Lancia R.I.P. ?

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 16 sty 2014, 20:32

Dudi pisze: Wszystko pięknie i tak jak wyżej pisałem, plan Marchione się sprawdza, co do marek premium.
Brak inwestycji w Lancie, oczywiście z jego punktu widzenia, jest OK.
Natomiast gość ma bzika właśnie na punkcie marek premium i próbuje taką zrobić z Fiata, podczas gdy to powinna być w miarę tania marka dla ludu, z całą paletą modeli, a nie tylko wszystkiego na bazie "500" (+jeden dodatkowy model Panda). Ja rozumiem, że jest dużo bogatych ludzi na świecie, którzy sobie kupią "500" jako trzecie/czwarte auto, niemniej jednak na razie nie ma po co iść do salonu Fiata. Jakoś w Brazylii mogą z sukcesami oferować całą paletę ciekawych samochodów, szkoda że nie potrafili tego przenieść na grunt europejski, tudzież wschodnioeuropejski (a baza produkcyjna jest w Polsce/Turcji/Rosji), skoro klient na Zachodzie Europy jest tak wybredny, marudny i kasiasty.
Oczywiście wytłumaczenie jest proste: $$$, bo na premium większe marże, więcej się zarabia. To, że mniej się produkuje, no cóż, jeszcze jedna czy dwie fabryki się zamknie w razie czego, to i koszty będą mniejsze. Tudzież zacznie się zwozić z Chin.
Nie chodzi o to, że Marchionne brzydzi się masówki. On po prostu uważa, że na tym nie da się zarobić, bez odpowiedniej skali produkcji. Fiat nie jest dziś w stanie jej osiągnąć, m.in. dlatego, że Włochy mają totalną zapaść.
Marchionne proponował Maździe wspólną produkcję następcy Punto, bo uważał, że tylko wtedy będzie to opłacalne (korzyści skali). Mazda nie była zainteresowana. Temat poszedł na półkę. Jednak następca Punto będzie, Fiat 500 coś tam, na platformie 500L. Cel jest jasny, 500tka jest wypromowana marketingowo i daje szansę na opłacalność produkcji dzięki sprzedaży poza Europą i po trochę wyższych cenach.

Dziś do Fiata nie ma po co iść. Za chwilę będzie to wyglądało co najmniej tak:
Panda
Panda X (crossover)
500
500 L (minivan 5 + 7 seats)
500 X (crossover)
500 'B' (następca Punto)
Czyli minimum 6 całkowicie odrębych modeli pomimo takiej a nie innej polityki nazywania tych modeli. Okay, wszystko kończy się na segemencie B lub na granicy B/C. Też mnie to nie cieszy. Jednak kompakt Fiata dziś pewnie przyniósłby tylko straty. Ciekaw jestem tylko przyszłości Freemont'a. (?)

Przykład z Brazylią jest nietrafiony. Zobacz jakie tam są ceny samochodów. Rynek chroniony przez państwo i kosmiczne ceny !
W Chinach z kolei Viaggio ładnie się rozkręca i tam raczej nie będzie problemu ze skalą sprzedaży, która da pozytywny wynik finansowy. Tym bardziej, że za chwilę będzie Ottimo.

Co do fabryk, Marchionne nie zamknął ani jednej (poza tą na Sycylii kilka lat temu). Ludzie siedzą w domach, Fiat im płaci i sukcesywnie przygotowuje fabryki do ery Maserati, Alfa, Fiat 500 X / Jeep B itd. Fabryki będą pracowały pełną parą tylko jeśli Alfa i Fiat zdobędą rynki zagraniczne.

