Strona 3 z 17
Lybra - Xenony po raz enty...
: 22 mar 2008, 14:26
autor: Tomzik
A co jeżeli założę oryginalne całe lampy ksenonowe od innej K, które mają homologację na pracę z palnikiem a nie żarówką, spryskiwacze mam, ale układu samopoziomowania nie? Sam czujnik na belkę to ok. 600zł we Fiacie a całe lampy ponad 4k. Przymierzam się pod ksenony, ale nie wiem co z tym samopoziomowaniem..
Lybra - Xenony po raz enty...
: 23 mar 2008, 12:31
autor: maydayns
Z tym oślepianiem to przesada i to konkretna, dużo jeżdżę i nieraz widzę starsze auta z hidmi, które wcale nie oślepiają... jeśli ktoś wsadzi tak na odwal się i nie ustawi to oślepia, ale to tak samo jak przy zwykłych, po prostu kwestia regulacji. Xenon świeci jaśniej i reflektory są jaśniejsze, ale czy aż tak bardzo?? mnie to wcale nie oślepia... może niektórzy z was powinni sobie zrobić badania;) kierowcy karetek chyba maja takie badania na oślepianie;)
Ja sobie założę hidy, lepsza widoczność, większe bezpieczeństwo, to proste, a normalne lampy są strasznie słabe i żadne zwykle/niezwykle żarówki, czy to philipsa czy osrama, nie maja porównania nawet z tanimi hidami...
Takie jest moje zdanie, jeździłem autem z hidami i teraz chce je w Lyberce!
Lybra - Xenony po raz enty...
: 25 mar 2008, 13:20
autor: Simon
"Tomzik" pisze:A co jeżeli założę oryginalne całe lampy ksenonowe od innej K, które mają homologację na pracę z palnikiem a nie żarówką, spryskiwacze mam, ale układu samopoziomowania nie? Sam czujnik na belkę to ok. 600zł we Fiacie a całe lampy ponad 4k. Przymierzam się pod ksenony, ale nie wiem co z tym samopoziomowaniem..
Z tego co napisał dudekken wynikałoby, że w takim razie oryginalne lampy xenonowe, z oryginalnym źródłem światła jak najbardziej powinny być zgodne z przepisami... o ile... homologacja nie obejmuje całego zestawu lampa+poziomowanie+spryskiwacz...
Lybra - Xenony po raz enty...
: 25 mar 2008, 13:49
autor: aro
"maydayns" pisze:Z tym oslepianiem to przesada i to konkretna, duzo jezdze i nieraz widze starsze auta z hidmi, ktore wcale nie oslepiaja... jesli ktos wsadzi tak na odwal sie i nie ustawi to oslepia, ale to tak samo jak przy zwyklych, poprostu kwestia regulacji. Xenon swieci jasniej i reflektory sa jasniejsze, ale czy az tak bardzo?? mnie to wcale nie oslepia... moze niektorzy z was powinni sobie zrobic badania;) kierowcy karetek chyba maja takie badania na oslepianie;)
Ja sobie zaloze hidy, lepsza widocznosc, wieksze bezpieczensto, to proste, a normalne lampy sa strasznie slabe i zadne zwykle/niezwykle zarowki, czy to philipsa czy osrama, nie maja porownania nawet z tanimi hidami...
Takie jest moje zdanie, jezdzilem autem z hidami i teraz chce je w Lyberce!
Mijałeś się z kimś takim w deszczu

Ja tak! I ku

wa wcale to nie oslepia. Daje po oczach nieźle. Na dodatek znajomy wpakował do ibizy takie pseudo ksenony kupione na allegro, a zamiast postojówek wsadził niebieskie diody - to dopiero jest miłe przeżycie spotkac sie z kims takim na drodze. Dziwne jest to, że zawsze przed badaniem technicznym to zdejmuje

