Nie trzeba demontować wałka rozrządu. Przy tej operacji jeżeli niezbędna jest wymiana płytki niezbędny jest specjalny przyrząd (najlepiej, bo wtedy jest najłatwiej), ale jeśli ktoś robił to niejednokrotnie obejdzie się specjalnego narzędzia. Najlepiej poszukaj dobrego warsztatu i odpuść sobie ASO. 10 zaworów dla dobrego mechanika to max godzinka roboty."jenks" pisze:ja sie nie znam,tylko mechanik tak mówi a mi sie wydaje ze próbuje mnie naciągac bo w serwisie znowu twierdzą ze jest jakiś specjalny przyrząd i nic nie trzeba demontować tylko usługa u nich 300zł za robote to troche drogo"jan123456" pisze:Można nawet glowicę wyciągnąćA najlepiej silnik wytargaj
![]()
![]()
![]()
![]()
Tak na marginesie jak nie wiesz to się nie zabieraj bo możesz głowicę uszkodzić
Lybra - 2,4 JTD - regulacja zaworów, luzy zaworowe
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
Kolego dudekken raczej co 40 kkm nie trzeba wymieniać wszystkich płytek, czasami luzy nie wymagają korekty. Płytki można też zamieniać. Co do cen to nie wiem czy tej wielkości samoregulatory kosztowałyby tyle co płytki, chyba to niemożliwe...
Z drugiej strony jak czytam posty innych kolegów o kosmicznych cenach regulacji w warsztacie to może ta hydraulika byłaby lepsza...
Z drugiej strony jak czytam posty innych kolegów o kosmicznych cenach regulacji w warsztacie to może ta hydraulika byłaby lepsza...
KAPPA TDS & JTD
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
Przecież ja nie powiedziałem że trzeba wymieniać wszystkie płytki co 40tys, tylko że co tyle należy wykonać sprawdzenie luzu i jeżeli sytuacja tego wymaga dokonać regulacji co w tym przypadku wiąze się z wymianą plytki na inną odpowiednią."volf" pisze:Kolego dudekken raczej co 40 kkm nie trzeba wymieniać wszystkich płytek, czasami luzy nie wymagają korekty. Płytki można też zamieniać. Co do cen to nie wiem czy tej wielkości samoregulatory kosztowałyby tyle co płytki, chyba to niemożliwe...
Z drugiej strony jak czytam posty innych kolegów o kosmicznych cenach regulacji w warsztacie to może ta hydraulika byłaby lepsza...
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
jak mechanik twierdzi ,że wałek należy zdemontować przy regulacji to uciekaj jak najprędzej od takiego mechanika 

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
a ja mam 220tys. przebiegu i nie mam luzów większych niż przeidział producent 

LYBRA 1,9jtd LX OLSZTYN
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
Problem w tym że luz raczej nie powinien być mniejszy niż zalecany. Generalnie jak jest za duży to źle ale jak za mały to tragedia."fragless" pisze:a ja mam 220tys. przebiegu i nie mam luzów większych niż przeidział producent
To tak tylko na marginesie

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
pytałem mojego mechanika, co ile się sprawdza ten luz. Powiedział, że w moim co 80.000km. Czyli w sumie to można sobie co wymiana rozrządu zrobić za jednym zamachem.
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
Producent podaje aby wykonać tę operację dla silnika 1.9JTD\2.4JTD co 40.000 max, więc i twój samochód nie jest wyjątkiem."Toper" pisze:pytałem mojego mechanika, co ile się sprawdza ten luz. Powiedział, że w moim co 80.000km. Czyli w sumie to można sobie co wymiana rozrządu zrobić za jednym zamachem.
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
a propo, nie wiesz skąd można by jakąś instrukcję serwisową dostać? Albo jakąś ksiązkę z serii "Sam naprawiam..."? Brakuje mi czegoś takiego do Lybry"dudekken" pisze: Producent podaje aby wykonać tę operację dla silnika 1.9JTD\2.4JTD co 40.000 max, więc i twój samochód nie jest wyjątkiem.

Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM

Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
Niestety takie wydanie w całości dotyczące Lybry nie istnieje (przynajmniej w Polsce). Można szukać takich książek od Alfy 156, z tym że skorzystamy tylko z informacji dotyczących silnika."Toper" pisze: a propo, nie wiesz skąd można by jakąś instrukcję serwisową dostać? Albo jakąś ksiązkę z serii "Sam naprawiam..."? Brakuje mi czegoś takiego do Lybry
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
kol duddeken,czy płytka do lybry doszła??????????
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
IMHO to juz jest herezja. Jezeli plytka nie spelnia wymagan dla jednego zaworu to znaczy ze sie zuzyla - zakladamy ze nowa byla OK. W takim przypadku nie wierze ze jest rownomiernie starta, bo o tym tu mowa. Wiec taka kombinacja za 20 PLN jest proszeniem sie o problemy..."volf" pisze:(...) Płytki można też zamieniać. (...)
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
Herezje to Pan prawisz. Luz zaworowy nie zmienia się z powodu zużycia płytki czy wałka bo to już awaria. Przytarte płytki oczywiście nadają się na złom ale dobre płytki można spokojnie zamieniać miejscami jeśli nam rozmiary pasują. Płytkę bardzo łatwo zweryfikować, dokładnie widać czy jest dobra czy już śmietnik. Jak płytka jest przytarta to zwykle wałek także nadaje się do wymiany."ap2" pisze:IMHO to juz jest herezja. Jezeli plytka nie spelnia wymagan dla jednego zaworu to znaczy ze sie zuzyla - zakladamy ze nowa byla OK. W takim przypadku nie wierze ze jest rownomiernie starta, bo o tym tu mowa. Wiec taka kombinacja za 20 PLN jest proszeniem sie o problemy..."volf" pisze:(...) Płytki można też zamieniać. (...)
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
OK, moze nie mam racji ale nie spotkalem sie jeszcze z taka informacja ze strony ASO (polityka?) zeby plytki miejscami zamieniac... Pomijam ich cene i czestosc wymiany, bo wtedy to w ogole nie ma o czym dyskutowac...
A jesli luz nie zmienia sie z powodu zuzycia plytek to od czego?
A jesli luz nie zmienia sie z powodu zuzycia plytek to od czego?
Lybra - Jaki prawidłowy luz zaworowy dla 2.4JTD
kol prezes ma rację jesli w danym zaworze mamy za mały lub za duży luz to możemy zamienić płytkę w inne miejsce.Pomijam to o czym wspomniał prezes na temat nienaturalnego zużycia wałka i płytki.