NIE Lancie widziane na trasie.
Odp: NIE Lancie widziane na trasie.
Swego czasu dzwoniłem do Polski w sprawie Q4 sygnowanej przez Hörmanna. Cena była moim zdaniem sporo za wysoka chociaż i tak sporo niższa niż 20 tyś euro.
Co do samego tuningu jaki Hörmann zwykł serwować tym autom to moim zdaniem jakiegoś szału nie ma. Na początku lat '90 może i było to WOW ale obecnie 300KM z tego silnika to gotowy zestaw do kupienia "z półki" i zrobienia w niemal każdym warsztacie który zajmuje się takimi sprawami. Generalnie efekty prac niemieckich firm tuningowych są często bardzo mocno przereklamowane. Szczególnie dzisiaj gdy części do tuningu są powszechnie dostępne.
Co do samej ceny takich aut na rynku niemieckim to zupełnie inna sprawa. Kosmiczne ceny nowych aut czy aut po tuningu to efekt tego, że olbrzymie kwoty idą na zdobycie przeglądu a nie same przeróbki. Przepisy mówiące, że np w żaden sposób nie wolno zmienić normy spalin na niższą a jeśli auto dostaje większe turbo to często po strojeniu wydaje się chore pieniądze na profesjonalne badanie spalin potwierdzone odpowiednim papierem. Podobnie hamulce gdzie wymaga się żeby adaptery miały certyfikat wytrzymałości lub świadectwo homologacji stwierdzające, że Big Brake Kit może być montowany w KONKRETNYM modelu i TEJ KONKRETNEJ wersji silnikowej. Felgi muszą mieć świadectwo wytrzymałości określające nośność felgi. Zderzaki muszą mieć świadectwo homologacji... Podobnie fotele, pasy bezpieczeństwa, kierownice... To sprawia, że budowa i dopuszczenie auta do ruchu kosztuje chorą kasę - kasę która tak naprawdę idzie na to żeby ustawodawca był szczęśliwy.
Naturalnie koszty zdobycia homologacji producenci części wrzucają w cenę sprzedaży. W efekcie zderzak który w Anglii czy Polsce kosztuje 400zł w Niemczech kosztuje 400 euro a jego producent wie że i tak ludzie go kupią bo korzystając z tańszych elementów nie dostaną przeglądu.
Jako przykład sztucznego windowania cen może służyć Delta II HF którą firma Hölzer Motorsport sprzedawała za grubą kasę z mocą 240KM. Dziś wiadomo, że wystarczy zdrowy silnik i zwykły chip taki jak siedzi u mnie. Jego koszt to 168 euro z wysyłką.
A teraz do samego auta. Dobrze widziałem że tam siedzi wodny ic w miejscu gdzie normalnie jest aku?
I czy "inne zawieszenie" to w tym wypadku coś więcej niż sprężyny i amortyzatory?
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
Co do samego tuningu jaki Hörmann zwykł serwować tym autom to moim zdaniem jakiegoś szału nie ma. Na początku lat '90 może i było to WOW ale obecnie 300KM z tego silnika to gotowy zestaw do kupienia "z półki" i zrobienia w niemal każdym warsztacie który zajmuje się takimi sprawami. Generalnie efekty prac niemieckich firm tuningowych są często bardzo mocno przereklamowane. Szczególnie dzisiaj gdy części do tuningu są powszechnie dostępne.
Co do samej ceny takich aut na rynku niemieckim to zupełnie inna sprawa. Kosmiczne ceny nowych aut czy aut po tuningu to efekt tego, że olbrzymie kwoty idą na zdobycie przeglądu a nie same przeróbki. Przepisy mówiące, że np w żaden sposób nie wolno zmienić normy spalin na niższą a jeśli auto dostaje większe turbo to często po strojeniu wydaje się chore pieniądze na profesjonalne badanie spalin potwierdzone odpowiednim papierem. Podobnie hamulce gdzie wymaga się żeby adaptery miały certyfikat wytrzymałości lub świadectwo homologacji stwierdzające, że Big Brake Kit może być montowany w KONKRETNYM modelu i TEJ KONKRETNEJ wersji silnikowej. Felgi muszą mieć świadectwo wytrzymałości określające nośność felgi. Zderzaki muszą mieć świadectwo homologacji... Podobnie fotele, pasy bezpieczeństwa, kierownice... To sprawia, że budowa i dopuszczenie auta do ruchu kosztuje chorą kasę - kasę która tak naprawdę idzie na to żeby ustawodawca był szczęśliwy.
Naturalnie koszty zdobycia homologacji producenci części wrzucają w cenę sprzedaży. W efekcie zderzak który w Anglii czy Polsce kosztuje 400zł w Niemczech kosztuje 400 euro a jego producent wie że i tak ludzie go kupią bo korzystając z tańszych elementów nie dostaną przeglądu.
Jako przykład sztucznego windowania cen może służyć Delta II HF którą firma Hölzer Motorsport sprzedawała za grubą kasę z mocą 240KM. Dziś wiadomo, że wystarczy zdrowy silnik i zwykły chip taki jak siedzi u mnie. Jego koszt to 168 euro z wysyłką.
A teraz do samego auta. Dobrze widziałem że tam siedzi wodny ic w miejscu gdzie normalnie jest aku?
I czy "inne zawieszenie" to w tym wypadku coś więcej niż sprężyny i amortyzatory?
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.blogspot.com
- Cromik
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 997
- Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
- Kontakt:
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Tak w miejscu aku jest intercooler wodny. Aku w bagażniku, chyba, bo nie można było otworzyć klapy. Odnośnie zawieszenie, to nie wiem. Zdjęć pare mam na telefnie, tylko nie mam ich jak zgrać w pracy.
Jako że Zielona Góra jest mała, to już chodzą plotki ze została sprzeda, za kwotę duuuużo niższą niż wczeniej wspomniana. Nie, to nie ja. Chyba się spóźniłem
Jako że Zielona Góra jest mała, to już chodzą plotki ze została sprzeda, za kwotę duuuużo niższą niż wczeniej wspomniana. Nie, to nie ja. Chyba się spóźniłem

Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Odp: NIE Lancie widziane na trasie.
Wyślij mi zdjęcia na dejv667@gmail.comCromik pisze:Tak w miejscu aku jest intercooler wodny. Aku w bagażniku, chyba, bo nie można było otworzyć klapy. Odnośnie zawieszenie, to nie wiem. Zdjęć pare mam na telefnie, tylko nie mam ich jak zgrać w pracy.
Jako że Zielona Góra jest mała, to już chodzą plotki ze została sprzeda, za kwotę duuuużo niższą niż wczeniej wspomniana. Nie, to nie ja. Chyba się spóźniłem
Rozmawiałem z jej właścicielem 2-3 miesiące temu gdy wrzucił ogłoszenie na forum Alfy. Cena była DUŻO niższa niż 20 tyś euro. Nie wierzę, że ktokolwiek rozsądny by tyle dał za to auto. Tak naprawdę nawet cenę o połowę niższą ciężko usprawiedliwić... Chociaż to osobiście moja prywatna opinia.
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.blogspot.com
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Dokładnie ten egzemplarz Ferrari D0 ROSSO miałem okazję prowadzić przez 2 okrążenia Toru Kielce. Super bryka.Kiełson pisze:Upolowane w ciągu ostatniego miesiąca
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Już za chwilę wakację więc może pora odkurzyć furkę przed wyprawą:

Natomiast dwa tygodnie temu wyprzedzało mnie na autostradzie pod Norymbergą BMW I8. Jakiś nerwowy gość mrugał mi ciągle więc go puściłem(mając 180)...gość poszedł jak burza mrugając aby mu wszyscy zjechali. Przeszło mi przez myśl, że jak na tak przyspieszające auto bardzo cicho się zachowywał ale zaskoczony wyglądem pomyślałem iż nie jestem na czasie.
Dopiero biorąc do ręki Auto Motor i Sport pokazałem kumplowi, że to w coś widziałem w rajchu...na co usłyszałem, że auto wejdzie do sprzedaży dopiero w 2014
BMW I8

Natomiast dwa tygodnie temu wyprzedzało mnie na autostradzie pod Norymbergą BMW I8. Jakiś nerwowy gość mrugał mi ciągle więc go puściłem(mając 180)...gość poszedł jak burza mrugając aby mu wszyscy zjechali. Przeszło mi przez myśl, że jak na tak przyspieszające auto bardzo cicho się zachowywał ale zaskoczony wyglądem pomyślałem iż nie jestem na czasie.
Dopiero biorąc do ręki Auto Motor i Sport pokazałem kumplowi, że to w coś widziałem w rajchu...na co usłyszałem, że auto wejdzie do sprzedaży dopiero w 2014


BMW I8
Giulietta Veloce 2016r
- Cromik
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 997
- Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
- Kontakt:
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
czyli przeszkadzałeś w testach 

Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Na to wychodzi...Cromik pisze:czyli przeszkadzałeś w testach

Giulietta Veloce 2016r
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 2555
- Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
- Imię: Sławuś
- Lokalizacja: Szamoni
- Kontakt:
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
czyli przeszkadzałeś w testach 
___________________________________________________
chyba że
z fabryki z prototypem 

___________________________________________________
chyba że


http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Droga powrotna z Neapolu, nie pamiętam dokładnie. Dużo tam rożnych aut mają, ale to musiałem uwiecznić.
Jedyny samochód do którego kiedyś wlazła "duża" pralka...
Jedyny samochód do którego kiedyś wlazła "duża" pralka...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
O kurde, w dodatku Bis...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Piękna fota...a te zderzaki na nie Bisie...





Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Dzisiaj rano w Mszanie widziałem to - długo z kolegą kombinowaliśmy, co to jest (to coś chwilę jechało za mną i zapamiętałem tylko początek tego, co miało na masce) 

Dartz Kombat. Oczywiście, na rosyjskich blachach
Było jeszcze brzydsze od Hummera 


Dartz Kombat. Oczywiście, na rosyjskich blachach


Re: NIE Lancie widziane na trasie.
ależ Ty masz farta z tymi samochodami... ten dartz jest rewelacyjny!! widzieliście specyfikacje tego czołgu 

Re: NIE Lancie widziane na trasie.
Na zjeździe z i na A1 można od czasu do czasu spotkać coś oryginalnego
Hitem sezonu jest jednak wóz opancerzony UN 

