Strona 2 z 2

Re: delta 1.9 TT

: 25 lis 2021, 22:41
autor: pietrek125
wujekp pisze: 25 lis 2021, 21:54 Obawiam się, że te 1.9 o którym Ci mówili po warsztatach, to raczej 1.9 JTD 120/150KM. Nie mówię, że 1.9 TT to zły silnik ...
Raczej 1.9JTD-8V 105-120KM bo 150KM już należy do bardziej problematycznych, a 1,9 TT dużo od niego się nie różni... jedynym 1.9 z głowicą 16V bez klap wirowych była odmiana 140KM, to jeszcze nie będzie stwarzać jakiś większych problemów, oprócz głowicy oczywiście...

Re: delta 1.9 TT

: 26 lis 2021, 5:38
autor: slawi24
jaką noemę emisji spalin ma 1.9TT euro 4 czy euro 5? właśnie czytam o zamiarze wprowadzenia zakazu w większych miastach dla diesli w wyznaczonych strefach :(

Re: delta 1.9 TT

: 26 lis 2021, 6:36
autor: mikee72
Norma 4 czy 5 - w Polsce może okazać się, że zostaną potraktowane podobnie. Jak coś będą ustalać, to też wezmą pod uwagę to, że w Polsce przerabianie diesli nie jest mniej ewenementem, a bardziej normą. Według :link: tego artykułu również norma 6 w przypadku diesli jest szkodliwa.
W Holandii zakaz dla diesli (w kilku miastach) dotyczy głównie dostawczych z wyłączeniem norm od 4 w górę, od przyszłego roku planowana jest zmiana: dozwolony wjazd od normy 6. Dla osobówek zmian nie planują, obecnie dozwolony jest wjazd od 4 w górę (poza tym zakaz dla osobówek nie obowiązuje we wszystkich miastach). Podejrzewam, że w Polsce będą szukać inspiracji właśnie z Zachodu. Na pocieszenie, z punktu widzenie gościa w takim mieście - strefy stosunkowo łatwo objechać, naprawdę nie trzeba do nich wjeżdżać.

Re: delta 1.9 TT

: 26 lis 2021, 7:26
autor: piterstilo
1.9 TT ma normę euro 5
Ten silnik to taki trochę ewenement
Ma pojemność 1910 tak jak poprzednik1.9 jtd i mjtd
Ale właściwie to jest nowszy 2.0 mjtd ze zmniejszoną pojemnością z 1956 do 1910.
Niestety przy okazji też zmniejszona jest objętość DPF. Skutkuje to częstszym zapełnianiem tego ustrojstwa.

Re: delta 1.9 TT

: 26 lis 2021, 10:02
autor: kond243
Klapy wirowe można wywalić. Zaspawać otwory. Lub włożyć zaślepki. Lub kolektor ssący z stilo/147/156 bez klap.Jeśli DPF nie występował fabrycznie to problemu z głowicą nie będzie. Tak problem z głowicą jest od DPF i wysokiej temperatury DPF. To samo tyczy się 2.4 JTD 20v z DPF. Zwłaszcza alfy 159. Jeśli DPF-a brak to nie ma problemu z głowicą. W 1.9tt nawet turbo sprężarki są bez vnt. 1.9 czy to 8v czy 16v są dobrymi jednostkami.

Re: delta 1.9 TT

: 26 lis 2021, 15:04
autor: slawi24
i jeszcze pytanko, dlaczego jest tak popularny chip w tym silniku 1.9TT? Wydaje się że 190koni i 400nm momentu to aż hoho na taki samochód. Ok 8 sekund do 100km/h to jest bardzo przyzwoity wynik a auto pokazuje ponoć swoje oblicze przy wyższych prędkościach...to czemu spotykam się z opiniami że to auto nie jedzie i potrzebny jest chip. To jakaś przypadłość obiektywna czy fanaberie żądnych prędkości cowboyów?