FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odp: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelo

Post autor: broker » 02 lis 2012, 21:46

dawidson pisze:
broker pisze:Marchionne jest pewien, że będzie w stanie konkurować z niemieckimi markam premium.
Marchionne boleśnie przekona się o tym, że się myli.

Na chwilę obecną Turyn nie ma kompletnie nic co mogłoby nawiązać równorzędną walkę w którymkolwiek segmencie premium. W segmencie C Włosi nie mają się czym przebić przez A3 i 1er. Nowa klasa A również nie musi się przejmować ani Alfą ani Lancią.
W segmencie D karty od lat rozdaje 3er, A4 i C-Klasse. Prędzej do stołu dopchają się tu Lexus ze swoim IS i Infinity, które ostatnio coraz mocniej promuje się w Europie.
A powyżej włosi nie mają czego wystawić i to nawet jeśli będą powlekać kolejne wersje 300M czystym złotem. Praktycznie od czasów Themy nie było auta z koncernu Fiata które byłoby uznawane przez kupujących za konkurenta dla Niemców.


"... I guess it's just the way I'm wired."

Pozwolę się nie zgodzić. Tu nie chodzi o totalną konkurencją z każdym modelem niemieckiej trójki już teraz. Grupa Fiata jest dokładnie w punkcie startu pewnej koncepcji i wcale nie jest bez szans. Krok po kroku, segment po segmencie, ale mają szansę i to dużą. Do tego nie tylko szansę, ale wręcz konieczność.

Zauważ, że nie bez powodu Fiat startuje z Maserati a nie Alfą. Czy Maserati ma szansę namieszać w segmencie najmocniejszych i najbardziej wypasionych wersji marek premium ? Oczywiście, że tak.

I co dalej idzie w rynek ? Alfa E klasa na bazie Maserati Ghibli. Prawda, że marketingowo brzmi to genialnie ?
Do tego 4C i nowy, lekki Spider - sportowy image załatwiony.

Czy uda się wypozycjonować Giulię i AR SUV do klasy premium to inna kwestia, ale jakimś dziwnym 'przypadkiem' mają wejść na rynek po Maserati/AR 4C/AR E.
To jest dokładnie przemyślany plan.
I raczej nie mam wątpliwości, że nowe modele Alfy będą dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, takie w każdym razie są oficjalne zapowiedzi. Czasu też dali sobie sporo, tu nie będzie już żadnej prowizorki.
Wreszcie, nawet nie chodzi o Europę, gdzie Alfa ma zszarganą opinię. Celem jest rynek globalny, USA, Chiny i itd. Samo wejście na wszystkie rynki świata eksploduje pozycję i wielkość sprzedaży Alfy.

Kolejną marką planu jest Jeep. Czy Jeep, a szczególnie odmiany SRT, jest bez szans w starciu z SUVami premium ? Mają dużą szansę, już dziś Grand Cherokee czy Wrangler nie należą do taniej oferty a jeszcze dojdzie Grand Wagoneer. Nowy Cherokee czy Compass też z pewnością będą inną klasą.

Cały plan Marchionne opiera się na powyższym plus maksymalna eksploatacja Fiata 500 w wielu wersjach (też marka globalna), który ma dobrą opinię i nie jest tanim produktem.


Dokładnie poczytałem sobie raport z konferencji Fiata i różnie opinie na portalach. Wydaje mi się, że Marchionne doszedł dokładnie do tego samego wniosku co nowy szef Forda czy kierownictwo PSA czy Renault.
Dlaczego Ford ogłosił koniec podzialu na marki premium i popularne ? Dlaczego PSA wypuściło na rynek Citroeny DS z docelową opcją osobnej marki ? Dlaczego Renault planuje wprowadzenie nowej luksusowej marki Initiale Paris czy sportowej Alpine ?

Są dwa powodu.
Gracze premium weszli w segment A, B i C, zaczynają wypychać marki popularne z ich własnego podwórka. A klienci najwyraźniej są skłonni płacić więcej za 'prestiż'. Takie Audi zapewnia prawie 50% (!) zysków VAG. Na drugim biegunie są marki i modele budżetowe.
Tradycyjni producenci mają coraz większe kłopoty i muszą coś z tym zrobić. Jeśli trzeba konkurować z Dacia, Kia, Hyundai, Skoda, Chevrolet itd a jednocześnie miejsca na rynku jest coraz mniej, bo ci 'premium' zabierają coraz większy kawałek tortu, to trzeba iść do przodu. Klienci chcą 'premium' i są gotowi za to przepłacać to trzeba im to dać, bo inaczej zostaniesz na kurczącym się rynku popularnym z morderczą konkurencją cenową, bez zysków.

