Kappa - łącznik stabilizatora
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - raz jeszcze łącznik stabilizatora przód
Oryginalny łącznik pracuje na tym przegubie. Osie obrotu wahacza i stabilizatora są w zupełnie innym miejscu. Nie są to mocne wychylenia ale jednak są. Oryginalny łącznik jest od strony wahacza zamontowany na sztywno śrubą i nie można np. zaspawać przegubu bo wystąpią tam silne naprężenia które w krótkim czasie spowodują uszkodzenia. W łącznikach " sztywnych" jak to nazywacie, funkcje przegubu przejmuje elastyczne zamocowanie łącznika do wahacza za pomocą dwóch tulejek metalowo-gumowych. Rozwiązanie takie stosowano z powodzeniem latami w innych lanciach i nie tylko. Dlaczego zastosowano inny rodzaj łącznika w Kappie to tylko konstruktorzy są w stanie powiedzieć. Zastosowanie alternatywnych łączników w Kappie ma jedną zasadniczą wadę. Wahacz w Kappie ma zupełnie inny otwór pod łącznik i jest pozbawiony miseczek które pozycjonują te tulejki a zarazem łącznik centralnie w otworze. Jeśli łącznik nie jest centralnie w otworze to na nierównościach zaczyna obcierać metal o metal co powoduje niepotrzebne hałasy. Mocowanie główki łącznika do stabilizatora też powinno być mocne " na stałe", czyli dobry przemysłowy klej lub wręcz punktowe "cyknięcie " migomatem. Siły występujące na główce są znaczne, to połączenie musi być pewne bo w krótkim czasie dochodzi do wyrobienia główek, w konsekwencji do stuków i innych zgrzytów. Łączniki alternatywne nie mają większego wpływu na prowadzenie i raczej pomijalny na komfort pracy przedniego zawieszenia.
Kappa - raz jeszcze łącznik stabilizatora przód
co do swojego wykladu na temat alternatywnego sztywnego lacznika prezesjm ma racje lacznik od tipo nalezalo po zalozeniu nadrazek lekko przegjac aby wszedl w otwor na wachaczy ale wszedl bez problemu pozatym od tipo jest lacznik krotszy o jakies 5mm wiec drazek nalezalo jeszcze nagiac lekko w dol
jednak w tym przypadku mocowanie glowki lacznika do drazka stabilizatora nie wymaga zadnego kleju ani ingerncji migomatu gdyz pasuje jak ulal wchodzi z lekkim luzem jednach dalej na drazku jest zgrubienie i glowke lacznika nalezy dalej wbic i szafa gra-
jednak w tym przypadku mocowanie glowki lacznika do drazka stabilizatora nie wymaga zadnego kleju ani ingerncji migomatu gdyz pasuje jak ulal wchodzi z lekkim luzem jednach dalej na drazku jest zgrubienie i glowke lacznika nalezy dalej wbic i szafa gra-
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Kappa - raz jeszcze łącznik stabilizatora przód
ja u siebie laczniki od tipo nabiłem na blaszke od puszki (coca coli,piwa), jest bardzo cienka i nie trzeba nic kleic ani spawac
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Witam!
Odświerzam temat-ponieważ czeka mnie wymiana łącznika.
Mam pytanie:czy ktoś kto zamontował łącznik od fiata ulysse,ducato,albo jumpera mógłby coś napisać jak to się sprawuje i czy składają c zamówienie trzeba zaznaczyć,że ma mieć 12mm?Jak się sprawuje ten klej do metalu?
Z tego co czytałem,to większy problem jest z łącznikami OCAP,które też idealnie nie pasują.Może te modyfikowane z autosklep 24?Tyle,że luz mam właśnie na tym przegubie i już słyszę jak mechanik klnie przy demontażu
pozdrawiam
Odświerzam temat-ponieważ czeka mnie wymiana łącznika.
Mam pytanie:czy ktoś kto zamontował łącznik od fiata ulysse,ducato,albo jumpera mógłby coś napisać jak to się sprawuje i czy składają c zamówienie trzeba zaznaczyć,że ma mieć 12mm?Jak się sprawuje ten klej do metalu?
Z tego co czytałem,to większy problem jest z łącznikami OCAP,które też idealnie nie pasują.Może te modyfikowane z autosklep 24?Tyle,że luz mam właśnie na tym przegubie i już słyszę jak mechanik klnie przy demontażu

pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Hi! Jeśli chodzi o wymianę to nic prostrzego ...bynajmniej w moim przypadku po odkręceniu sruby stare łączniki można było wyjąc bez zbędnego siłowania się tak samo z założeniem bezprzegubowych tj wyżej na zdjęciu jak na razie ok coś tam popukuje ale nie łapałem na zaden klej może gdybym to było by cicho....
pozdro..
pozdro..
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Witam
Ja mam zamontowane od fiata ulysse. Jak naraziezrobiłem na nich 30 000 km i cisza. Łączniki wklejałem na drążek.
Pozdrawiam
Ja mam zamontowane od fiata ulysse. Jak naraziezrobiłem na nich 30 000 km i cisza. Łączniki wklejałem na drążek.
Pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
ja mam od Tipo. jak w powiedzeniu 3xZ. zakup, załóż, zapomnij . Nie wklejałem ich na drążek. Cena 15 pln szt
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Dzięki wielkie za odpowiedż!
Temprą na łącznikach robiłem średnio 40kkm,co przy tej cenie nie jest złym wynikiem,na pewno spróbuję założyć takie do kappy.W OCAP nie przekonuje mnie ten przegub,właśnie tam mam luz,cena też jest dość wysoka.
pozdrawiam
Temprą na łącznikach robiłem średnio 40kkm,co przy tej cenie nie jest złym wynikiem,na pewno spróbuję założyć takie do kappy.W OCAP nie przekonuje mnie ten przegub,właśnie tam mam luz,cena też jest dość wysoka.
pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
moje z Ocap poszły po 7tyś, zaznaczam że staram się ominąć 90% wszelkich dziur ( jest taka ulica w Lublinie o nazwie Łęczyńska :'-( totalne dno, więc jadę sobie skupiony miedzy dziurami a tu policja nasza kochana na sygnale bo myśleli że kierowca
)

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
witam ja mam założone z fita bravy koszt 9zł i już zrobione 18 tyśkm i dalej dają rade więc wybór jest twój różnicy w prowadzeniu auta nie m żadnej
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Tipo i brava ma takie same, ja kupiłem te z górnej granicy cenowej 15 pln 

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Cały czas mówimy o bezprzegubowych łącznikach?"topcio1" pisze:Tipo i brava ma takie same, ja kupiłem te z górnej granicy cenowej 15 pln
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Tak cały czas o bezprzegubowych.Pozostaje jedno pytanie:jeżeli wymienię tylko jeden,na bezprzegubowy drugi zostawię oryginał to czy nie będzie"kulawo" się prowadził?Nie chodzi tylko o oszczędność,ale po co wymieniać dobre na nowe?
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
nie da rady musisz dwa, jest dużo krótszy
Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP
Dzięki,tak też mi ktoś mówił,poczekam,aż bardziej się wypuka,przegląd mam w XI,więc pewnie obydwa wtedy wymienię oczywiście na te bezprzegubowe.
pozdro
pozdro
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG