Thema - terkotanie w silniku, panewki, rozrząd
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
Załóżmy, że wał wydana na 2 szlif -120zł, panewki główne -120zł, kobry -100zł, pierścienie -140zł, planowanie głowicy+wymiana uszczelniaczy i docieranie zaworów -250zł, komplet uszczelek -200zł, co daje kwotę 930zł. Fakt, nikt nie zrobi remontu za 200zł. Polegam na zdaniu kolegów, ja takie rzeczy robiłem sam i nie wiem dokładnie ile mechanicy biorą za tego typu usługi.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
Może być bolok
ja od jesieni robię wszystko sam bo mnie kur
iwca bierze jak autko widzi "fachowca"
ja od jesieni robię wszystko sam bo mnie kur

FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- clockwork
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jastrzębie City
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
mechanik nie ma czasu podjechać... dlatego jeszcze do nikogo nie dzwonie bo chce wiedzieć co bede potrzebować pod tą maskehttp://www.yelims.com/IPB/Invision-Board-France-377.gif[/img]

mechanik nie ma czasu podjechać... dlatego jeszcze do nikogo nie dzwonie bo chce wiedzieć co bede potrzebować pod tą maskehttp://www.yelims.com/IPB/Invision-Board-France-377.gif[/img]
- clockwork
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jastrzębie City
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
panewki
mechanior zresztą jak i Wy sugeruje wymiane silnika..... ale kanał


mechanior zresztą jak i Wy sugeruje wymiane silnika..... ale kanał

Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
Lepiej remont, oczywiście jak wyda na któryś szlif, chyba że drugi silnik z pewnego źródła.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 184
- Rejestracja: 21 lis 2005, 0:00
- Imię: wojciech
- Lokalizacja: Białogard
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)

thema 2.0 16V i.e SW
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss
kappa coupe 2.0 20V T
tel. 660 417 194
bumar koszalin s.a grupa wiss
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
Trudno doradzić. Silnik można kupić ale tylko z pewnego źródła. Najlepiej z jeżdżącego samochodu i po ocenie fachowca.
Decyzję o remoncie podjąłbym po demontażu silnika. Po ocenie głowicy, wałków rozrządu, stanie zaworów i ocenie zużycia cylindrów.
Jeżeli masz się decydować to znajdź warsztat który wykona remont w całości i koniecznie uzyskaj informacje:
-cenę (koszt części/koszt robocizny)
a potem zadaj pytania o
-dokładny zakres remontu (co podlega regeneracji a co wymianie)
-jak długi jest okres gwarancji po remoncie i poinformuj że zażądasz gwarancji na piśmie.
-ponownie zapytaj o cenę
Niestety nie jest łatwo trafić na rzetelnego fachowca a większość fuszerek jest ciężko udowodnić. Nie próbuj zaoszczędzić np kupując samej części i dostarczając je do warsztatu, bo po pierwsze nie zawsze kupisz taniej (warsztaty mają rabaty w sklepach), zmarnujesz kupę czasu na poszukiwaniach, a w przypadku problemów zawsze uzyskasz odpowiedź że wina jest jakości kupionych (wybranych) przez Ciebie części a nie źle wykonanej roboty.
Decyzję o remoncie podjąłbym po demontażu silnika. Po ocenie głowicy, wałków rozrządu, stanie zaworów i ocenie zużycia cylindrów.
Jeżeli masz się decydować to znajdź warsztat który wykona remont w całości i koniecznie uzyskaj informacje:
-cenę (koszt części/koszt robocizny)
a potem zadaj pytania o
-dokładny zakres remontu (co podlega regeneracji a co wymianie)
-jak długi jest okres gwarancji po remoncie i poinformuj że zażądasz gwarancji na piśmie.
-ponownie zapytaj o cenę
Niestety nie jest łatwo trafić na rzetelnego fachowca a większość fuszerek jest ciężko udowodnić. Nie próbuj zaoszczędzić np kupując samej części i dostarczając je do warsztatu, bo po pierwsze nie zawsze kupisz taniej (warsztaty mają rabaty w sklepach), zmarnujesz kupę czasu na poszukiwaniach, a w przypadku problemów zawsze uzyskasz odpowiedź że wina jest jakości kupionych (wybranych) przez Ciebie części a nie źle wykonanej roboty.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- clockwork
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jastrzębie City
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
POJAWIAM SIE PONOWNIE...
drzwi zakupione, zrobione- autko stoi u mechanika
REMONT SILNIKA
uszczelka pod głowicą, rozrząd i... tłok
Mechanik obdzwonił wszystkie hurtownie i tłok jest nie do zdobycia
Proszę podpowiedzcie coś ... gdzie tego szukać???
mam jeszcze jednego dylemata... byłam przekonana że mam silnik 2,0 16v, a mechanior sie upiera że to 8v
jak mogę sprawdzić takową rzecz??

