Strona 19 z 30

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 06 paź 2014, 10:13
autor: Jarek_Jarecki
Seth pisze:
jakim 3ba być idiotą żeby taką markę chcieć uwalić?
trzeba po prostu zamiast na tradycję i dorobek, patrzeć na to, żeby było na +, a nie na - w tabelkach w excelu
To jest bardziej złożony proces kolego.
Broń boże, nie jestem za tym pomysłem, ale nie oszukujmy sie - jeśli coś jest mało zyskowne, to nikt nie patrzy na dorobek i historię marki. Dorobkiem nie utrzyma się zakładów produkcyjnych, załogi itp - taka jes rzeczywistość.

Nie ma co ukrywać, że FIAT, słabnie, jeśli chodzi o rentowność marki - rynek amerykański, który miał być zyskowny, w rzeczywistości nie przynosi profitów, więc trzeba się ratować obniżając wolumeny produkcyjne w miejscach, gdzie są najsłabsze i najmniej rentowne - patrz Lancia......

Niestety koledzy - ekonomia.... tu nie pomogą żadne sentymenty, bo zwyczajnie FIATA na nie nie stać...

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 06 paź 2014, 11:00
autor: Nat
To nie wina ekonomii - ekonomia jest równa dla wszystkich, a jakoś inne firmy potrafią spieniężać dorobek i historię marki. Przyczyną jest złe zarządzanie koncernem. I nie chodzi tu nawet o od dawna deficytową Lancię - ale choćby o FIATa czy Alfę i ich żałosną ofertę.
Fiat naprawdę jest na krawędzi upadku.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 06 paź 2014, 16:47
autor: Seth
To nie tak - powinno być: "patrzeć na to, żeby było na plus, a nie na minus w tabelkach w excelu w tym i przyszłym roku, bo za te lata dostaję sutą premię,a co będzie za parę lat to mnie nie obchodzi.
nie sądzę. Generalnie z Fiatem nie jest tak źle, tylko wszyscy patrzymy chyba głównie przez pryzmat Europy, która nie jest już dla większości koncernów rynkiem priorytetowym. Fiat w Ameryce Południowej, czy Chinach radzi sobie całkiem nieźle.
Tak czy inaczej, rachunek ekonomiczny jest najważniejszy.
a jakoś inne firmy potrafią spieniężać dorobek i historię marki.
które marki potrafią, z budżetowych i globalnych?
PSA jest wiecznie na krawędzi bankructwa, Renault jest zasilane pieniędzmi rządu francuskiego. VAG nie ma historii i dorobku :), Opel jedyną historię jaką ma to "Adama" i "Karla" w nazwie ;) a jako GM wycięto marki stare, zasłużone i z charakterem (najstarszego Oldsmobile'a, Pontiaca, Saaba)

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 paź 2014, 21:39
autor: Tomzik
Jarek_Jarecki pisze:Dorobkiem nie utrzyma się zakładów produkcyjnych, załogi itp - taka jes rzeczywistość.
Ale odpowiednią do wysokiej ceny jakością tudzież odpowiednią ceną do oferowanej jakości już prędzej ;) Piję tu do jednej, acz nam najdroższej marki koncernu.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 09 paź 2014, 23:45
autor: Nat
Seth pisze:które marki potrafią, z budżetowych i globalnych?
PSA jest wiecznie na krawędzi bankructwa, Renault jest zasilane pieniędzmi rządu francuskiego.
Może ich wyniki nie są spektakularne, ale mają swoją gamę modelową i to nie byle jaką, jak fiat.
PSA jest ciekawym przykładem, bo właśnie ostro się wzięli do spieniężania trochę już zapomnianej tradycji ich najlepszego produktu - DSa. Czy finalnie im to wyjdzie - zobaczymy, ale mają u mnie plusa za samą próbę i chęci. A może inaczej - to nie oni maja plusa, bo to co robią wydaje się oczywiste (choć żeby aż odrębna marka - czy to nie przegięcie w druga stronę?), ale minusa ma Sergiusz, który takich elementarnych rzeczy nie rozumie.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 11 paź 2014, 3:47
autor: broker
Nie rozumiem Cię Nat. Przcież Sergiusz robi dokładnie to samo a nawet więcej w tym momencie.

PSA buduje markę premium DS. I to jest dobry krok.

S. robi znacznie więcej. Buduje Maserati (ogromny sukces), na jej bazie Alfę premium na rynki całeg świata (4C, za chwilę testowana właśnie Giulia, potem SUV-y i E-klasa ), Jeep'a, który tani też nie jest.

Sam Fiat po paru latach zastoju wypuszcza nowe modele, w tym droższe (seria 500) a w takich USA i Kanadzie 500-tki kosztują tyle co Toyota Corolla i tam sprzedaż Fiata jest mierzona w konkurancji do Mini.
S. poszedł w kierunku premium, bo widzi co się dzieje na rynku. Tego po prostu chcą klienci w Europie i USA.

Wreszcie stworzył FCA, który jest bez dwóch zadań potęgą na tle PSA. Poza tym PSA żyje tylko dzięki pieniądzom Chińczyków i francuskiego rządu.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 11 paź 2014, 3:58
autor: Nat
Nie neguję sukcesu Maserati, ale trudno porównywać Maserati czy Ferrari (auta baaaardzo ekskluzywne), do linii DS. M.in. w ilości sprzedawanych egzemplarzy. Gdzież jest to "znacznie więcej"?
Być może nie możesz mnie zrozumieć , bo nie zauważyłeś, że temat jest o requiescat in pace dla Lancii...
Skoro można z Maserati, można z DS, to dlaczego nie można z Lancią?
Jaki jest wkład FCA w gamę modelową Lancii? Chyba jedynie zniszczenie gamy Lancii poprzez badge engineering. Albo w fiacie - zarzucenie produkcji czegokolwiek większego niż od lat niemodernizowane Punto - bo FCA oferuje swojego "fiata" Freemont...

