Mado pisze:. A co do gamy modelowej to w większości przypadków konkurencja jest z przodu, a ociąganie się we wprowadzaniu nowych modeli tylko pogarsza całą sytuacje. O nowej Pandzie mówi się od nie pamiętam kiedy tak naprawdę, a w sprzedaży dalej jej nie ma. A np. VW prezentuje trojaczki i już można się ustawiać po nie w salonach i znając życie, jakie by te auta nie były kolejki i tak będą ( może poza Seatem

), a u Fiata? Chyba tylko Freemont powyżej oczekiwań, bo jeśli chodzi o nowego Ypsilona to coś jednak nie idzie tak jak zakładali, zresztą widać to po sprzedaży w Europie całej Lancii. Trzeba miec tylko nadzieję, że w końcu przyjdą dobre czasy, a żeby się tak stało Fiat musi w końcu się ogarnąć i mocno przyspieszyć, żeby dogonić konkurencję...
Marchionne sam przyznał, że opóźnili inwestycje w nowe modele.
Raz, że chcą trochę przeczekać kryzys i wjechać z nowościami jak już będzie widać w perspektywie poprawę sytuacji.
Dwa, całe siły i środki poszły na Chrysler/Dodge/Jeep/Ram, póki co to się sprawdza, w USA pięknie jadą ze sprzedażą i kasa leci.
Nic, musimy czekać .....
Lancia wcale tak źle nie wygląda. Ostatnio odbili w górę a jeszcze nie ma wpływu Voyagera i Themy na sprzedaż. Czekam też z niecierpliwością na nową Musę.
Ale fakt, Ypsilon raczej nie będzie hitem na miarę Fiata 500....
Sprzedaż Fiata w dół, wiadomo stare modele. Freemont to za mało.
Ale w 2012/2013 wejdzie masa nowych modeli, sytuacja powinna się mocno poprawić.
Alfa też ostatnio w dół, tylko MiTo i Giulietta, to trochę mało. Poza tym nie wszystkim odpowiada stylistyka maski nowych Alf. Na szczęście nowe modele mają mieć znowu agresywną stylistykę, no i szersza gama modeli.
Znakomicie radzi sobie w Europie Jeep a to też konkretna kasa dla Fiata.
Ferrari i Maserati tak samo bardzo dobrze na całym świecie.
W sumie musimy czekać na nowe modele 2012-2014 i wtedy dopiero będziemy mogli się przekonać ile znaczy Fiat/Lancia/Alfa/Jeep w Europie. Mają wszelkie szanse być dużym graczem, ale konkurencja też oczywiście nie śpi.
Tak trochę optymizmu

Dane za listopad 2011, Lancia:
Włochy - 6.762 + 15% (listopad 11/listopad 2010)
Niemcy - 421 + 401%
Francja - 405 + 75%
Hiszpania - 198 + 40%
Belgia - 183 + 200%
Holandia - 74 + 250%
Grecja - 69 + 400%
A Jeep notuje ostatnio wzrosty + 130% i sprzeda w tym roku w Europie 25 tys sztuk.