Kupiłem ten silnik razem z samochodem, sprzedawca mówił że gość od którego kupił silnik zapewniał że był na chodzie. Ta dioda nie mryga wcale.volf pisze: ↑18 kwie 2024, 9:28 Co z zieloną diodą od immo w nawiewie?
Ma mrugać przy wyłączonym kluczyku a gasnąć przy włączeniu zapłonu (o ile oczywiście nie została wcześniej odłączona czy coś w tym stylu)...
Ten ''nowy'' silnik do końca był na chodzie i widziałeś, ze pracował czy kupiłeś jakiegoś ''pewniaka'' przez internet?
Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Nie wiem, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Nie mam blokad żeby go ustawić. Kiedyś czytałem że blokady z 2.0 nie pasują a jak się nie mylę to w instrukcji serwisowej jest opisana blokada rozrządu dla wersji 2.0/2.4 20V i jest raczej taka sama, bo nie było innego numeru narzędzia. Wiesz może skąd mógłbym pozyskać na wszelki wielki takie blokady?
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Porównaj do starego. Ustaw GMP i sprawdź kąt krzywek.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
W tym temacie jest link do MES viewtopic.php?p=913934&hilit=scan#p913934
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Dzięki wielkie, przyjdzie mi kabel do diagnostyki to zobaczę czy to coś da.topcio pisze: ↑18 kwie 2024, 22:34 W tym temacie jest link do MES viewtopic.php?p=913934&hilit=scan#p913934
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
I żadnego tekstu o błędzie/defekcie na infocenter też nie masz?
KAPPA TDS & JTD
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Nie mam zadnego bledu. Mialem blad jak kable od masy byly slabo przykrecone, pisalo o defective electrical connection. Przykrecilem, blad zniknal ale brak iskry tak czy siak
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Ogółem pomyślałem o tym, że moduł immobilizera mógł padnąć, według teścia to częsty przypadek w wytworach Fiata. Da rade za pomocą FES go spowrotem zaprogramować w jakiś sposób albo go pominąć? Auto długo stało bez akumulatora także jest to całkiem możliwe tymbardziej że słyszałem o takich przypadkach że na kilka godzin stał bez aku i się rozkodował, chociaż jak moja Alfa stała kilka mcy bez aku to nie miała żadnych problemów. Kontrolka na zegarach z kluczykiem i napisem CODE gaśnie, ale słyszałem że to na nic nie wskazuje. Macie jakieś historie związane z immo w Kappach albo podobnych tego typu autach?
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Raczej nie pada choć jak wiadomo różnie moze być.
Tak czy owak FES/MES tego nie ogarnia (w sensie programowania czy ominięcia)...
Tak czy owak FES/MES tego nie ogarnia (w sensie programowania czy ominięcia)...
KAPPA TDS & JTD
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
A orientujesz się jak to wykonać? Wydaję mi się że znalezienie takiego kompletu jak stacyjka z kluczykiem, moduł immo i ecu do 2.4 to rzadkość.. ostatnie aukcje widzialem w sensownych pieniadzach byly z 2013 a to jeszcze do wersji 2.0 gdzie raczej inna mapa jest niż w 2.4 z tego co czytalem na tym forum
Trzeba bedzie zobaczyc ten modul, moze w srodku jakis eeprom jest czy cos w tym rodzaju, moze znajde kogos kto zajmuje sie tego typu rzeczami..
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Może najpierw podłącz się kompem/programem do ECU i być może wyjdzie co go boli.
Zdaje się, że blokada przez immo będzie widoczna w diagnostyce.
Ogólnie to są jakieś emulatory immo (choćby na Allegro) ale i tak trzeba przeprogramować pamięć w ECU, by to zadziałało...
Zdaje się, że blokada przez immo będzie widoczna w diagnostyce.
Ogólnie to są jakieś emulatory immo (choćby na Allegro) ale i tak trzeba przeprogramować pamięć w ECU, by to zadziałało...
KAPPA TDS & JTD
- steffe
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 sty 2024, 15:26
- Imię: Filip
- Lokalizacja: Polska
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Taki też jest plan. Znalazłem coś o programowaniu kluczyka do immo, ciekawe czy to też w Kappie zadziała
https://lancia.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=52972
'98 k 2.4 B+G
'05 GT 1.9 JTDM
'05 GT 1.9 JTDM
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Można wyprogramować z kości immo.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 2.4 20v - problem z iskrą
Tak, zawieźć kompa do specjalisty który to wykoduje
. Mam kość bez immo, ale do 20Vt
