Strona 2 z 2
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 02 gru 2020, 20:07
autor: czeski12
faraon pisze: ↑02 gru 2020, 9:56
czeski12 pisze: ↑01 gru 2020, 23:13
faraon pisze: ↑01 gru 2020, 21:41
Mi to wygląda na pękniętą rurę od turbo (świst).
Miałem to/tak samo w Cromie 2,4 JTD
Tez miałeś dym z rury ? Chodził jakby na 2 gary ?
Tak
Miałeś siwy dym czy czarny v
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 02 gru 2020, 20:22
autor: jacpab1
Diesel a benzyną to dwa inne silniki, do silnika Tbi trzeba mieć inne podejście, tak miałem na myśli całą pokrywę zaworów, ale zrobisz jak chcesz, jeśli chodzi o silnik Tbi to znam go już na wylot, moim zdaniem turbosprężarka wysysa Ci olej z silnika przez separator oleju, możesz to łatwo sprawdzić odłącz przewód lewy od separatora oleju ten co idzie do turbiny i się tak przejedź tylko od strony turbo zablokuj czymś ten przewód żeby nie było lewego powietrza np śrubą kątową, na początku możesz mieć trochę oleju w całym dolocie po poprzednim zassaniu, ale już powinien go nie brać i nie powinien dymić. Powodzenia mój potrafił zjeść 3 litry na 1000 km i żaden mechanik nie pomógł ,tak wymienili turbo z sprawnego na sprawne i dalej brał olej, sam naprawiłem i od tego czasu już sam dbam o swój silnik

Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 02 gru 2020, 21:04
autor: faraon
czeski12 pisze: ↑02 gru 2020, 20:07
faraon pisze: ↑02 gru 2020, 9:56
czeski12 pisze: ↑01 gru 2020, 23:13
faraon pisze: ↑01 gru 2020, 21:41
Mi to wygląda na pękniętą rurę od turbo (świst).
Miałem to/tak samo w Cromie 2,4 JTD
Tez miałeś dym z rury ? Chodził jakby na 2 gary ?
Tak
Miałeś siwy dym czy czarny v
Czarny
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 02 gru 2020, 21:06
autor: czeski12
jacpab1 pisze: ↑02 gru 2020, 20:22
Diesel a benzyną to dwa inne silniki, do silnika Tbi trzeba mieć inne podejście, tak miałem na myśli całą pokrywę zaworów, ale zrobisz jak chcesz, jeśli chodzi o silnik Tbi to znam go już na wylot, moim zdaniem turbosprężarka wysysa Ci olej z silnika przez separator oleju, możesz to łatwo sprawdzić odłącz przewód lewy od separatora oleju ten co idzie do turbiny i się tak przejedź tylko od strony turbo zablokuj czymś ten przewód żeby nie było lewego powietrza np śrubą kątową, na początku możesz mieć trochę oleju w całym dolocie po poprzednim zassaniu, ale już powinien go nie brać i nie powinien dymić. Powodzenia mój potrafił zjeść 3 litry na 1000 km i żaden mechanik nie pomógł ,tak wymienili turbo z sprawnego na sprawne i dalej brał olej, sam naprawiłem i od tego czasu już sam dbam o swój silnik
Co do tej przejażdżki to raczej średnio mam odwagę , mi uciekło 1.5l przez. 500m . Ale napewno sprawdzę jakoś to . Kolego ja podejście mam do aut wydaje mi się bardzo dobre . Raczej pasjonat i miłośnik motoryzacji niż z punktu a do b . Z tym ze poprzednie auta to fordy.
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 02 gru 2020, 21:46
autor: Helios
Nigdzie nie musisz jeździć, tak jak ci wczoraj pisałem, zdejmij plastikowy dekiel membrany, tam zobaczysz coś jak na zdjęciu poniżej, choć pewnie już masz całą tę membranę oderwaną. Delikatnie ściągaj, bo plastik mało elastyczny i lubi się połamać, choć u ciebie w sumie bez różnicy, bo i tak cały separator do wymiany

Tak jak #jacpab1 napisał, kup po zmianowy.
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 03 gru 2020, 22:52
autor: czeski12
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 05 gru 2020, 1:48
autor: czeski12
Ktoś ma jakiś pomysł ?
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 05 gru 2020, 11:13
autor: Marcin_D
Kurde nie wygląda to ciekawie, odma chyba by aż tak nie zarzygała całego silnika.
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 05 gru 2020, 15:37
autor: czeski12
Dziś z pomocą kolegi działaliśmy dalej . Wyszło ze turbo poszło, luz w poziomie wirnika niesamowity .
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 20 sty 2021, 3:54
autor: Krecik995
czeski12 pisze: ↑05 gru 2020, 15:37
Dziś z pomocą kolegi działaliśmy dalej . Wyszło ze turbo poszło, luz w poziomie wirnika niesamowity .
Lancia Delta 1.8t 2011
To ze silnik cały w oleju była wina odmy czy turba?
Mam to samo ale auto normalnie jeździ ma moc i wydaje mi się ze przez tą dziurkę na górze dekielka tej odmy mi olej wyciska.
Od czego zacząć bo odma ten cały plastik z góry 600zł
Dodam ze dwie cewki od strony kierowcy tez zalane olejem do połowy
Re: Delta III - 1.8T awaria silnika
: 20 sty 2021, 23:00
autor: Krecik995
Dziś zauważyłem bardzo wysoki stan oleju w silniku i płyn chłodniczy brudny jakby był z olejem w dotyku plyn chłodniczy niewyczuwalny jest olej
Dodam ze olej był wymieniony 8.12.20 i przejechane około 500km
Plyn chłodniczy w zbiorniczku Na zimnym silniku jest minimum
Poziom oleju jest tam gdzie strzałka