Strona 3 z 4
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 15:25
autor: dawidson
wpialem miernik w kabel idacy od przekaznika do sondy i minusowa kleme-opornosc rzedu ok 2Ohm.
miedzy kablami sondy sluzacymi do ogrzewania podobnie.
miedzy kablami sygnalowymi brak przejscia przy niepracujacym silniku.
chyba sam tgo nie ogarne...
i chyba juz wiem dlaczego stara sonda wisi pod spodem-ktos chyba wlozyl nowa a potems ie okazalo, ze nowa tez nie chce dzialac.
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 16:21
autor: wujek
Witam,
Rezystancja grzałki to wartość niskoomowa - wypnij wtyk A (białe przewody) i zmierz omomierzem oporność (końcówki omomierza wpięte w A1 A2 wtyczki przychodzącej od sondy). Zapłon wyłączony.
Zapnij oba wtyki (A i B). Załącz zapłon i wykonaj pomiar napięć kolejno na:
A1, A2, B1, B2. Minusowa końcówka miernika wpięta w minus akumulatora.
Pomiary "opublikuj" - zobaczymy, co ciekawego.
Pozdrawiam
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 19:42
autor: dawidson
"wujek" pisze:Rezystancja grzałki to wartość niskoomowa - wypnij wtyk A (białe przewody) i zmierz omomierzem oporność (końcówki omomierza wpięte w A1 A2 wtyczki przychodzącej od sondy). Zapłon wyłączony.
2,3 Ohm
"wujek" pisze:Zapnij oba wtyki (A i B). Załącz zapłon i wykonaj pomiar napięć kolejno na:
A1, A2, B1, B2. Minusowa końcówka miernika wpięta w minus akumulatora.
Pomiary "opublikuj" - zobaczymy, co ciekawego.
A1 (bialy): 2,4
A2 (bialy): 3,2
B1 (czarny): brak wskazan
B2 (szary): 4,6
da sie cos z tego wywnioskowac?
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 19:45
autor: wujek
Witam,
Pomierzyłeś, ale nie wiem, czy wolty, czy ohmy. Uzupełnij, plizzz.
Pozdrawiam
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 20:04
autor: dawidson
ohmy, przeciez pisales zebym mierzyl omomierzem.
mialy byc wolty?
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 20:11
autor: wujek
Witam,
Proponowałem pomiar napięć -
Załącz zapłon i wykonaj pomiar napięć
czyli woltomierzem.
Konkretnie, jakie napięcie (ile woltów) występuje pomiędzy każdą z wymienionych końcówek A, B i minusem akumulatora.
Pozdrawiam
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 20:53
autor: dawidson
zle cie zrozumialem
jutro napisze jakie sa wyniki, dzis juz zbyt cemno aby cos zdzialac.
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 01 kwie 2007, 21:37
autor: wujek
Witam,
Jak wspomniałeś, w układzie sondy ktoś coś "cudował". Trzeba to uporządkować, aby zapewnić silnikowi właściwe sterowanie. Do tego potrzeba kilka pomiarów - ustali się, czy sonda jest sprawna i czy jest poprawnie podłączona. Przy okazji można też wyłapać inne błędy w połączeniach.
Pozdrawiam
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 02 kwie 2007, 7:49
autor: Kozi
To i tak lepiej niz u mnie :/ u mnie 1.8 na full zatankowanym baku przejade 300km i siwieci juz rezerwa :/
Hej u mnie ostatnio tez benzynki nieźle sobie chlapnie. Byłem na 100% przekonany że to sonda, ale tydzień temu byłem na pomiarze spalin i dignosta stwerdził że i na benzynie i na gazie spaliny "podręcznikowe" Z tego wynika że sonda odpada bo gdyby była walnieta to wynik spalin byłby zły. Polecałbym więc podjechać na analizator spalin. A przyczyny nadmiernego spalania zrzuciłem na sezon zimowy

Zbaczymy co będzie dalej
Pozdrawiam
Kozi
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 02 kwie 2007, 16:40
autor: TADEO
"Snooki" pisze:"dawidson" pisze:tankowanie do pelna, zapalenie rezerwy po 370km
To i tak lepiej niz u mnie :/ u mnie 1.8 na full zatankowanym baku przejade 300km i siwieci juz rezerwa :/
no co ty mowisz