A Lancia ? W tym krytycznym dla Fiata momencie najwyraźniej nie ma dla niej miejsca i pieniędzy. Niestety, przykra, ale brutalna prawda. Cały czas mam nadzieję, że to się kiedyś zmieni. Warunek - Fiat/Chrysler nie martwi się już o długi, straty i przetrwanie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 03 lis 2012, 1:50

NIC LANCII NIE GROZI :D

Marchionne fully explains new production plan
:link:

Then there was also a short question, followed by a short answer, on Lancia;

?Lancia will not cease to exist, because the Ypsilon will keep on being important in the future. The rest will be realized thanks to our developments with Chrysler. For now, all we need to do is survive, which is also the case for Fiat. The temporary solution is the 500-label, which can be exported to the US. We are now catching up on Mini on this market. The 500L is a first extension, but a lot more is coming. The Panda is a different story, as we will not be bringing this model to the US. What I can reveal, however, is that the successor of the Freemont will be some kind of a big Panda.?
When asked why Alfa Romeo would now suddenly be successful, he answered;

?Without the right techniques and platforms, it would be a mission impossible. But because now, we do have these necessities, plus 2300 American points of sales, it is perfectly possible. We are even able to invest more. However, I won?t be giving away all the details. That is a mistake I once made with ?Fabbrica Italia?. Back then, we thought openness would get us places, but instead, we were heavily attacked on the smallest of matters. We are now working in silence and with humbleness and we will leave it over to the facts. The new Quattroporte will be kicking off in January, as a first feat of arms of what is to come.?

-------


Fiat Punto 2015
Nowy Fiat 500
Fiat 500 XL
Fiat 500 X crossover + Jeep 'B'
Fiat Viaggio importowany z Chin jako HB i sedan
Panda doczeka się różnych wersji, coś w stylu 500-tek, tylko tańszych

:link:
The next generation Punto (2015) shares the same platform with these upcoming products. In September we already wrote that a restructuring of Melfi was in the making. This plan is a first out of three (Mirafiori and Cassino will follow) and goes into execution right away. Next year, the preparations will start for the build-up of the assembly lines for the Fiat 500X, which needs to go into production in 2014. The Punto will follow next, together with the Jeepster. We have already spotted the first testing cars of the 500X on the terrain of Balocco.

Other new Fiats for the European market in the following three to four years will be coming from Poland, Serbia and China. The 500 will be replaced, the 500XL will be coming and the in Changsha built Viaggio will be transported here as a four- and five-door model. Also the important Panda from Pomigliano will be given an update during this period. Fiat wants to turn the Panda into a unique ? more economic ? label, much like the 500. We are assuming other variants will be coming on the same basis.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Dudi » 03 lis 2012, 17:50

Z tej samej prezentacji różne portale formułują różne wnioski.
Jak dla mnie wynika jasno, że z Lancii pozostanie raczej tylko Ypsilon (i będą jego następcy) natomiast wszystko inne będzie bardziej Chryslerem. Ale nie wydaje mi się żeby FIAT znowu wprowadzał Chryslera zamiast Lancii do Europy :roll:

Bardzo mnie ciekawi jakie będzie nowe Punto i już nie mogę się doczekać tej premiery (i powinna być w końcu wersja CC!).
Nic dalej nie ma w tych planach o jakimś kombi :-? Viaggio hatchback i sedan, a gdzie kombi???
Dlaczego nie ma Linei w wersji SW (tak jak kiedyś Palio Weekend, które świetnie się sprzedawało :?: )
Stworzenie wersji kombi na bazie istniejącego modelu jest banalnie proste i banalnie tanie dla koncernów, a znacząco może podnieść sprzedaż (jak np. w przypadku Palio/Siena; Marea; Lybra!!!). Nierozumiem czasami tych planistów od nowych modeli :roll: :x
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 03 lis 2012, 18:59

Tylko Ypsilon a reszta znaczki przyklejone do Chrysler'a - to prawda. Tak będzie na pewno do 2016.
Co później nie wiadomo, przekonamy się. Cieszę się tylko, że nowe Chrysler'y/Lancie projektują Włosi, choć oficjalne przyznanie, że projekty nie będą zupełnie robione pod kątem rynku europejskiego trochę niepokoi. Jednak biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży Chrysler'a w USA i Lancii w Europie to raczej nie powinno dziwić...


Co do kombi a raczej ich braku w ofercie, to chętnie usłyszałbym odpowiedź Marchionne, gdyby tylko jakiś dziennikarz zadał takie pytanie. Jest to tym bardziej szokujące, że kombiaki są wyjątkowo popularne we Włoszech.
Zamierająca dziś sprzedaż Bravo pewnie nie byłaby aż tak dramatyczna, gdyby było Bravo SW.

Co do przyszłości na pewno będzie Giulia SW i chyba Flavia a nawet Thema :link:

Viaggio będzie produkowany w Chinach, jeśli tam nie pojawi się wersja kombi, to w Europie pewnie jej też nie będzie.

