Strona 20 z 40

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 21 lis 2012, 20:54
autor: broker
broker pisze:Alfredo Altavilla został szefem Fiata na Europę (+ Afryka, Bliski Wschód). Bliski współpracownik Marchionne, zasiada też w zarządzie Chrysler'a.

Fiat appoints company veteran Altavilla as Europe chief

:link:



A teraz coś bardzo ciekawego i obiecującego dla Lancisti ! : yesyes :


Will Alfredo Altavilla be the successor of Marchionne?
:link:
According to some people, Alfredo Altavilla is not only the newly appointed CEO of Fiat Europe, but most likely also the heir to the throne of the kingdom of Sergio Marchionne. This is what the Italian newspaper ?Il Sole 24 Ore? reports. It is no secret that the 60-years old Sergio Marchionne will take a step aside once he has accomplished his current (difficult) mission; preparing the Italian automotive group for the future by means of Chrysler.

The 49-years old Altavilla could be the perfect man for the job if he proves himself worthy by achieving his goal in Europe in the next few years. Just like Marchionne, the South-Italian CEO has a financial background. Fun fact; his father was a Lancia-Autobianchi-dealer in Taranto, where Alfredo was born in 1963. This could be a good sign for Lancia, should Altavilla actually become the big boss. It is commonly known that the man has a weak-spot for the luxury brand Lancia, while Marchionne is more a fan of fast cars such as Ferraris.

After his graduation in Milan, he joined Fiat in 1990 as a supervisor. In 1999, he was appointed head of Fiat in Asia, where the Italian group hasn?t really been able to break through so far. Altavilla was also in charge when the cooperation with GM started, back when Fiat was nearly history. Together with Marchionne, he then took care of the successful break of this joint-venture, resulting in more than 1,6 billion euros for Fiat to start over. Altavilla was also Marchionne?s right-hand man during the negotiations with Chrysler in 2009 and from that point on, the former FPT and IVECO-boss was offered a position in the top management of Fiat SpA.
Obrazek

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 26 lis 2012, 14:39
autor: Nat
No to w panu Fredku Altavista cała nasza nadzieja :)

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 29 lis 2012, 20:15
autor: broker
Melfi będzie całkowicie zmodernizowane pod kątem produkcji segmentu B - nowego Punto, 500X i Jeep 'B'.

Fiat-factory Melfi about to be renovated
:link:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 30 lis 2012, 18:19
autor: broker
Segment A+B dostaje u Fiata w tej chwili z marszu oznaczenie '500' (500, 500L, 500XL, 500X crossover).
Wyjątkiem jest tańsza Panda.

Fiat rozważa oznaczanie w przyszłości segmentu C jako '600'.


Olivier François: ?Interesting models coming up?
:link:
Olivier François had lots to say at the Fiat-stand in Los Angeles yesterday, and he even made some promises. The CEO of Fiat talked about the philosophy called ?500? and how Lingotto intends to make a big success out of it. François mentioned an upcoming Crossover, by which he clearly meant the 500X. This model will be produced in the Italian Melfi-factory and will be the top model of the 500-range.

A few other and ?bigger? models will also join the ranks in the further future, most probably C-segment and it is possible that Fiat will give this range the indication ?600?. The Panda is pretty much the only future Fiat-model which won?t be heading to the US

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 19 gru 2012, 11:26
autor: hitmanag
:link:
Plany Alfy na najbliższe lata

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 30 gru 2012, 18:55
autor: broker
I jeszcze o Alfie:

MiTo + Giulietta - modernizacja i face lifting
Segment D - sedan, kombi, coupe (!), SUV - ceny od 27 do 48 tys EUR. Bezpośrednia konkurencja dla BMW i Audi, ale przy niższych cenach
Segment E - bazujący na Maserati Ghibli, od 35 tys EUR
Spider - od 35 tys EUR
4C (w tym cabrio) - od 50 tys EUR


:link:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 31 gru 2012, 20:45
autor: broker
Fiat Group 2012/2013

:link:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 02 sty 2013, 11:18
autor: hitmanag
:link:

Przyszłość Alfy

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 02 sty 2013, 11:31
autor: Dudi
A niejaki John Elkann, ostatnio był widziany za sterami Lancii Delty HF Integrale :roll: :roll: :roll:
Elkann_Delta.jpg

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 03 sty 2013, 20:40
autor: broker
Oby to był dobry prognostyk dla Lancii na przyszłość :D

Najpierw Altavilla podejrzewany o skrytą miłość do Lancii ;)
Teraz Elkann w Lancii : ok2 :

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 03 sty 2013, 21:00
autor: hitmanag
Oby, bo prognozy mimo miłości do marki nie napawają optymizmem.