ja jak zatankuje za 110 zl zrobie 300 km i mi sie rezerwa zapali (jak nalewam ok 20 km po zapaleniu sie rezerwy)
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 04 kwie 2007, 20:45
autor: dawidson
pomiary dokonane.
przy wlaczonym zaplonie brak napiecia na kablach (minus wziety z aku)
Jutro postaram sie kupic nowy miernik, moj chyba wariuje...
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 04 kwie 2007, 23:58
autor: Snooki
"TADEO" pisze:"Snooki" pisze:"dawidson" pisze:tankowanie do pelna, zapalenie rezerwy po 370km
To i tak lepiej niz u mnie :/ u mnie 1.8 na full zatankowanym baku przejade 300km i siwieci juz rezerwa :/
no co ty mowisz

ja jak zatankuje za 110 zl zrobie 300 km i mi sie rezerwa zapali (jak nalewam ok 20 km po zapaleniu sie rezerwy)
No autentycznie

jeszcze przed zimą było OK,i na pełnym baku robiłęm 400km spokojnie i zawsze jak sie pali u mnie rezerwa to wchodzi ok 39/ 40 litrów wiec proste załozenei ze z 40 litrów przejade 400km a tu taki zonk 300 i juz rezerwa :/ i sie zaczynam zastanawiać czy cos nie jest z sądą, bo co innego moze byc ?
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 05 kwie 2007, 10:18
autor: pew
dla mnie na 100% wszystko jest źle popodłączane - też się męczyłem długo ze swoją sondą (Grzesiek świadkiem), w końcu pojechałem do porządnego elektryka i popodłączał mi wszystkie kable na nowo (skutecznie

) natomiast mimo rąbniętej sondy odczyty spalin wcale nie były takie złe (przekroczenia o kilka procent) i dla mnie analizator spalin nie przesądza wszystkiego ...
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 07 kwie 2007, 18:04
autor: dawidson
Wreszcie zaopatrzylem sie w nowy miernik i dokonalem pomiru napiec na mojej lambdzie.
Pierwszy pomiar dotyczyl przejscia na mase. Pomiarow dokonalem wpinajac minusowa koncowke miernika w minusowa kleme akumlatora. Zeby nie zamotac bede pisal kolorami kabli:
Grzalka:
-czarny przejscie do masy
-czarny przejscie do masy
Kable sygnalowe:
-czarny brak przejscia do masy
-szary przejscie do masy
Zmierzylem tez napiecia (koncowki miernika jak wyzej), zaplon wlaczony. Wyniki:
Grzalka
-0V na obu kablach
Kable sygnalowe
-czarny 0,45V
-szary 0V
Dokonalem tez pomiaru napiecia miedzy kablami sygnalowymi sondy przy pracujacym silniku. Silnik byl rozgrzany (okolo 35km przjechanych z predkoscia okolo 160km/h a nastepnie 5 minut postoju, krotka rundka po miescie i znow 5 minut postoju). Napiecie na wolnych obrotach plywa w zakresie od okolo 0,15V do 0,8V. Po przegazowaniu napiecie wzrasta, po odjeciu gazu opada. Nie gazowalem do odcinki.
Dokonalem tez pomiau przejscia do masy z kabli idacych od strony przekaznika do sondy. Minusowa wtyczka miernika w minusowej klemie akumlatora. Wtyczki rozpiete.
Kable sygnalowe nie maja przejscia do masy
Oba kable do grzalki przechodza do masy.
Przepraszam, ze kazalem tak dlugo czekac na wyniki, ale mam chwilowo male urwanie glowy w pracy :/
Daje sie tez zaobserwowac poprawa w spalaniu. Na chwile obecna mam juz zrobione okolo 250km i wskaznik wacha sie w polowie skali. Zakladam, ze ma to ziazek z tym, ze wczesniejsze tankoanie obejmowalo tez okres kiedy silnik pracowal z ciagle zamknietym termostatem. Czytajac o procesie samooczyszczania sie sondy kilkakrotnie "zagrzalem" tez wydech. Sadze, b ze wczesniej samochod byl jezdzony glownie po miescie. Zakladajac, ze poprzedni wlascicel nie mogl sie uporac z temperatura silnika samochod zapewne jezdzil jedynie na krotkich dystansach a to skutecznie moglo zabrudzic sonde.
Bardzo prosze o Wasza opinie na temat przedstawionych pomiarow.
Nuova Delta 1.6 i.e. - dluga lista usterek...
: 09 kwie 2007, 14:54
autor: wujek
Witam,
Trochę brakuje podgrzewania sondy - czep się tego i dokładnie posprawdzaj. Na przewodach grzałki (od sondy to dwa białe) powinno pojawić się napięcie zasilania (pomiędzy nimi ok 12V). Brak tego napięcia znakomicie skraca żywotność sondy, może być również przyczyną "zamulania" sondy.
Pozdrawiam