Linea kombi - aż się prosi, też tego nie rozumiem, choć zobaczymy czy coś się nie zmieni przy okazji kolejnej generacji.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 04 lis 2012, 17:31

Piękny tekst o Lancii w kontekście ostatnich, niewesołych wieści z planu Fiata 2013-2016.
Na koniec nutka optymizmu i nadziei autora, którą sam podzielam. Oby po fali kryzysu w Europie i w samej grupie Fiata, kierownictwo Fiata spojrzało na Lancię innym okiem w lepszych czasach.

:link:


Obrazek
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 04 lis 2012, 18:26

Ciekawe, A.Ś. podaje trochę inne szczegóły, m.in. Giulia przed E klasą i duży SUV Alfy obok mniejszego crossovera.
Wydaje się, że dopóki Fiat nie poda finalnych projektów będą powtarzać się spekulacje i różnice w poszczególnych źródłach.
Ale Marchionne już zapowiedział, że nie powiedzą wszystkiego od razu, pewnie chodzi o konkurencję. Szczegóły planu 2013-16 mają być ujawniane stopniowo.

A.Ś.
Włoski koncern nie ma szczęścia na rynkach europejskich i systematycznie traci pozycję. Z tego powodu podjęto decyzję o szybkiej weryfikacji długoplanowych planów i przyspieszenie wprowadzenia nowych modeli do produkcji

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM


Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: paśny » 05 lis 2012, 16:47

Przy okazji na jaw wyszły najbliższe plany Fiata dotyczące Lancii. Model Ypsilon, który mieliśmy okazję testować, będzie dalej produkowany we Włoszech.
: lol :
Viva la macchina

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 05 lis 2012, 18:59

A co się dziwisz. Pan redaktor naczelny Pokrzywiński specjalizuje się na Autokulcie w lizaniu tyłka VAG (w tym Skody), ewentualnie innych niemieckich marek.
Jak już napisze raz na kwartał o Włochach, to zawsze w kontekście negatywnym. Teraz musiał odszczekiwać swój wczorajszy artykuł o likwidacji Lancii. Normalnie nic by o Lancii czy Fiacie nie napisał, nawet nie zainteresował się konferencją Fiata i wywiadami Marchionne, tylko gwałtownie się ożywił, gdy można było napisać o kłopotach i likwidacji marki.

Ten gość nie ma bladego pojęcia co się dzieje w państwie Fiata, za to bez problemu może dostać tytuł honorowego rzecznika prasowego VAG. Pytanie tylko czy aby na pewno honorowego ....
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Dudi » 05 lis 2012, 19:47

Model Ypsilon, który mieliśmy okazję testować, będzie dalej produkowany w Europie.
Już zmienili??? :roll:
Maserati zostanie najprawdopodobniej odrobinę wygaszone[...]
Gość pisze tak, jakby zaraz mieli zamykać fabryki Maserati :-? :x :|
[...]co będzie z nową Pandą, która na tle trojaczków Volkswagena okazuje się rynkową klapą.
A tutaj to już w ogóle przegina, oczywiście spadek sprzedaży jest, ale żeby od razu klapa??? :-? Śledzę na bieżąco te wyniki sprzedaży Pandy na tle trojaczków i jakoś mi to nie wygląda na klapę. Poza tym są liczone 3 modele razem vs. jeden Fiata. Bo 500-tka i tak jest traktowana osobno.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kruk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 26 maja 2011, 21:24
Imię: Sławek
Lokalizacja: Kurzętnik

Upadek marki lancia

Post autor: Kruk » 05 lis 2012, 23:36

Tragedia!! Po tym wszystkim co zrobila Lancia dla motoryzacjii takie legendy jak Delta integrale czy Stratos marka upada!!

http://moto.gadu-gadu.pl/58072840027049 ... edium=main
Jest: Astra G ; Piaggio Zip 00'
Była: Lancia Delta II 96' 1,6 8v 75km

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Upadek marki lancia

Post autor: annubis17 » 05 lis 2012, 23:45

No i w końcu zostanie tylko vagen w europie...
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

dawidson

Odp: Upadek marki lancia

Post autor: dawidson » 06 lis 2012, 0:23

Kruk pisze:Tragedia!! Po tym wszystkim co zrobila Lancia dla motoryzacjii takie legendy jak Delta integrale czy Stratos marka upada!!

http://moto.gadu-gadu.pl/58072840027049 ... edium=main
Akurat było już o tym na forum. A modele które wymieniłeś to akurat jedne z tych które miały mało wspólnego z przełomami w motoryzacji - i to pomimo tego, że są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych modeli.

"... I guess it's just the way I'm wired."

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Upadek marki lancia

Post autor: Dawid » 06 lis 2012, 5:57

Lancia upadła wraz z zakończeniem Thesisa-ostatniej prawdziwej Lancii.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Alan

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Alan » 06 lis 2012, 6:21

Racja mości Dawidzie,racja...

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”