Strona 2 z 2

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 24 paź 2019, 22:23
autor: pietrek125
2.4B z LPG będzie tańsze w eksploatacji... a nawet 2.0T , bym nawet zaryzykował taką Tezę...

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 24 paź 2019, 22:24
autor: GugiBaoo
No i nawet wychłeptane w zimie zapali ;)

Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka


Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 24 paź 2019, 22:28
autor: proxima86
pietrek125 pisze:2.4B z LPG będzie tańsze w eksploatacji... a nawet 2.0T , bym nawet zaryzykował taką Tezę...
może masz rację,ja mam wstręt do aut z gazem więc nie polecamObrazek

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 24 paź 2019, 22:35
autor: pietrek125
A ja tam wolę benzynowca z podtlenkiem LPG, Diesel to jest dobry np. taki Fiat A210, a nie jakaś popierdułka JTD... :lol:

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 25 paź 2019, 5:15
autor: kond243
Wybacz ale 1.9jtd na seryjnych klamotach zwłaszcza 8v nie da 180-190koni. Paliwa wystarczy ale turbo i IC musisz zmienić. Da maks 150-160koni i to jest wszystko. W Thesis zonkiem jest IC niestety mało wydajny. Poszukaj poczytaj. Ile da sam soft. Fakt silnik jest bardzo pancerny. Ja też diesli. Nie lubię. Ale w moim przypadku byłem zmuszony do zakupu 1.9jtd w musie. I trzeba było go modzić. Żona postawiła warunek że ma jechać. 2.0t na trasie bynajmniej moje tak do 120-130km/h pali około 8-10l. Więc tragedii nie ma. Diesel zawsze będzie oszczędniejszy. I zdrowo pomodzony objedzie nie jedno auto.Zachowując przy tym skromny apetyt. Także jak kto woli. Są trzy silniki do wyboru. Dwa mają fajne osiągi. Jednak silniki fiata dużo więcej wytrzymują niż te z BMW. Nie rozlatuje się rozrząd po 100tyś km albo wcześniej. I do wymiany rozrządu nie trzeba pruć silnika.I to nie jedyna usterka.W starszych pompa vp44. Dla mnie fiatoswkie diesle nie mają sobie równych także jest w czym wybierać. Ja bym stawiał na 2.0t orzą 2.4 pb
LPG np V generacji da jeszcze przyrost mocy w 2.0t. i ten silnik przy dobrej instalacji i poprawnym montażu przyjmuje gaz bez problemu. Tak samo jak 2.4. Wstręt pewnie przez spartaczony montaż i źle dobrane komponenty. Ja też wolę pb+LPG. Kappa 20vt śmiga już 6lat na LPG i nic się nie dzieje. W zimę przy -30stopniach nie ma obawy że zrobi się kasza w zbiorniku i uniemożliwi przemieszczanie się. I czasem można pociągnąć do odcinki 7tyś obr.

Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 25 paź 2019, 8:15
autor: proxima86
do codziennego taczania się bez fajerwerków 2.4jtd najlepszy.
Jeśli chce czegoś więcej to niech kupi benzynę.

Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka


Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 26 paź 2019, 11:26
autor: jjash
A w thesis 2.4 jtd 150KM intercooler na jaki byś zamienił? Coś z customu czy od innego auta? Z tego co się orientuję, a orientuje się słabo, to nie było kitow do rozbudowy thesis. Ale z chęcią się dowiem czegoś nowego.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


Re: Lancia thesis jako daily car? 2.0T, 2.4, czy 2.4 jtd

: 26 paź 2019, 14:03
autor: kond243
FMIC 550x140x65. Thesis ma rdzeń 620x125x68.calość to 730x128x68. niby większy ale tak naprawdę ten FMIC jest dwa razy wydajniejszy. Mam taki w Musie JTD. Podniesioną moc o 40 koni i temp w dolocie jest taka jak na zewnątrz. Po ostrej jeździe wejścia do IC nie da się dotknąć. Za to wyjście to temperatura otoczenia. I jest bajka. Można założyć też 550x180x65. To wymiary radiatora. Całkowity rozmiar to 700x140x65 lub ten większy tak samo. JTD dzięki IC custom można już podciągnąć na mocy wyżej jak na seryjnym IC. Ogólnie czy to JTD 10v czy 20v czy 20vt to IC jest ten sam. Ja będę zmieniał na ten 550x140x65. On jest do 350 koni. Więc na spokojnie mi wystarczy i lag się zmniejszy. Zmienię jeszcze rurę od IC do przepustnicy na taką która ma średnicę przepustnicy. Zapobiega to ponownemu sprężaniu powietrza. Ten 550x180x65 jest do 450koni. Oczywiście rdzeń drugiego typu.