To jest plan Marchionne i Elkanna na najbliższe 3 lata. Co będzie później, sam nie wiem.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
hitmanag
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2766
Rejestracja: 02 cze 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Piła

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: hitmanag » 16 sty 2014, 20:40

Co będzie później to i sam Marczjone nie wie.
Natomiast czy ktoś kto chce kupić Fiata nie ma w czym wybierać?
Jest i Punto i bardzo niedocenione Bravo.Bardzo poprawny model, udany stylistycznie, nic nie można mu zarzucić.
Być może po tych 3 latach emocje po rozwoju Alfy i Maserati opadną i zacznie przy następcach modeli które mają być zaprezentowane, na płytach tych aut wprowadzać Lancie.
Lancia Phedra 2.0 136 KM jest
Lancia Kappa Coupe 2.0T jest
Lancia Phedra 2.0 136KM była
Lancia Y 1.1 była
Lancia Kappa SW 2.0 155KM była
Lancia Delta 1.8 131KM była

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 16 sty 2014, 22:21

Wspólne płyty to za mało, musi być skala produkcji jakiegoś modelu i całej marki. To nie przypadek, że Seat od lat jest deficytowy, mimo, że czerpie garściami z koncernu VAG.

Czy Lancia może ociągnąć skalę produkcji tak by to wszystko się chociaż minimalnie opłacało ? Nie wiem. Kluczowy rynek włoski zatonął, cała Europa się skórczyła o kilka mln aut rocznie, poza Europą Lancia nie istnieje, możliwość uzyskiwania wysokich cen przez Lancię też jest mocno dyskusyjna.
Właściwe, przy odrodzeniu rynku włoskiego, tylko Ypsilon ma szansę na wolumen w granicach 100 tys aut rocznie. Może dla nowej Delty wystarczyło by 75 tys, ale jak sprzedać taką ilość. Na pewno bez Italii nie ma najmniejszych szans. Zgodziłbym się z Thermano, że może najlepszą opcją jest wersja retro. Tylko tu pojawia się druga kwestia, jeśli Alfa ma stanać na nogi, to im bardziej popularna będzie Delta tym mniej sprzeda się Giulietta. I zamiast jednego dochodowego modelu Fiat będzie miał dwa deficytowe. Lata upadku Alfy i Lancii, coraz niższej sprzedaży plus obecna katastrofa na rynku włoskim zrobiły swoje. Dziś nie ma miejsca na dwie marki. Czy będzie za kilka lat ?
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Nat » 16 sty 2014, 22:36

broker pisze:Dziś nie ma miejsca na dwie marki. Czy będzie za kilka lat ?
Dlaczego nie ma miejsca na dwie marki? Jak to jest, że inne koncerny mają dwie i więcej marek i im sie opłaca, a FIATowi nie? Czyżby dlatego, że FIAT wie lepiej, nie robi nic, by polepszyć swoją marną reputację Felera in allen Teilen?
To nie przypadek ale seria wieloletnich błędów nakładających się na siebie. Bo niełatwo zabić taką markę jak FIAT, ale jak się bardzo mocno postarać, to się da. Czego działalność Marchionne najlepszym przykładem.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 16 sty 2014, 22:42

Napisałem dlaczego. Musisz mieć odpowiednią wysoką sprzedaż. Czy Fiat potrafi to zrobić ?
Napisałem również dlaczego w przypadku Lancii w roku 2014 jest to obiektywnie niemożliwe.
Poza tym Fiat nie ma dwóch marek tylko osiem.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 16 sty 2014, 22:45

For 2013, Volkswagen AG had the best three-year returns of all global automakers, 107 percent, thanks in large part to strong demand for Audi and Porsche luxury cars. Daimler AG, the maker of Mercedes-Benz luxury cars, delivered a one-year return of 68 percent, tops among global automakers.
Wzrost cen akcji. Za ostatnie 3 lata najlepiej poradził sobie VAG (czytaj Audi i Porsche), za ostatni rok Mercedes. To tak tylko na marginesie dlaczego koncern FIAT-a idzie w premium.