Lybra - Xenony po raz enty...
: 25 mar 2008, 14:03
autor: Taz
Ogólnie policja nie czepia się pseudoksenonów... do momentu udziału auta w wypadku... Nawet jeśli nie będzie z waszej winy to oni będą szukali wszystkiego, a HID wtedy stawia was w naprawdę kiepskiej sytuacji.
Lybra - Xenony po raz enty...
: 25 mar 2008, 14:44
autor: dexus
"Taz" pisze:Ogólnie policja nie czepia się pseudoksenonów... do momentu udziału auta w wypadku... Nawet jeśli nie będzie z waszej winy to oni będą szukali wszystkiego, a HID wtedy stawia was w naprawdę kiepskiej sytuacji.
I to jest właśnie cała prawda. Ja nie wypowiadam się czy HID jest zły czy dobry (sam spotykam auta z dobrze ustawionym i wcale ich nie wyśmiewam że wiocha albo coś w tym stylu). Można tylko czasem niepotrzebnie narobić sobie problemów.
Lybra - Xenony po raz enty...
: 25 mar 2008, 16:22
autor: maydayns
"aro" pisze:
Mijałeś się z kimś takim w deszczu

Ja tak! I ku

wa wcale to nie oślepia. Daje po oczach nieźle. Na dodatek znajomy wpakował do ibizy takie pseudo ksenony kupione na allegro, a zamiast postojówek wsadził niebieskie diody - to dopiero jest miłe przeżycie spotkać się z kimś takim na drodze. Dziwne jest to, że zawsze przed badaniem technicznym to zdejmuje

Oczywiście ze się mijałem i oślepiają tylko takie, które są ŹLE ustawione i taki źle ustawiony reflektor będzie oślepiał bez względu na to czy ma hidy czy zwykłego philipsa.... takie jest moje zdanie, co do legalności w razie stłuczki to nie mam pojęcia, o przeglądy bym się nie bal.. dziś to nie problem i sadze ze żaden policjant się nie przyczepi do normalnego ludzia;) bardziej do jakiegoś wiochmena w calibrze z przebiegiem kolo500tys km
Ja sobie założę hidy, dla własnego bezpieczeństwa, bo nie będę ukrywać ze w ciemności widzę dość słabo... taka przypadłość rodzinna

Lybra - Xenony po raz enty...
: 26 mar 2008, 0:09
autor: Patryklancia
8 miesięcy na bixenonie i żadnych jak dotąd problemów , nikt nie mruga ,że go oślepiam. Spryskiwacze były u mnie seryjnie więc reflektor cały czas jest czysty co w deszczowej pogodzie szczególnie przy "szarym" niebie jest zasadniczą sprawą. Więc najważniejsze

dobrze ustawione światła. Źle ustawione lampy nawet przy zwykłej żarówce potrafią konkretnie oślepić! Poza tym palnik ma 35W więc oba 70W natomiast standardowe żarówki po 60/55W czyli 120/110 W-obie , nie mówię o wielu przypadkach jazdy na żarówkach np. typu h4 100/80W lub 100/90 i w skrajnych przypadkach 140/100-dla mnie istny debilizm
Więc po pierwsze xenony czerpią mniej prądu wytwarzają mniej ciepła , klosze i odbłyśniki w lampach nagrzewają się w znacznie mniejszym stopniu w stosunku do standardowych żarówek( przy mocach 100W można popalić instalację i wypalić odbłyśniki lamp, wielu miałem klientów po takich właśnie przejściach potopione kostki żarówek, przepalone styki przełącznika zespolonego pod kierownicą jak i osobnego przełącznika świateł na skutek założenia zbyt mocnych żarówek )
Więc reasumując myślę że wiele przemawia za Hidami ale dobrze zamontowanymi i ustawionymi

Lybra - Xenony po raz enty...
: 26 mar 2008, 13:37
autor: Łukasz
Ciężko zrobić zdjęcie xenom. Jak dorwę aparat zrobi sesjone