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 15 sty 2013, 13:46
autor: Dudi
Konferencja prasowa Marchionne z Detroit.
Meanwhile, he also said Lancia will be largely supported by Chrysler products rebadged for Europe. It won't get individual programs anymore.

"As the products die off, they will be replaced by Chrysler," he said.
Także niestety nie ma co się spodziewać rewelacji, chociaż zależy kto będzie miał większy wpływ na projekty. Można jednak sądzić, że bardziej będą robione pod gusta Amerykanów niż Europejczyków :roll: :| :x

Alfa także będzie miała opóźnienia, łącznie z modelem 4C w USA...

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 15 sty 2013, 20:13
autor: broker
Smutne, wybrali program minimum.
Z jednej strony można to zrozumieć (brak kasy, rozwój Fiata, Alfy, Maserati), z drugiej - denerwujący jest brak jakichkolwiek różnić stylistycznych, nawet drobnych.

Patrzę na to wszystko z mieszanymi uczuciami.
Pesymizm jest oczywisty, proste klony Chrysler'a, gama modelowa identyczna z Chrysler'em, ograniczenie marki do Europy kontynentalnej.

Jestem jednak urodzonym optymistą, więc spróbuję znaleźć jakieś pozytywne elementy i wizje....

1. Mogło być gorzej, Lancia znika raz na zawsze lub zostaje tylko w Italii (casus Vauxhall w UK) = koniec marki
2. Ograniczenie Lancii potrwa do końca obecnego planu modelowego i inwestycyjnego. Po tym okresie i erze Marchionne być może doczekamy się innych koncepcji dla Lancii
3. Katastrofalny kryzys sprzedaży w Europie (szczególnie południowej) i słabość finansowa Fiata kiedyś się skończą, to powinno ośmielić nowe kierownictwo koncernu.
4. Nowe modele Chrysler'a będą ciekawe i atrakcyjne dla Europejczyków. Oczywiście USA to rynek nr 1, ale Chrysler jest sprzedawany na całym świecie, jeśli koncern chce rozwijać markę, nie może celować tylko w rynek USA. Modele muszą być globalne. To akurat jest bardzo prawdopodobne, wystarczy spojrzeć na GM i Forda, które poszły w tą stronę. Właściwie wszystkie marki, które aspirują do miana globalnych mają w tej chwili bardzo podobne lub identyczne auta oferowane na wszystkich rynkach świata.
5. Nowa Delta, Flavia, Thema i Voyager zostaną przez nas przyjęte przychylnie (?).

Niemniej jednak frustrujące jest to, że Fiat nie dopuszcza nawet perspektywy poszerzenia gamy modelowej Lancii np o nową Musę na bazie Fiata 500L i crossovera na bazie 500X/Jeep B. Nic ponad prosty import aut z USA + Lancia Ypsilon.

Cóż, pozostaje nam czekać co powie kierownictwo Fiata za kilka lat i wierzyć w nową, globalną stylistykę Chrysler'a.

Tak na marginesie, Lancia Musa czy Delta bazujące na Fiatach Idea i Bravo, wydawały się za mało indywidualne i już niektórym pachniały 'klonem' Lancii na Fiata. Z dzisiejszej perspektywy to czyste rasowo Lancie ;) :)
Zaczynam marzyć o takich fiatowskich 'klonach' ;)

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 15 sty 2013, 20:18
autor: broker
Dudi pisze:Konferencja prasowa Marchionne z Detroit.
Alfa także będzie miała opóźnienia, łącznie z modelem 4C w USA...
A tutaj akurat wyjaśnienia Marchionne są szczere i przekonujące
The 4C has been delayed, though it is being tested in the United States.

"The car is not where it needs to be," he said.

And neither is the rest of Alfa.

"This undertaking to bring Alfa back is a one-shot deal," he said. "We're not going to change our mind. We're not going to do it twice. We're not going to execute it poorly."

Marchionne did not give a timeline for Alfa's return.

"We need to be ready for Alfa," he said. "We are not ready."

He then added: "Alfa Romeo is coming. There's not a single doubt."

Alfa's delay has been partially due to outside forces, as European economic troubles and the emergence of Maserati has limited Fiat's resources. Maserati, however, has been a bright spot for the group, with the redesigned Quattroporte leading a product blitz that includes an E-segment sedan and an SUV.

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

: 17 sty 2013, 0:10
autor: broker
:link:

What is really noticeable during this entire interview is that Marchionne raises the bar to a very high level for the Italian brands, and does so with vigor and enthusiasm. When asked whether the Fiat-group has a sufficient amount of brands at its disposal, he joked about taking over VW but then answered in all seriousness; no brands will be added to our current range and none shall disappear. Lancia was also mentioned, on which he said that the brand isn?t able to function on its own because it does not dispose of sufficient assets, but that it will live on, especially in Italy, by means of Chrysler-models.