Za jeden z głównych powodów upadku PSA uważa się brak marki premium i zbyt słabą obecność poza Europą. Czyli dokładnie to co Marchinne stara się zmienić u FIATa.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Rafako

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Rafako » 16 sty 2014, 22:59

hitmanag pisze:
bassooner pisze:I aż złość bierze, że Lancia zniknie, a pozostanie... Dacia ;-(
Trudno się nie zgodzić.
Wręcz odwrotnie, trudno się zgodzić. Dacia to znakomite urządzenia do przemieszczania się z punktu A do punktu B, dobre zarządzanie i wyśmienite wyniki sprzedaży.
A złość to może Was brać, że w koncernie Fiat-Chrysler nikt nie potrafił mieć dobrych pomysłów i biznesowej "intuicji", jaką wykazali się ludzie z Renault.
Serdecznie pozdrawiam.

Ps. jakby Lancia była w cenie Dacii, to nie musielibyśmy teraz rwać szat. Może nie była by "prestiżem pełnym ryjem" alb na nową Lancię być może byłoby stać Forumowiczów dojeżdżających dziś sfatygowane nastoletnie Y-greki, Lybry, Kappy i inny archaiczny szmelc :roll: Popatrzmy uczciwie jaki odsetek Forumowiczów i innych "Fanów Marki", użytkuje nowe Lancie z salonu, zakupione np. w ostatnich 5 latach. Ja np. jak kupowałem nowy samochód w 2010 uznałem, że mimo najszczerszych chęci nie stać mnie na wyłożenia kolejnych 15-20 tysięcy za prestiż posiadania auta "klasy premium" i znaczka Lancia na masce. Taka prawda, niestety, teraz każdy płacze a do salonu nie było komu pójść...

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 16 sty 2014, 23:20

Może nie Dacia, ale Lancia cenowo na poziomie zwykłej marki coś jak Ford czy Opel, ja bym to zaakceptował. Lepsza Lancia dla ludu niż żadna.

Lancia odchodzi, Dacia zostaje, Qoros wchodzi do Europy - izraelsko-chński projekt (zbiera dobre oceny). Załamka jak dla mnie, że marki z wielkimi tradycjami znikają a pojawiają sie tego typu projekty od zera.... A może kupią Lancię dla marki premium ... ? ;)


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xUIHeJiIBIQ#t=13[/youtube]
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: paśny » 16 sty 2014, 23:23

Rafako pisze: dojeżdżających dziś sfatygowane nastoletnie Y-greki, Lybry, Kappy i inny archaiczny szmelc
Że lybra to archaiczny szmelc - to żeś trochę przesadził. : gafa :
Viva la macchina

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Nat » 16 sty 2014, 23:35

Technicznie XX wiek.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: paśny » 16 sty 2014, 23:37

No to cóż takiego jest np. w obecnej Delcie, co tak wyprzedza ten XX wiek?
Viva la macchina

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Nat » 16 sty 2014, 23:51

O nie, mnie nie namówisz do udowadniania, że nowe auta są lepsze od starych.
Archaiczny to w sumie zaleta :)

7 rodzajów silników w tym biturbo diesel i turbobenzynka?
Lepsze testy zderzeniowe?
aż trzy rodzaje skrzyń biegów, wszystkie nowocześniejsze i o większej ilości przełożeń?
Większe rozmiary (to dla zakompleksionych ;) ) i rozstaw osi?
Nowocześniejszy design?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: paśny » 17 sty 2014, 0:24

Eta prawda, słuszczaja prawda.

Ja po jeżdżeniu parę dni nową Deltą i powrocie do Lybry miałem wrażenie - po co to kupować? No ale to był głośny diesel i twarde zawieszenie...

A co wymiarów samochodu - to kwestia potrzeb a nie kompleksów :D
Viva la macchina

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2555
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: bassooner » 17 sty 2014, 0:26

Wyższością aut nowych nad starymi jest to, że są nowe...
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Nat » 17 sty 2014, 0:38

paśny pisze: to kwestia potrzeb a nie kompleksów :D
naprawdę chcesz o tym porozmawiać ;) ?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”