek125
Nooo i po problemie

A więc znalazłem chwile czasu
odkręciłem napinacz i........

owszem. napinacz chodził, nie był zatarty, bo nie było szans żeby się zatarł - taki był wytarty trzpień
z oringu została niteczka, trzpien wytarty razem z otworem w napinaczu co powodowało że rolka była ustawiona skośnie do paska

zostało mi tylko zakupić nowy

Więc kupiłem, zamontowałem i po piskach.

Dzieki za pomoc