Strona 14 z 30

Re: LANCIA R.I.P.

: 23 sty 2014, 12:49
autor: Flyman
Chyba nie widziałem indywidualnego salonu Lancii. Zawsze występowała z Alfą i Fiatem, więc zniknie tylko logo i machiny. Pewnie, dłużej będziemy czekać na części nowe w oryginale i zapewne nie potanieją.

Re: LANCIA R.I.P.

: 23 sty 2014, 13:49
autor: Dudi
Z informacji na tą chwilę, Chryslerów raczej nie będzie. Jedynie Jeep (może być).

Re: LANCIA R.I.P.

: 23 sty 2014, 16:15
autor: Nat
Dobre i to.

Re: LANCIA R.I.P.

: 04 lut 2014, 20:11
autor: hubertbo
W całej tej dyskusji nie do końca zrozumiałe są kwestie:
1. Chryslery miały być w Europie Lanciami. Więc po co było zastępować Chryslera Lancią, która ma zniknąć z europejskiego rynku? Znowu wróci do Europy Chrysler, którego nie ma na tym rynku już od 3 lat? potencjalni klienci będą coraz bardziej skołowani.
2. W Wielkiej Brytanii nie było Lancii ale weszła tam ostatnio jako Chrysler. Więc tam Chrysler też zniknie?
3. A może Chryslery będą Alfami? np nowa giulia?
4. W ubiegłym roku były przedstawiane plany wprowadzania nowych modeli na następne 5 lat, w tym roku informacja o zakończeniu produkcji Lancii - no ale wszystkie modele są nadal oferowane i jakoś nie ma konkretów o definitywnym zakończeniu produkcji np. Delty.

Re: LANCIA R.I.P.

: 04 lut 2014, 21:03
autor: Ptr

Kod: Zaznacz cały

Two of the three worst-performing brands in Europe last year ? Chevrolet and Lancia ? face major changes. Chevrolet will withdraw from Europe by the end of next year and Lancia only will be sold in Italy. Chevrolet's 2013 sales slid 18 percent to 143,307 vehicles and Lancia's volume was off by a fifth to 74,818 units.

Chevrolet parent GM will concentrate on returning the Opel/Vauxhall brand to profit. "This lets [GM] focus more on Opel and Vauxhall, while abandoning a brand strategy with Chevrolet that I don't think many people bought into," Morningstar analyst David Whiston said.

Meanwhile, Lancia sales outside of Italy will be discontinued as the brand focuses on its home market, where it will sell one model: the near-premium Ypsilon minicar. Fiat Group CEO Sergio Marchionne announced the changes for the 108-year-old brand last December. Said Giorgio Elefante, Italian automotive sector leader at consultancy PwC in Milan: "Concentrating Lancia on the Ypsilon in Italy is logical under current circumstances." Last year nearly 80 percent of Lancia's sales were in Italy and the Ypsilon accounted for three-quarters of that volume.

Fiat's other-near premium brand, Alfa Romeo, had the biggest sales decline of the top 30 brands in Europe, down 29 percent to 64,415 units, a level the brand has not seen since 1964.
:link:

Re: LANCIA R.I.P.

: 09 lut 2014, 23:08
autor: death knight
hubertbo pisze:W całej tej dyskusji nie do końca zrozumiałe są kwestie:
1. Chryslery miały być w Europie Lanciami. Więc po co było zastępować Chryslera Lancią, która ma zniknąć z europejskiego rynku? Znowu wróci do Europy Chrysler, którego nie ma na tym rynku już od 3 lat? potencjalni klienci będą coraz bardziej skołowani.
2. W Wielkiej Brytanii nie było Lancii ale weszła tam ostatnio jako Chrysler. Więc tam Chrysler też zniknie?
3. A może Chryslery będą Alfami? np nowa giulia?
4. W ubiegłym roku były przedstawiane plany wprowadzania nowych modeli na następne 5 lat, w tym roku informacja o zakończeniu produkcji Lancii - no ale wszystkie modele są nadal oferowane i jakoś nie ma konkretów o definitywnym zakończeniu produkcji np. Delty.
Też nie rozumiem tej całej polityki...

Ale jeśli Lancia zniknie, to czym będziemy jeździć? Na co ciekawego można się przesiąść? Bo do VW nie wsiądę!

Re: LANCIA R.I.P.

: 10 lut 2014, 0:22
autor: broker
Chrysler nie będzie oferowany w Europie.

Alfa to Alfa, oryginalne modele, te większe powiązane z Maserati. Alfa ma być główną marką Fiata w Europie (poza miejskimi Fiatami , SUV-ami Jeep'a i luksusowymi Maserati).

Produkcja Delty zakończy się w tym roku. Sprzedaż Themy i Voyagera w Europie też.

Pozostaje kwestia Ypsilon'a. W czarnym scenariuszu, zapowiedzianym przez Marchionne, Lancia Ypsilon będzie oferowana tylko we Włoszech co oznacza likwidację marki Lancia poza rodzimym rynkiem.

