Szacun w84u i Nat.
A teraz typ samochodu, którego jeszcze nie było....wóz strażacki..
...a drugi to chyba łatwizna

Albo precyzyjniej: Lancia Fulvia Petrola Barchetta Corsasolarzmr pisze:Lub prościej Lancia Fulvia BarchettaFXX pisze:Lancia Fulvia HF F&M Special Spider
Przyznam się, że to wyszukałem po podanej przez solarzmrNat pisze:FXX - nigdy nie widziałem Lancii Fulvii HF F&M Special Spider, ale wydaje mi się, że to inne auto, w dodatku wyprodukowane 6 lat wcześniej.
Wiesz jak jest - kto wie, to dla niego łatwizna. Sztuka nie wiedzieć, a się dowiedzieć.Mefisto pisze:A teraz typ samochodu, którego jeszcze nie było....wóz strażacki..
...a drugi to chyba łatwizna
Tak jak pisałem wcześniej łatwiej jest określić te samochody jako Lancia Fulvia Barchetta gdyż zarówno F&M jak również Petrola tworzyli te samochody. F&M (Cesare Fiorio i Claudio Maglioli) były produkowane wcześniej i na nich startował Munari, powstało ich z tego co się orientuję 3 sztuki, następnie dwóch tunerów z sycylii niezależnie od siebie również wyprodukowali takie samochody. Jeden to Franco Petrola, drugi Matteo Sgarlata. Wszystkie te samochody różniły się szczegółami, ale wszystkie są określane jako "Barchetta", od typu nadwozia czyli samochód bez dachu, najczęściej również bez otwieranych drzwi z małą owiewką zamiast szyby, bez zderzaków, bagażnika, z miejscem najczęściej tylko dla kierowcy, ewentualnie dla pilota.Nat pisze:[
FXX - nigdy nie widziałem Lancii Fulvii HF F&M Special Spider, ale wydaje mi się, że to inne auto, w dodatku wyprodukowane 6 lat wcześniej.
Wybrałem takie zdjęcie aby nie od razu można było do tego dojść.Nat pisze:Wiesz jak jest - kto wie, to dla niego łatwizna. Sztuka nie wiedzieć, a się dowiedzieć.Mefisto pisze:A teraz typ samochodu, którego jeszcze nie było....wóz strażacki..
...a drugi to chyba łatwizna
A co do pierwszego pojazdu to informacja dla szperaczy - ten pojazd był już kiedyś opisany u nas na forum.
Nat to jest Lancia LC1 gruppo 2 1982.Nat pisze:Zainteresowanych ciężarówkami z Lancą na masce zapraszam tutaj
Kontynuując rozpoczęta przez Fulvię serie lancii bez dachu i nie cabrio - co to za Lancia?
Dla ułatwienia dodam, że Lancia ta wyposażona była w silnik (hehe) 1,4 litra.
Oczywiście, jak to dzisiaj w modzie, silnik był doładowany.
Jak przekręcili manual boost controller na 1,5 bara, silnik produkował marne 430 koni mechanicznych, przy 1,65 koników było już 460.
Auto, aluminiowe, ważyło raptem... trochę ponad 650 kg.
Doganiało pociski w locie
Marcin solarz odpowiedział o 12:11!Mefisto pisze: Na czarno-białe zdjęcie, mogę jeszcze dosłać zdjęcia.
?????Mefisto pisze: Na czarno-białe zdjęcie, mogę jeszcze dosłać zdjęcia.
To jeszcze dodam że została zaprojektowana przez Marcello Gandini, szefa projektantów w studiu Bertone i pokazana na targach motoryzacyjnych w Turynie w 1970.solarzmr pisze:2. Bertone Stratos Zero, koncept z 1970 roku, nie mylić z Lancią Stratos. Bertone Stratos z Lancii miał jedynie silnik 1,6 od Fulvii HF.
Lancia Astura 233Nat pisze:
A to, co to?