drzwi zakupione, zrobione- autko stoi u mechanika
REMONT SILNIKA


uszczelka pod głowicą, rozrząd i... tłok

Mechanik obdzwonił wszystkie hurtownie i tłok jest nie do zdobycia

Proszę podpowiedzcie coś ... gdzie tego szukać???
mam jeszcze jednego dylemata... byłam przekonana że mam silnik 2,0 16v, a mechanior sie upiera że to 8v

jak mogę sprawdzić takową rzecz??


Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
Zdjąć dekle z zaworów (takie na górze silnika jak podłużne brytfanny do góry dnem) i policzyć zawory..."clockwork" pisze:
mam jeszcze jednego dylemata... byłam przekonana że mam silnik 2,0 16v, a mechanior sie upiera że to 8v![]()
jak mogę sprawdzić takową rzecz??![]()

2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
Prościej jest policzyc ile mamy dekli"grzole" pisze:Zdjąć dekle z zaworów (takie na górze silnika jak podłużne brytfanny do góry dnem) i policzyć zawory..."clockwork" pisze:
mam jeszcze jednego dylemata... byłam przekonana że mam silnik 2,0 16v, a mechanior sie upiera że to 8v![]()
jak mogę sprawdzić takową rzecz??![]()


Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
Czy ty "babo" jeszcze nie masz auta w ruchu?"clockwork" pisze:POJAWIAM SIE PONOWNIE...
drzwi zakupione, zrobione- autko stoi u mechanika
REMONT SILNIKA![]()
![]()
uszczelka pod głowicą, rozrząd i... tłok![]()
Mechanik obdzwonił wszystkie hurtownie i tłok jest nie do zdobycia![]()
Proszę podpowiedzcie coś ... gdzie tego szukać???
mam jeszcze jednego dylemata... byłam przekonana że mam silnik 2,0 16v, a mechanior sie upiera że to 8v![]()
jak mogę sprawdzić takową rzecz??![]()
- clockwork
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jastrzębie City
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
no właśnie NIE
najpierw szukałam drzwi, potem zakichany blacharz ładował mnie w bambuko- robiąc wieczne naprawy aut swoich znajomków
potem miałam małe problemy osobisto-zawodowo-finansowe... teraz mechanik szuka tłoków
w międzyczasie szukałam innego mechanika bo ten od "panewek" nie jest specem w temacie silników
http://www.yelims.com/IPB/Invision-Board-France-512.gif[/img]
grrrrr...
co do 16v/8v to pewnie mechanior ma racje-on zaglądał do silnika więc wie w czym rzecz ...

najpierw szukałam drzwi, potem zakichany blacharz ładował mnie w bambuko- robiąc wieczne naprawy aut swoich znajomków

potem miałam małe problemy osobisto-zawodowo-finansowe... teraz mechanik szuka tłoków

w międzyczasie szukałam innego mechanika bo ten od "panewek" nie jest specem w temacie silników

http://www.yelims.com/IPB/Invision-Board-France-512.gif[/img]
grrrrr...
co do 16v/8v to pewnie mechanior ma racje-on zaglądał do silnika więc wie w czym rzecz ...

- clockwork
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jastrzębie City
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
własnie miałam telefon od mechanika... wszystko zamówione- do tygodnia powinien mieć u siebie części



- inferno_m
- Forumowicz/ka
- Posty: 171
- Rejestracja: 07 paź 2006, 0:00
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Jelenia Góra/Polska
Thema- Baba potrzebuje (pomocy) facetów ;)
i JAK ?
Thema SW 2.0T 8 1989 Zeta 2.0T 1996 BMW E39 530d steptronic