P.S. Od kilku lat żyjemy mirażami wielkości Alfy i wiecznymi obietnicami bogatej gamy tej marki. I od kilku lat przebogata oferta tej marki ogranicza się do mocno nieświeżej Mito oraz Giulietty. Przez tyle lat jedyną nowością jest z definicji niszowa 4C. Nie rozumiem Twojego niegasnącego entuzjazmu, choć zazdroszczę takiego podejścia. ;)

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 24 lis 2014, 2:19
autor: broker
Na ile zrozumiałem z google translator ..........


:link:

Marchionne:
FCA nie ma pieniędzy, by inwestować w Lancię
Marchionne zaprzecza, że nie ma sentymentu do marki (sam posiada Deltę HF Integrale).
Alfa jest lepiej rozpoznawalną marką na świecie, co oznacza dużo mniejsze ryzyko inwestycji
Jakiekolwiek inwestycje w Lancię są możliwe dopiero, gdy FCA będzie miał co wydawać
Pompowanie pieniędzy w Lancię w obecnych warunkach rynkowych i sytuacji finansowej FCA jest niemożliwe



:link:

Altavilla:
Lancia ma się ograniczyć do Włoch, tylko tam może zarabiać na siebie
Możliwe, że modele Chrysler'a (Chrysler 200, Dodge Dart) ze znaczkiem Lancii będą sprzedawane we Włoszech
Jeśli coś wypali we Włoszech to niewykluczona sprzedaż poza Italią


Wygląda na to, że marka póki co nie będzie pogrzebana raz na zawsze. Jej dalsza przyszłość zależy od sprzedaży we Włoszech i wolnej gotówki FCA.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 24 lis 2014, 19:33
autor: rob_76
Coś w tym jest, bo trudno odbudować lata błędów i zmienić ugruntowaną złą opinię... A to już nie te czasy, kiedy jednym trafionym modelem (jak n.p. Audi 100) ratuje się cały koncern przed plajtą... Miejmy nadzieję, że FCA odbije się na tyle, by reanimować Lancię (oby jak najszybciej!)...

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 24 lis 2014, 23:00
autor: paśny
Mam pytanie bo może coś przeoczyłem - czy ktoś wie na 100% co będzie z Lancią w PL w 2015. Czy salony całkowicie znikają czy będą oferowane jakieś modele (np. Y)? Będę wdzięczny za rzetelne info.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 24 lis 2014, 23:14
autor: hitmanag
Delta przestała być produkowana. To pewne.
Co do reszty, żadnego oficjalnego komunikatu nie było.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 25 lis 2014, 7:40
autor: broker
Thema przestała być produkowana a Voyager ma być wygaszony w 2015. Pytanie co z Ypsilon. Czy będzie oferowana w salonach razem z Fiatem czy tylko indywidulne zamówienia.


PS.

Mój wcześniejszy post
broker pisze:Fiat Belgia potwierdził, że Lancia będzie dalej oferowana w Belgii i Luksemburgu poprzez sieć 30 punktów dilerskich co przeczy informacjom o obecności tylko we Włoszech (od 2015).

Autorzy bloga podkreślają znakomite wyniki Lancii we Francji i Hiszpanii (i we Włoszech) w tym roku, co zwiększa szanse na utrzymanie marki w innych krajach. Nie ma na ten temat jednak żadnych informacji oprócz tej od Fiat Belgia.

:link:

Lancia to remain available in Belux

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 30 lis 2014, 11:01
autor: broker
Moich luźnych dywagacji w kwestii szans Lancii na przeżycie c.d. Trzy potencjalnie istotne kwestie, które sprzyjają Lancii:

1. Alfa Romeo MiTo nie będzie miała następcy, segment B nie ma kontynuacji w planie Alfy do 2018.

2. Z artukułu o planach Alfy. Gdyby to się potwiedziło i Alfa segementu C była reprezentowana tylko przez sedan i coupe, nowa Lancia Delta miałaby uzasadnienie.
Wróćmy już do Giulietty. Włoski koncern za nic nie chce zdradzić, czy obok tylnonapędowych limuzyn i SUV-ów, które mają w przyszłości stanowić trzon oferty rynkowej Alfy, znajdzie się miejsce dla następcy tego przednionapędowego kompaktu. Z doniesień Automotive News wynika, że menedżerowie odpowiedzialni za rynek północnoamerykański i azjatycki domagają się kompaktowego sedana i coupé, co może oznaczać, że dla przeznaczonego dla Europejczyków kompaktowego hatchbacka zabraknie miejsca w gamie Alfy Romeo.
3. Z innego artykułu zalinkowanego 3 posty wyżej:
Altavilla sprak over een positieve tendens voor Fiat in Europa, waarbij de merken Fiat, Jeep en Lancia (in Italië) volop aandacht zullen krijgen in de nabije toekomst.
= google translator
Altavilla mówił o pozytywnej tendencji dla Fiata w Europie, gdzie Fiat, Jeep i Lancia (we Włoszech) dostanie dużo uwagi w najbliższej przyszłości.

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 01 gru 2014, 18:13
autor: ERWIN 78
Zrobione !!!!!!!

Re: Lancia R.I.P. ? (petycja miłośników Lancii)

: 01 gru 2014, 18:54
autor: Matt94
podpisano ;)