Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 22 sty 2009, 20:36

"jenks" pisze:
"jan123456" pisze:Można nawet glowicę wyciągnąć :!: A najlepiej silnik wytargaj :o :o :o :o :o Tak na marginesie jak nie wiesz to się nie zabieraj bo możesz głowicę uszkodzić
ja sie nie znam,tylko mechanik tak mówi a mi sie wydaje ze próbuje mnie naciągac bo w serwisie znowu twierdzą ze jest jakiś specjalny przyrząd i nic nie trzeba demontować tylko usługa u nich 300zł za robote to troche drogo
Nie trzeba demontować wałka rozrządu. Przy tej operacji jeżeli niezbędna jest wymiana płytki niezbędny jest specjalny przyrząd (najlepiej, bo wtedy jest najłatwiej), ale jeśli ktoś robił to niejednokrotnie obejdzie się specjalnego narzędzia. Najlepiej poszukaj dobrego warsztatu i odpuść sobie ASO. 10 zaworów dla dobrego mechanika to max godzinka roboty.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: volf » 22 sty 2009, 22:29

Kolego dudekken raczej co 40 kkm nie trzeba wymieniać wszystkich płytek, czasami luzy nie wymagają korekty. Płytki można też zamieniać. Co do cen to nie wiem czy tej wielkości samoregulatory kosztowałyby tyle co płytki, chyba to niemożliwe...
Z drugiej strony jak czytam posty innych kolegów o kosmicznych cenach regulacji w warsztacie to może ta hydraulika byłaby lepsza...
KAPPA TDS & JTD

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 22 sty 2009, 22:43

"volf" pisze:Kolego dudekken raczej co 40 kkm nie trzeba wymieniać wszystkich płytek, czasami luzy nie wymagają korekty. Płytki można też zamieniać. Co do cen to nie wiem czy tej wielkości samoregulatory kosztowałyby tyle co płytki, chyba to niemożliwe...
Z drugiej strony jak czytam posty innych kolegów o kosmicznych cenach regulacji w warsztacie to może ta hydraulika byłaby lepsza...
Przecież ja nie powiedziałem że trzeba wymieniać wszystkie płytki co 40tys, tylko że co tyle należy wykonać sprawdzenie luzu i jeżeli sytuacja tego wymaga dokonać regulacji co w tym przypadku wiąze się z wymianą plytki na inną odpowiednią.

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 23 sty 2009, 16:18

jak mechanik twierdzi ,że wałek należy zdemontować przy regulacji to uciekaj jak najprędzej od takiego mechanika :D

Awatar użytkownika
fragless
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 280
Rejestracja: 11 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: OLSZTYN

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: fragless » 27 sty 2009, 17:10

a ja mam 220tys. przebiegu i nie mam luzów większych niż przeidział producent :P
LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 27 sty 2009, 21:58

"fragless" pisze:a ja mam 220tys. przebiegu i nie mam luzów większych niż przeidział producent :P
Problem w tym że luz raczej nie powinien być mniejszy niż zalecany. Generalnie jak jest za duży to źle ale jak za mały to tragedia.
To tak tylko na marginesie :)

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Toper » 29 sty 2009, 0:19

pytałem mojego mechanika, co ile się sprawdza ten luz. Powiedział, że w moim co 80.000km. Czyli w sumie to można sobie co wymiana rozrządu zrobić za jednym zamachem.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 29 sty 2009, 11:31

"Toper" pisze:pytałem mojego mechanika, co ile się sprawdza ten luz. Powiedział, że w moim co 80.000km. Czyli w sumie to można sobie co wymiana rozrządu zrobić za jednym zamachem.
Producent podaje aby wykonać tę operację dla silnika 1.9JTD\2.4JTD co 40.000 max, więc i twój samochód nie jest wyjątkiem.

Awatar użytkownika
Toper
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 613
Rejestracja: 19 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Toper » 29 sty 2009, 12:28

"dudekken" pisze: Producent podaje aby wykonać tę operację dla silnika 1.9JTD\2.4JTD co 40.000 max, więc i twój samochód nie jest wyjątkiem.
a propo, nie wiesz skąd można by jakąś instrukcję serwisową dostać? Albo jakąś ksiązkę z serii "Sam naprawiam..."? Brakuje mi czegoś takiego do Lybry :(
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM :-)

dudekken

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: dudekken » 29 sty 2009, 12:50

"Toper" pisze: a propo, nie wiesz skąd można by jakąś instrukcję serwisową dostać? Albo jakąś ksiązkę z serii "Sam naprawiam..."? Brakuje mi czegoś takiego do Lybry :(
Niestety takie wydanie w całości dotyczące Lybry nie istnieje (przynajmniej w Polsce). Można szukać takich książek od Alfy 156, z tym że skorzystamy tylko z informacji dotyczących silnika.

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 30 sty 2009, 19:27

kol duddeken,czy płytka do lybry doszła??????????

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: ap2 » 30 sty 2009, 19:54

"volf" pisze:(...) Płytki można też zamieniać. (...)
IMHO to juz jest herezja. Jezeli plytka nie spelnia wymagan dla jednego zaworu to znaczy ze sie zuzyla - zakladamy ze nowa byla OK. W takim przypadku nie wierze ze jest rownomiernie starta, bo o tym tu mowa. Wiec taka kombinacja za 20 PLN jest proszeniem sie o problemy...

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: prezesjm » 30 sty 2009, 20:06

"ap2" pisze:
"volf" pisze:(...) Płytki można też zamieniać. (...)
IMHO to juz jest herezja. Jezeli plytka nie spelnia wymagan dla jednego zaworu to znaczy ze sie zuzyla - zakladamy ze nowa byla OK. W takim przypadku nie wierze ze jest rownomiernie starta, bo o tym tu mowa. Wiec taka kombinacja za 20 PLN jest proszeniem sie o problemy...
Herezje to Pan prawisz. Luz zaworowy nie zmienia się z powodu zużycia płytki czy wałka bo to już awaria. Przytarte płytki oczywiście nadają się na złom ale dobre płytki można spokojnie zamieniać miejscami jeśli nam rozmiary pasują. Płytkę bardzo łatwo zweryfikować, dokładnie widać czy jest dobra czy już śmietnik. Jak płytka jest przytarta to zwykle wałek także nadaje się do wymiany.

ap2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 11 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: ap2 » 30 sty 2009, 20:13

OK, moze nie mam racji ale nie spotkalem sie jeszcze z taka informacja ze strony ASO (polityka?) zeby plytki miejscami zamieniac... Pomijam ich cene i czestosc wymiany, bo wtedy to w ogole nie ma o czym dyskutowac...
A jesli luz nie zmienia sie z powodu zuzycia plytek to od czego?

Gość

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD

Post autor: Gość » 30 sty 2009, 20:20

kol prezes ma rację jesli w danym zaworze mamy za mały lub za duży luz to możemy zamienić płytkę w inne miejsce.Pomijam to o czym wspomniał prezes na temat nienaturalnego zużycia wałka i płytki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”