3 lata temu wyprowadzono Chrysler'a z Europy, wprowadzono Voyager'a i Themę oraz mocno zwiększono liczbę dilerów Lancii w Europie.
Jeszcze rok temu były zapowiedzi Lancii Flavia (Chrysler 200), nowej Delty (Chrysler 100) i nowego Voyager'a. Widać było, że Lancia była czymś realnym w planach Fiata. Ostatnio jednak całkowicie się to zmieniło. Fiat podjął kroki w celu zmniejszenia strat w Europie i jednocześnie wszystko stawia na Alfę w planie produkcyjno-modelowym do 2016/17.

Re: LANCIA R.I.P.

: 10 lut 2014, 16:30
autor: Ramon
death knight pisze:
Też nie rozumiem tej całej polityki...

Ale jeśli Lancia zniknie, to czym będziemy jeździć? Na co ciekawego można się przesiąść? Bo do VW nie wsiądę!
Cóż - ja na pewno dalej Dedrą :D
Milion razy to już było powiedziane, powiem i ja po raz milion pierwszy. Szkoda, że olano Lancię, bo naprawdę na bazie rajdowych sukcesów można by zrobić parę fajnych modeli. Ostatnio znów w modzie są kwadraty i kąty, a taka retro-Delta na bazie pierwszej generacji była by miodzio jak dla mnie :) Zresztą nawet nowa Thema jest całkiem przyzwoita (pomijając oczywiście bunkrowe okna). Wpiszcie sobie w images google 'lancia delta concept' i więcej dodawać nie trzeba.

Re: LANCIA R.I.P.

: 10 lut 2014, 17:46
autor: Dudi
Ramon pisze:Wpiszcie sobie w images google 'lancia delta concept' i więcej dodawać nie trzeba.
Już setki razy o niej rozmawialiśmy w stosownym temacie :)

Re: LANCIA R.I.P.

: 10 lut 2014, 18:58
autor: Wilkin

może ktoś to wrzucić jako okienko
nie opanowałem tej sztuki
:link:

Re: LANCIA R.I.P.

: 10 lut 2014, 19:17
autor: Dudi
Wilkin pisze:http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... _FeQ01D-nY
może ktoś to wrzucić jako okienko
nie opanowałem tej sztuki
:link:
Grzesiu :nono: A o tym to nie słyszał ???:link:

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

: 10 lut 2014, 20:00
autor: Rutuś
Dzisiaj otrzymałem takiego e-maila czy ktoś z forum też go otrzymał.Nie znalazłem aby ten temat był poruszany więc pozwolę sobie na wklejenie jego treść.
Dear Friend, we'd like to thank you for your support in our cause. As you may know Sergio Marchionne has recently decided to axe the Lancia name outside of Italy reducing the brand with the Ypsilon only. That's a disgrace for a myth that has got almost 110 years of glory. You've signed our petition to keep the brand alive but it's been a little drop in the see. We must join our presence on the web carrying out a "viral guerriglia" on the fiat social networks. To do so it's import_ant to come together and be just one voice.
Lancia can't be erased and need attentions as well as Alfa Romeo.
Don't kill such a heritage.
You'll find us on twitter too: https://twitter.com/OccupyLancia

Caro amico, vorremmo ringraziarti per il tuo sostegno nella nostra causa. Come forse sapete Sergio Marchionne ha recentemente deciso di cancellare il nome Lancia fuori d'Italia riducendo il marchio alla sola Ypsilon. Questa ? una vergogna per un mito che ha raggiunto quasi 110 anni di gloria. Hai firmato la nostra petizione per mantenere in vita il brand, ma ? stato una goccia nel mare. Dobbiamo unire la nostra presenza sul web realizzazione di un "guerriglia virale" su Fiat social network. Per fare ci? ? import_ante riunirsi e di essere una sola voce.
Lancia non pu? essere cancellata e ha bisogno di investimenti esattamente come Alfa Romeo.
Non uccidere un tale patrimonio. Unisciti a noi anche su https://twitter.com/OccupyLancia

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

: 10 lut 2014, 20:08
autor: andrzej1
Też dostałem takiego maila :)

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

: 10 lut 2014, 20:11
autor: Snail
Tak, ja też go dostałem. Dostały go jak rozumiem te osoby, które wcześniej wysyłały głos poparcia dla Lancii. Był tutaj na stronie LKP link do tej strony z poparciem (była niestety tylko po włosku).

Re: Petycja miłośników Lancii do zarządu Fiat Group Automobi

: 10 lut 2014, 20:17
autor: andrzej1
Ten temat jest na swoim miejscu, ten kto podpisywał petycję, lub mejlowo wysyłał osobiście swoją petycje, lub dostawał wcześniej podobne maile o innej treści, to jest ciąg dalszy petycji wszystkich sympatyków marki Lancia i Alfa Romeo oto, żeby nie zakańczać produkcji tych dwóch marek :)