Lybra - Xenony po raz enty...
: 26 mar 2008, 14:12
autor: STOD
Problem jednak może być kuewski(zjadłem r i pominąłem cenzurę-chytrze? ) .Bo w razie wypadku i nie daj Boże większych strat , nie mówię o stłuczce tylko nawet o ewentualnych urazach fizycznych uczestników zdarzenia , jeśli coś takiego znajdą , a znajdą ,to ubezpieczenie nie pokryje szkód!!! I to dopiero będzie jajo.nie chodzi to o jakieś tam zatrzymania dowodu czy mandaty ! Tez kiedyś chciałem do mazdy 626 z 1995 wpakować HIDy ale poczytałem trochę i sobie darowałem.
Lybra - Xenony po raz enty...
: 30 kwie 2008, 17:56
autor: redy19
udało się komos ustawić xenony w lybrze tak żeby świeciły jak powinny ? bo zastanawiam się czy zaryzykować i kupić cze lepiej nie .
Lybra - Xenony po raz enty...
: 30 kwie 2008, 18:45
autor: Przemo
Takie coś możecie instalować w swoich Lybrach
Skracamy linki
xenon
: 17 lip 2008, 21:03
autor: Maccary
Witam , zamontowałem zestaw HID 4300K i jestem zadowolony - kolor nie wchodzi w niebieski, ustawienie bez problemów, nikt nie miga a widoczność drogi o niebo lepsza....
Lybra - Xenony po raz enty...
: 06 sie 2008, 1:42
autor: LBN_Pele
OK... gwoli wyjaśnienia wszelkich wątpliwości co do Xenonów w Lybrze (o tych seryjnych mowa):
1. Zupełnie różna wtyczka niż wersja zwykła (ksenony mają 12-pin, zwykłe 8, inny kształt).
2. Lampy lewa i prawa mają inną liczbę przewodów we wtyczce. Związane jest to z tym że komputer poziomujący dla obydwu lamp jest zintegrowany w lewej przetwornicy (silniki poziomujące oczywiście też, ale tak jest i w standardowych reflektorach). Nie ma, powtarzam, NIE MA odrębnego komputera poziomującego tak jak np w Renówkach (też je pod tym względem przerabiałem).
3. Czujniki poziomowania są w Lybrze 2. Oddzielny na przedni i tylny wahacz. Czy oba są niezbędne do pracy modułu poziomującego? Nie wiem
4. Jako że innych lamp ksenonowych niż Bi-ksenony nigdy w Lybrze nie było, inna zupełnie jest instalacja elektryczna w sensie rozkładu kabli. Oczywiście nie ma drugiej żarówki dla długich świateł, przełączenie z mijania na drogowe odbywa się za pośrednictwem małego zintegrowanego z lampą silniczka krokowego, który zmienia położenie całego odbłyśnika wraz z żarówką bez zmiany ich położenia względem siebie (w innych markach z Bi-ksenonami na D2R np. Volvo odbywa się to na zasadzie regulacji kształtu bądź położenia "puszki" przysłaniającej żarówkę).
5. Do założenia sobie oryginalnych ksenonów niezbędna jest wymiana przedniej części wiązki elektrycznej. Pasującą można wybrać w ePerze, ja ksenonów u siebie nie mam ale po wklepaniu VIN program podaje jedną z wiązek do ksenonów jako pasującą. Wiązki i inne części specjalnie do ksenonów mają oznaczenie kompatybilności 230. W tejże przedniej części wiązki NAJPRAWDOPODOBNIEJ są też kable połączeniowe do czujników poziomowania. Cena nowej wiązki ok. 300 Euro, część ASO daje nie wiedzieć czemu 15% zniżki i od takich należy ją zamawiać bo możemy sporo zaoszczędzić

.
6. Poza tym jest jeszcze zaślepka na deskę rozdzielczą, ta zamiast regulatora lamp, koszt 5 euro

.
7. Jedyne czego nie wiem, to kwestia bezpieczników i przekaźników do ksenonów, bo coś się o tym pojawia w instrukcji obsługi.
... 7. mam do sprzedania parę lamp ksenonowych do Lybry... Chętni na PW.
Lybra - Xenony po raz enty...
: 26 lis 2008, 19:51
autor: redy19
Ustawiałem i wydaje mi się ze dobrze ustawiłem promień światła jest dość dobrze skupiony jak na reflektory bez soczewek a jak wiadomo xenony maja mocniejsze światło od zwykłych żarówek wiec mocniej świecą