Kappa - łącznik stabilizatora

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - raz jeszcze łącznik stabilizatora przód

Post autor: prezesjm » 12 maja 2008, 9:33

Oryginalny łącznik pracuje na tym przegubie. Osie obrotu wahacza i stabilizatora są w zupełnie innym miejscu. Nie są to mocne wychylenia ale jednak są. Oryginalny łącznik jest od strony wahacza zamontowany na sztywno śrubą i nie można np. zaspawać przegubu bo wystąpią tam silne naprężenia które w krótkim czasie spowodują uszkodzenia. W łącznikach " sztywnych" jak to nazywacie, funkcje przegubu przejmuje elastyczne zamocowanie łącznika do wahacza za pomocą dwóch tulejek metalowo-gumowych. Rozwiązanie takie stosowano z powodzeniem latami w innych lanciach i nie tylko. Dlaczego zastosowano inny rodzaj łącznika w Kappie to tylko konstruktorzy są w stanie powiedzieć. Zastosowanie alternatywnych łączników w Kappie ma jedną zasadniczą wadę. Wahacz w Kappie ma zupełnie inny otwór pod łącznik i jest pozbawiony miseczek które pozycjonują te tulejki a zarazem łącznik centralnie w otworze. Jeśli łącznik nie jest centralnie w otworze to na nierównościach zaczyna obcierać metal o metal co powoduje niepotrzebne hałasy. Mocowanie główki łącznika do stabilizatora też powinno być mocne " na stałe", czyli dobry przemysłowy klej lub wręcz punktowe "cyknięcie " migomatem. Siły występujące na główce są znaczne, to połączenie musi być pewne bo w krótkim czasie dochodzi do wyrobienia główek, w konsekwencji do stuków i innych zgrzytów. Łączniki alternatywne nie mają większego wpływu na prowadzenie i raczej pomijalny na komfort pracy przedniego zawieszenia.

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Kappa - raz jeszcze łącznik stabilizatora przód

Post autor: przemas81 » 12 maja 2008, 22:06

co do swojego wykladu na temat alternatywnego sztywnego lacznika prezesjm ma racje lacznik od tipo nalezalo po zalozeniu nadrazek lekko przegjac aby wszedl w otwor na wachaczy ale wszedl bez problemu pozatym od tipo jest lacznik krotszy o jakies 5mm wiec drazek nalezalo jeszcze nagiac lekko w dol
jednak w tym przypadku mocowanie glowki lacznika do drazka stabilizatora nie wymaga zadnego kleju ani ingerncji migomatu gdyz pasuje jak ulal wchodzi z lekkim luzem jednach dalej na drazku jest zgrubienie i glowke lacznika nalezy dalej wbic i szafa gra-
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - raz jeszcze łącznik stabilizatora przód

Post autor: Egon » 12 maja 2008, 22:51

ja u siebie laczniki od tipo nabiłem na blaszke od puszki (coca coli,piwa), jest bardzo cienka i nie trzeba nic kleic ani spawac
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: david_b » 31 sie 2008, 16:34

Witam!
Odświerzam temat-ponieważ czeka mnie wymiana łącznika.
Mam pytanie:czy ktoś kto zamontował łącznik od fiata ulysse,ducato,albo jumpera mógłby coś napisać jak to się sprawuje i czy składają c zamówienie trzeba zaznaczyć,że ma mieć 12mm?Jak się sprawuje ten klej do metalu?
Z tego co czytałem,to większy problem jest z łącznikami OCAP,które też idealnie nie pasują.Może te modyfikowane z autosklep 24?Tyle,że luz mam właśnie na tym przegubie i już słyszę jak mechanik klnie przy demontażu :)

pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: mikaeltdi » 31 sie 2008, 16:54

Hi! Jeśli chodzi o wymianę to nic prostrzego ...bynajmniej w moim przypadku po odkręceniu sruby stare łączniki można było wyjąc bez zbędnego siłowania się tak samo z założeniem bezprzegubowych tj wyżej na zdjęciu jak na razie ok coś tam popukuje ale nie łapałem na zaden klej może gdybym to było by cicho....
pozdro..
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
kulu
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 144
Rejestracja: 17 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Żagań

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: kulu » 31 sie 2008, 17:21

Witam
Ja mam zamontowane od fiata ulysse. Jak naraziezrobiłem na nich 30 000 km i cisza. Łączniki wklejałem na drążek.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: topcio » 31 sie 2008, 18:31

ja mam od Tipo. jak w powiedzeniu 3xZ. zakup, załóż, zapomnij . Nie wklejałem ich na drążek. Cena 15 pln szt
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: david_b » 31 sie 2008, 20:30

Dzięki wielkie za odpowiedż!
Temprą na łącznikach robiłem średnio 40kkm,co przy tej cenie nie jest złym wynikiem,na pewno spróbuję założyć takie do kappy.W OCAP nie przekonuje mnie ten przegub,właśnie tam mam luz,cena też jest dość wysoka.

pozdrawiam
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: topcio » 31 sie 2008, 20:39

moje z Ocap poszły po 7tyś, zaznaczam że staram się ominąć 90% wszelkich dziur ( jest taka ulica w Lublinie o nazwie Łęczyńska :'-( totalne dno, więc jadę sobie skupiony miedzy dziurami a tu policja nasza kochana na sygnale bo myśleli że kierowca :drink2: )
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
radek79
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 218
Rejestracja: 11 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: chełm

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: radek79 » 31 sie 2008, 21:20

witam ja mam założone z fita bravy koszt 9zł i już zrobione 18 tyśkm i dalej dają rade więc wybór jest twój różnicy w prowadzeniu auta nie m żadnej
wcześniej
golf GTI
bmw e-34 525 24v
teraz
lancia kappa 2.4 benzyna

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: topcio » 31 sie 2008, 21:29

Tipo i brava ma takie same, ja kupiłem te z górnej granicy cenowej 15 pln :wink:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: pawcio1 » 31 sie 2008, 23:34

"topcio1" pisze:Tipo i brava ma takie same, ja kupiłem te z górnej granicy cenowej 15 pln :wink:
Cały czas mówimy o bezprzegubowych łącznikach?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: david_b » 01 wrz 2008, 6:05

Tak cały czas o bezprzegubowych.Pozostaje jedno pytanie:jeżeli wymienię tylko jeden,na bezprzegubowy drugi zostawię oryginał to czy nie będzie"kulawo" się prowadził?Nie chodzi tylko o oszczędność,ale po co wymieniać dobre na nowe?
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: topcio » 01 wrz 2008, 19:09

nie da rady musisz dwa, jest dużo krótszy
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

david_b
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 01 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Kappa - modyfikacja łącznik stabilizatora OCAP

Post autor: david_b » 02 wrz 2008, 5:25

Dzięki,tak też mi ktoś mówił,poczekam,aż bardziej się wypuka,przegląd mam w XI,więc pewnie obydwa wtedy wymienię oczywiście na te bezprzegubowe.

pozdro
David Lancia k 2,0 20V VIS 1997 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”