Strona 11 z 16

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 11 lis 2014, 0:55
autor: stabraf
Z tego co widzę to jest to cięgno od zewnętrznej klamki. Wystarczy do punktu A. Odkręcony zamek wkładasz w taki sposób aby to cięgno znalazło się w otworze dźwigni zamka.

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 11 lis 2014, 1:28
autor: andrzej1
kamyk pisze:Witajcie


pozwolę sobie odgrzać temat.

Problem z centralnym zamkiem pojawił się i u mnie.
Obecnie mam zablokowane drzwi pasażera. Niestety nie da się ich w miarę normalny sposób otworzyć, ani z kluczyka ani od środka.

Jeśli próbuje otworzyć kluczykiem drzwi po stronie kierowcy to się otwierają i zaraz zamykają, muszę szybko wyczuć moment żeby je otworzyć.

Jeśli używam pilota to słyszę jak zamki wariują i pykają kilka razy.

Macie jakiś pomysł na otwarcie drzwi od środka ?

czy w coupe też da się zdjąć boczek bez otwierania drzwi ?

Wcześniej miewałem już problemy szczególnie w zimie - często jak zostały otworzone drzwi pasażera to nie dało się ich zamknąć
Kolego sprawdź bezpieczniki obok kierownicy u mnie się tak działo jak bezpiecznik nie miał dobrego styku :D wyczyściłem

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 11 lis 2014, 11:19
autor: SEBAkappa
Zacznę od tego,że skończyły mi się pomysły i nie wiem cóż jeszcze mógłbym zrobić aby pilot mi zamykał drzwi , a kluczyk zamykał za pierwszym razem i oboje drzwi.Udało mi się naprawić oświetlenie po stronie kierowcy,które mi zanikło:)zasilania sprawdzony i wszystko jest gicio,pilot otwiera oboje drzwi tak jak powinien i juz chyba wszystko sprawdziłem co powinienem. Znawców tematu proszę o wsparcie,bo zaczynam mieć przekonanie,że zamek jest do wymiany:(

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 18 lis 2014, 22:19
autor: MaciekTOS
Panowie a ja chciałbym załatwić problem raz na zawsze i o to moja prośba jak odłączyć centralny zamek , chciałbym żeby drzwi przód lewa prawa były otwierane osobno tył tylko od środka . W 80 % jeżdżę sam nie zależy mi na centralnym zamku wolę mieć spokojną głowe :D

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 18 lis 2014, 22:41
autor: Bichoń
MaciekTOS pisze: jak odłączyć centralny zamek
Wyjąć bezpiecznik od centralnego zamka. Operacja na jakieś 15 sekund...

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 19 lis 2014, 22:07
autor: MaciekTOS
U mnie to nie rozwiązuje problemu , nie wiem czy tak to powinno wyglądać że teraz prawy przód działa na prawy tył i lewa strona to samo , nie pasuje mi to bo lewa jak i prawa odbija i w ogóle się nie da zamknąć .

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 02 sty 2015, 17:03
autor: Radek
czy trzeba programować ponownie kluczyk w kapiszonce 98r?"od nowości"u mnie z pilota nie działało więc wymieniłem baterie i działa jedynie dioda zielona w kluczyku,dodam że wszystkie podświetlenia i zamki manualnie z kluczyka działają.czy w takim razie problem to czyjka nad lusterkiem?warto cos kombinować czy poprostu zapodać nowy sterownik z pilotem i bedzie gitara??
p.s.aha no i kwestia poruszania przeczyszczenia przekażników,styków w kostkach?też warto to zrobić,ma to znaczenie?
pytanko,przekażnik i sterownik od zamka jest w konsoli centralnej obok nóg pasażera czy obok nóg pasażera pod schowkiem?

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 02 sty 2015, 21:27
autor: marceli
Radek pisze:czy trzeba programować ponownie kluczyk w kapiszonce 98r?"od nowości"u mnie z pilota nie działało więc wymieniłem baterie i działa jedynie dioda zielona w kluczyku,dodam że wszystkie podświetlenia i zamki manualnie z kluczyka działają.czy w takim razie problem to czyjka nad lusterkiem?
To zależy jaki masz CZ jak nowszy sterowany radiowo to możesz próbować programować,jak starszy na podczerwień(przy lusterku masz taką wystającą kopułkę) to marne szanse na uruchomienie.Ja nie dałem rady a sporo walczyłem.
Radek pisze:warto cos kombinować czy poprostu zapodać nowy sterownik z pilotem i bedzie gitara??
Jeśli masz jw pisałem lepiej tak.
Radek pisze:p.s.aha no i kwestia poruszania przeczyszczenia przekażników,styków w kostkach?też warto to zrobić,ma to znaczenie?
Ma ale przy CZ raczej nie wiele da bo w tunelu raczej czysto a tam są przekaźniki od tego.No chyba ,że nagrzewnica ciekła a one są pod nią.
Radek pisze:pytanko,przekażnik i sterownik od zamka jest w konsoli centralnej obok nóg pasażera czy obok nóg pasażera pod schowkiem?
W konsoli centralnej obok nóg pasażera.

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 02 sty 2015, 22:41
autor: volf
Tylko, że jak ma zieloną diodę w kluczyku (przy grocie do oświetlania) to alarmu fabrycznego brak i nie ma co cudować z programowaniem kluczyków.
Trzeba dokupić za moduł zdalnego sterowania i samemu zamontować-jeśli marzy się zdane otwieranie i zamykanie auta...

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 12 mar 2015, 19:51
autor: Radek
ok mam nowy drugi sterownik z pilotami teraz trzeba odciąć odpowiednie kabelki od fabrycznego i podpiąć do nowego?

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 12 mar 2015, 20:13
autor: Bichoń
Masz taki kupny "zewnętrzny" zestaw? Jak będziesz wiedział to napisz w co się podpiąć, sam się zastanawiam nad takim.

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 12 mar 2015, 20:21
autor: Radek
tak kupilem sterownik i dwa piloty i wlasnie szukam jak to ogarnąć

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 12 mar 2015, 20:51
autor: Radek
to wygląda chyba tak,trzeba znaleźć w tunelu srodkowym sterownik fabryczny,wymontowac i zamontowac nowy. O ile to prosto brzmi to sie sam za to chyba nie biore chyba, ze ktos tu wRZuci manuala typu ten kabelek koloru to......

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 12 mar 2015, 21:51
autor: marsik81
Podpinam się pod temat, na początku wątku są fotki ale się nie wczytują, mam uniwersalna centralkę ale nigdzie nie ma info czy trzeba demontować tunel, który kabel do którego, jak podejść do kierunków bez prucia połowy auta....????
Jest ładnie opisany patent na podłączenie bagażnika, kolorkami ale reszta jest nie do końca opisana ...chyba że jest a nie potrafię go znaleźć...

Re: Kappa - patent na centralny zamek odsłona druga

: 14 mar 2015, 23:09
autor: Radek
Właśnie zamontowałem sterownik centralnego zamka z pilotem u siebie, zajęło mi to jakieś 3h z lutowaniem i upchnięciem wszystkiego ładnie pod klapką. Żeby zamontować ten sterownik w wersji przed liftingowej z fabrycznym alarmem wyciągamy klapkę z tapicerki przy nogach pasażera (zatrzaski są u dołu wiec tam podkładamy cienki śrubokręt). Można też zdjąć od razu plastikową osłonę nad nogami pasażera jeśli chcemy podpiąć otwieranie bagażnika. Zobaczymy tam plątaninę kabli i kilka centralek m.in od absu . U góry w czerwona centralka to sterownik alarmu, wchodzą tam dwie wiązki kabli. Żeby coś zacząć robić musimy wypiąć (wyciągnąć do góry) przekaźnik C.z. a później od tylu wycisnąć kostki od C.Z.. najpierw podpinamy masę i napięcie, ja miałem o tyle łatwiej ze miałem dwa kable z fabrycznego telefonu w do których dostęp był o wiele łatwiejszy niż do kabli w przekaźniku C.Z. Podłączenie kabli jest następujące (tak jak podają koledzy wyżej):

kable C.Z.
biało-złoty (żółty)-otwieranie
nieb-żółty-zamykanie
nasza centralka (te kable wpinamy pod oryginalne przewody w kostce dobrze je wlutowując i izolując
żółty i żółto czarny -do masy w czerwonej kostce
biały-zamknij
biało czarny otwórz.
te dwa w białą kostkę
Klapa jest sterowana plusem wiec w centralce musimy sprawdzić jak ustawiona jest zworka w razie czego przestawiamy na sterowanie +. Żeby je podpiąć wyciągamy wstawkę z klawiszem do otwierania ze schowka, wypinamy kostkę i przepychając przez ta dziurę w miarę sztywny drut ze schowka w dół deski z centralki przeciągamy różowy przewód i wpinamy go od niebieski kabel w klawiszu otwierania bagażnika.
Kierunkowskazy wpinamy w czerwona centralkę z której wychodzą dwie wtyczki z czarnymi kablami. Wypinamy pierwsza z lewej (krótsza z 11 przewodami) i kable niebieskie z centralki wlutowujemy następująco: w górnym rzędzie przewodów we wtyczce, pod trzeci przewód z lewej, w dolnym rzędzie pod trzeci przewód z prawej (patrząc tak jakby wtyczka była wpięta w sterownik alarmu). Pozostaje nam tylko odpowiednio polutować wszystkie kable dobrze je zaizolować i upchać jakoś wszystko pod klapką żeby się domknęła. powodzenia życzę.


Wkleiłem tekst znaleziony na forum,którym się posłużyłem,nie lutowałem zrobiłem na wsUwki, bo docelowo chce jeszcze zmienić pilota i dołożyć otwieranie bagażnika i kluczyk scyzor, tak mogłem od razu : czerwona : trochę się zgapiłem, ale już kumam czacze i cosik zadziałam : yesyes : powodzenia to nie jest takie trudne