
FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5433
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Ale wyglada to pysznie- elegancko i lekko zarazem. Jeszcze pod maskę jakies porządne V12 a nie tylko V8 i jak wygramw totka jestem pierwszy w kolejce po takie auto 

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
tylne lampy jak mix focusa sedan z infiniti - jak dla mnie nie po włosku i nie do przyjęcia - na szczęście to tylko czyjaś wizja.
V12 raczej nie będzie, bo i nie za bardzo jest to uzasadnione
V12 raczej nie będzie, bo i nie za bardzo jest to uzasadnione

http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5433
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Moim zdaniem tylne lampy akurat są żywce wzięte z Granturismo. I fajne.
Generalnie sylwetka bez większych zmian do obecnej, ale jakaś taka "lżejsza", co mi sie osobiście bardzo podoba. Do dziś uważam starą siódemkę z lat 94-01 za majstersztyk- wielkie, ponad 5 metrowe auto po którym zwyczajnie tego nie widać. I o to chodzi
V12 ma duże uzasadnienie, bo to ma być prestiżowe auto o sportowych aspiracjach i osiągach, a nie że głupie A6 czy seria 5 ma mocniejszy i większy silnik...
Wyobraź sobie sytuację kiedy masz obecne Quattroporte i się cieszysz, obok zajeżdża poprzednie M5 (V10, 5 litrów, 507KM). I co, nie opada Ci wara? Bo mnie by opadła fest. Mniejsze auto a ma większy silnik... I przede wszystkim MOCNIEJSZY. Masowe BMW...
Generalnie sylwetka bez większych zmian do obecnej, ale jakaś taka "lżejsza", co mi sie osobiście bardzo podoba. Do dziś uważam starą siódemkę z lat 94-01 za majstersztyk- wielkie, ponad 5 metrowe auto po którym zwyczajnie tego nie widać. I o to chodzi

V12 ma duże uzasadnienie, bo to ma być prestiżowe auto o sportowych aspiracjach i osiągach, a nie że głupie A6 czy seria 5 ma mocniejszy i większy silnik...
Wyobraź sobie sytuację kiedy masz obecne Quattroporte i się cieszysz, obok zajeżdża poprzednie M5 (V10, 5 litrów, 507KM). I co, nie opada Ci wara? Bo mnie by opadła fest. Mniejsze auto a ma większy silnik... I przede wszystkim MOCNIEJSZY. Masowe BMW...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
mnie nie - przede wszystkim dlatego, że to jednak ja mam Maserati
nie musi być mocniejsze, ono po prostu jest 
V12 nigdy nie było w sedanach Maserati i raczej nigdy nie będzie. V12 jest zarezerowane dla samochodów z najwyższej półki - Quattroporte konkuruje raczej z BMW 750i, czy Mercedesem S63AMG (oba V8), czy Rollsem Ghostem (V12 - z powodów prestiżowych
a wracając do M5 -nowe ma już V8
Nowe RS6 tez ma mieć ponoć 4.0 V8 a silnik Maserati ma potencjał i jest odpowiedni i ze względów prestiżowych i z powodu osiągów.


V12 nigdy nie było w sedanach Maserati i raczej nigdy nie będzie. V12 jest zarezerowane dla samochodów z najwyższej półki - Quattroporte konkuruje raczej z BMW 750i, czy Mercedesem S63AMG (oba V8), czy Rollsem Ghostem (V12 - z powodów prestiżowych
a wracając do M5 -nowe ma już V8


http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
A co może teraz te lampy rodem z daewoo nubira są bardziej włoskie ?Seth pisze:tylne lampy jak mix focusa sedan z infiniti - jak dla mnie nie po włosku i nie do przyjęcia - na szczęście to tylko czyjaś wizja.
Mnie się ten samochód bardzo podoba, zwłaszcza te stylistyczne nawiązania do Granturismo.
Pozdrawiam, Michał
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
zdecydowanie bardziej włoskie niż te w tym "projekcie"
poza tym Nubira to jednak projekt włoskiego IDEA (Ci co Kappę, Deltę, Dedrę popełnili
)
(ale przedliftowe w Maserati mi się bardziej podobają) - ten tył tutaj nijak mi się z Maserati nie kojarzy


(ale przedliftowe w Maserati mi się bardziej podobają) - ten tył tutaj nijak mi się z Maserati nie kojarzy

http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5433
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
A mnie tak. Sama marka to nie wszystko, zresztą co to za (sportowe) "Maserati" skoro ma mniej koników pod maską niż pospolite Audi czy BMW lub stateczny Merc. W dodatku takie o klasę niższe. Sami się oburzamy, że zwolenicy Fałwejów czy innych pancerwagenów stawiają swe auta wyżej niż nasze tylko dlatego, że "są niemieckie a nie włoskie" a tymczasem Ty robisz podobnie (bo Maserati jest lepsze i już).Seth pisze:mnie nie - przede wszystkim dlatego, że to jednak ja mam Maseratinie musi być mocniejsze, ono po prostu jest
V12 nigdy nie było w sedanach Maserati i raczej nigdy nie będzie. V12 jest zarezerowane dla samochodów z najwyższej półki - Quattroporte konkuruje raczej z BMW 750i, czy Mercedesem S63AMG (oba V8), czy Rollsem Ghostem (V12 - z powodów prestiżowych
a wracając do M5 -nowe ma już V8Nowe RS6 tez ma mieć ponoć 4.0 V8 a silnik Maserati ma potencjał i jest odpowiedni i ze względów prestiżowych i z powodu osiągów.
Wspomniane M5, 750i czy S63 AMG mają teraz V8 tylko i wyłącznie z powodu zielonych bredni, które coraz częściej się powtarza. Zresztą wg mnie oba modele nadal są do Maserati "masówką" i Quattroporte choćby dlatego, aby się wyróżniac na plus powinno mieć większy i mocniejszy napęd. Zresztą sprytnie pominąłeś mocniejsze wersje, czyli 760i (a jednak V12 i 544KM) oraz S600 Long (też V12, 517KM) i S65 AMG Long (V12 630KM). Popatrzmy w dane modnego ostatnio na wsi producenta spod znaku "4 żeńskich toalet" i cóz- A8 6,0 W12 (W12, 6,3l i 500KM). I tylko Jaguar ma V8, ale i tak mocniejsze i większe, bo 510KM z 5 litrów.
Dla mnie V8 4,7l 440KM z Quattroporte przy tych silnikach to kosiarka. Tymczasem to i tak mocniejsza wersja. Ja rozumiem nie równać się z Rollsem czy Bentleyem (nie te progi), ale z tak popularnymi producentami aut Maserati musi wygrywać jesli chce być naprawdę prestiżowe.
Obstaję zatem przy swoim, że V12 musi być pod maską Quattroporte, choćby jako topowy silnik, ale musi być.
Tyle ode mnie w tym temacie, zresztą już raz o tym pisaliśmy

Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
pominąłem, bo z nimi ma konkurować - te wersje są bardziej nastawione na luksus, nie na Sport - Maserati jest bardziej nastawione na sport, więc ma silnik z inną charakterystyką
no i w porównaniu z wersjami Long, to Maserati blednie pod względem ilości miejsca 
i odpowiednio podkręcone V8 myślę, że będzie dawać radę - ma potencjał na 500+ KM
Bentley do Continentala Flying Spur i GT też daje V8kę (jako mniejszy silnik, to fakt, ale jest)


i odpowiednio podkręcone V8 myślę, że będzie dawać radę - ma potencjał na 500+ KM
Bentley do Continentala Flying Spur i GT też daje V8kę (jako mniejszy silnik, to fakt, ale jest)

http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Im jestem starszy, tym bardziej staczam się ku przekonaniu, że to nie konie robią auto sportowe, ale jego budowa, niska masa własna, zawieszenie, opony, sztywność, układ jezdny, wyważenie, rozdział mocy, wydajność hamulca itp. A w każdym razie nie konie są najważniejsze.tomzik pisze:co to za (sportowe) "Maserati" skoro ma mniej koników pod maską niż pospolite Audi czy BMW lub stateczny Merc
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5433
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Ehm, wydajność czego? 
Konie nie są najważniejsze, ale ważne, świat sportowych, ekskluzywnych aut to tez świat cyferek. Nie mówię, że lepiej pojedzie auto, które ma podwozie do kitu i dużą moc niż trochę słabsze z dobrym podwioziem.
Ale Maserati dobre podwozie już ma, wystarczy zatem dodać trochę koników i wszelkie Merce, Audi i inne pospólstwo znajdzie się tam, gdzie ich miejsce.
Akurat to są jednak duże limuzyny, którymi nikt normalny po torze nie bryka, jak już to "wyścigi" odbywają się na drogach publicznych, a do tego nie jest aż tak potrzebny sportowy szlif.
Na takiej autostradzie niestety Quattroporte nie miałby za dużo do gadania z Panamerą Turbo czy S65 AMG (o ile Merc ma zdjęty kaganiec). Moim zdaniem warto zatem to podgonić. Wtedy dodatkową przewagą Maserati będzie możliwość pośmigania amatorsko na torze czy po serpentynkach. Wtedy auto będzie bardziej wcheschstronne niż Audi, BMW czy Merc i będzie prawdziwym poważnym rywalem Panamery.
Bp chyba o to chodzi ludziom z Maserati, aby być konkurencją Porsche?

Konie nie są najważniejsze, ale ważne, świat sportowych, ekskluzywnych aut to tez świat cyferek. Nie mówię, że lepiej pojedzie auto, które ma podwozie do kitu i dużą moc niż trochę słabsze z dobrym podwioziem.
Ale Maserati dobre podwozie już ma, wystarczy zatem dodać trochę koników i wszelkie Merce, Audi i inne pospólstwo znajdzie się tam, gdzie ich miejsce.
Akurat to są jednak duże limuzyny, którymi nikt normalny po torze nie bryka, jak już to "wyścigi" odbywają się na drogach publicznych, a do tego nie jest aż tak potrzebny sportowy szlif.
Na takiej autostradzie niestety Quattroporte nie miałby za dużo do gadania z Panamerą Turbo czy S65 AMG (o ile Merc ma zdjęty kaganiec). Moim zdaniem warto zatem to podgonić. Wtedy dodatkową przewagą Maserati będzie możliwość pośmigania amatorsko na torze czy po serpentynkach. Wtedy auto będzie bardziej wcheschstronne niż Audi, BMW czy Merc i będzie prawdziwym poważnym rywalem Panamery.
Bp chyba o to chodzi ludziom z Maserati, aby być konkurencją Porsche?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
jak mu dadzą diesla, też będzie bardziej z nimi konkurować 


http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Koncepty E klasa
Ten pierwszy już był w wątku, drugi jest nowy.


Ten pierwszy już był w wątku, drugi jest nowy.


Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Ferrari 2011
Sprzedaż 7.195 sztuk (+9,5%)
Obrót 2,251 mld EUR (+17,3%)
Zysk 312 mln EUR (+3,2%)
2011 Was a Record Year for Ferrari

Sprzedaż 7.195 sztuk (+9,5%)
Obrót 2,251 mld EUR (+17,3%)
Zysk 312 mln EUR (+3,2%)
2011 Was a Record Year for Ferrari

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Re: FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM