Strona 2 z 2

Re: 2.0 16VT

: 28 mar 2024, 8:14
autor: Jam_Belfegor
To polecam sobie wprowadzić do "apteczki" garażowej to: https://allegro.pl/oferta/loctite-mr-30 ... 1032152013 śmiało psikać wszystko co nie jest gumą zwłaszcza papierowe - preszpanowe, korkowe, gambit, klingieryt. Pow. musi być czysta jak talerz i dobrze odtłuszczona. Wada - jak przykleisz ciężko potem to zdjąć :) Ludzie tym doszczelniają nawet UPG.

Re: 2.0 16VT

: 28 mar 2024, 18:53
autor: Swiety
Spoko... Popatrzę na to

Re: 2.0 16VT

: 01 lis 2024, 19:24
autor: ts345
Jam_Belfegor pisze: 26 mar 2024, 10:59
ts345 pisze: 25 mar 2024, 19:21 Bo tego, chyba nie da się zrobić. Mam też wyciek tam gdzie silnik łączy się ze skrzynią. Dlatego zawsze przy wymianie oleju proszę o sprawdzenie poziomu w skrzyni biegów. Jest tam bagnet. Poziom w skrzyni zawsze OK. Przez rok nie dolewam oleju do silnika, a sprawdzam często. Plam nie zostawia. Taka jego charakterystyka. Trzeba się przyzwyczaić :D
Lubię ten silnik, fajny jest :)
Dekiel zaworowy poza samą uszczelką trzeba jeszcze w odpowiednich miejscach potraktować masą uszczelniającą z czuciem. Problemem są boki głowicy i górki (a właściwie krawędzie za nimi) pod wałki. Podobny temat mamy na dole, gdzie przychodzi pokrywa uszczelniacza wału i z drugiej strony pompa oleju albo obrobimy to po skręceniu "na równo" albo posiłkujemy się masa uszczelniająca - uszczelka nie kompensacje tych nierówności oraz szczeliny jaka powstaje przy odsadzeniu w/w elementów na uszczelce od bloku. A silniki na uszczelkach zawsze generalnie będą gdzieś się pociły. Nie ma takiego silnika, który gdzieś by nie puszczał po kilku kilkunastu latach eksplantacji. Tu jakimś rozwiązaniem jest klejenie elementów z sobą jak to robili Japończycy, ale poza tym że silniki te słynęły z tego że są raczej suche, to nastręczało to problemów serwisowych jak trzeba było zajrzeć do silnika. Sam mam silnik by Nissan i gdybym chciał zrobić rutynową kontrolę pod pokrywą zaworów to nie zrobię bo jest klejona i mało tego trzyma wałki rozrządu. Zaś procedura rozklejania i sklejenia tego jest jak start promu kosmicznego :D ale fakt nie poci się na łączeniu... za to poszczają oringi ciutke wyżej :lol:
Hej JAM. Silnik dalej cieknie - to znaczy "poci się" :D Poziom oleju w skrzyni i w misce OK, bez dolewania (wymiany terminowe).
Auto zapindala, że aż miło: :lol: :lol:

Dziś, młody chłopak (20 lat) zapytał mnie - "to pana autko"?
Ja mówię - tak
On odpowiada - Fajne, Kappa i w wersji coupe.....
Ja mówię - tak, to nie częsty widok.

Stałem na drodze z włączonymi "awaryjnymi", miałem sprawę w sklepie spożywczym, miejsce najgorsze do parkowania - musiałem jechać.
Przekazałem pozawerbalne sygnały szacunku, wskoczyłem za "kółko" i pojechałem.

Co ciekawe? 20-sto latek rozpoznał model kappa - myślałem, że już nikt nie pamięta.

Re: 2.0 16VT

: 05 lis 2024, 15:19
autor: Jam_Belfegor
Przynajmniej nie zgnije :)

Re: 2.0 16VT

: 05 lis 2024, 21:02
autor: Mariusz91
Swiety pisze: 25 mar 2024, 16:35 Też miałem wszystko nowe, a i tak cieknie🤣
Ja robiłem remont jakieś 8- lat temu. W zasadzie do tej pory silniki jest dosyć suchy. Miałem oryginalny komplet uszczelek ale i tak składałem wszystko na uszczelkach i Reinzosili-u. Najbardziej poci mi się miska olejowa, ale wynika to prawdopodobnie z obrobionych kilku gwintów od śrubek ją dokręcających. Oczywiście pewnie znajdzie się gdzieś jakieś minimalne przepocenie, że testu białej rękawiczki by nie zdał, ale ogólnie polecam składać ten silnik w ten sposób.
Od remontu też muszę przyznać, że spalanie oleju jest znikome.
ts345 pisze: Lubię ten silnik, fajny jest :)
Fajny, to prawda w Kappie i tak jest już lekko okiełznany :D
ts345 pisze: 25 mar 2024, 19:21 Co ciekawe? 20-sto latek rozpoznał model kappa - myślałem, że już nikt nie pamięta.
Młodzi się interesują ;) Jak ktoś lubi motoryzacje to będzie znał takie samochody. Mało tego jeżdżenie "klasykiem" czy "youngtimerem" już od dłuższego czasu zrobiło się modne. Mam wrażenie że moja Thema jest bardziej rozpoznawalna obecnie niż jakieś 10/15 lat temu, aczkolwiek nierzadko jest mylona z Volvo, czy tam Skodą :roll:
Tak swoją drogą, nie śmigasz przypadkiem czasami w okolicach Niepołomic w stronę Krakowa tą Kappą? Widziałem jakiś czas temu k Coupe na tej trasie, a raczej nie ma ich zbyt dużo :D