Strona 3 z 13

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 19:38
autor: Duch-Dziadka
Ja wam powiem tyle: benyzna z gazem to fajny bajer tylko co zrobic z ta dodatkowa butla, ktora zajmuje miejsce w aucie, czy to bagaznik czy to miejsce na kolo zapasowe. Diesel bywa meczacy ale jest skuteczny i wygodny dla kogos kto robi duzo km. Sama
benzyna jest dobra dla bogaczy lub ludzi ktorzy kreca male przebiegi.
Utrzymanie instalacji gazowej nie jest wcale takie drogie jak mawiaja co niektorzy. Tylko to czeste tankowanie...
Eeeeeeeeeeeeeeh nie ma chyba dobrych rozwiązań, są tylko te które nam bardziej odpowiadaja w danej chwili. :D

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 19:59
autor: Art92
nalepszy silnik to chyba Diesotto tylko kiedy wejdzie do produkcji

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 22:00
autor: pawcio1
Duch-Dziadka pisze:Eeeeeeeeeeeeeeh nie ma chyba dobrych rozwiązań, są tylko te które nam bardziej odpowiadaja w danej chwili. :D
I to jest właśnie to!!! Każdy ma swoje opinie, przyzwyczajenia i tak już pozostanie,nie przekona ten co ma lpg tego z dieslem i tak już to zostanie... ;)
A najlepsze i tak jest turbo w obojętnie jakiej postaci :lol:

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 22:09
autor: Dudi
pawcio1 pisze: A najlepsze i tak jest turbo w obojętnie jakiej postaci :lol:
Ale w Ferrari nie ma turbo :roll: ;)

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 22:37
autor: Taz
Dudi pisze:
pawcio1 pisze: A najlepsze i tak jest turbo w obojętnie jakiej postaci :lol:
Ale w Ferrari nie ma turbo :roll: ;)
Ale podobno już złożyli w urzędzie patentowym silnik z turbo...

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 09 lip 2009, 22:41
autor: Dudi
Taz pisze:
Dudi pisze:
pawcio1 pisze: A najlepsze i tak jest turbo w obojętnie jakiej postaci :lol:
Ale w Ferrari nie ma turbo :roll: ;)
Ale podobno już złożyli w urzędzie patentowym silnik z turbo...
Świat zmierza ku zagładzie... :roll: :|

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 0:17
autor: pawcio1
Dudi pisze:
pawcio1 pisze: A najlepsze i tak jest turbo w obojętnie jakiej postaci :lol:
Ale w Ferrari nie ma turbo :roll: ;)
...no dobrze niech będzie V-łka też jest super! ;)

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 0:24
autor: Nat
Dudi pisze:
pawcio1 pisze: A najlepsze i tak jest turbo w obojętnie jakiej postaci :lol:
Ale w Ferrari nie ma turbo :roll: ;)

Jak nie skoro tak: :link: :lol: :lol: :lol:

Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 0:31
autor: oswald
Szybkie wyliczenie z pamięci: połowa września 2008, montaż LPG - koszt 2600 zł., stan licznika 142000.
Początek lipca 2009, za chwilkę 170000 na blacie, czyli 28000 przejechane na LPG przez 10 miesięcy.
Średnie spalanie gazu 13,2 l/100km, Pb 11,5/100km (jeździłem dwa miechy na Pb-koszmar finansowy :| )
Przyjmując średnią cenę gazu w tym okresie np. 1,70 zł., wydałem ok. 6300 zł. na to paliwo.
Przyjmując średnią cenę Pb w tym okresie np. 3,90 zł., wydałbym ok. 12500 zł.
Przyjmując średnią cenę ON w tym okresie np. 3,50 zł., wydałbym ok. 7800 zł. (k 2.4 JTD, śr.8 l/100 km)
Różnica ok. 6200 zł między LPG a Pb, więc i instalacja się zwróciła i miałem dodatkowe fundusze na naprawę tylnego zawieszenia i różne gadżety do autka ;) .

Alternatywą więc dla LPG w kappie byłby przy większych przebiegach diesel, ale spalający śr. 6 l/100 km.
Dla mnie najważniejsze są koszty paliwa i komfort podróży - do pracy 63 km, zazwyczaj się śpieszę ;) , więc spalanie wzrasta :-P no i trzeba jeszcze wrócić :)

Dodatkowe koszty związane z LPG? - pierwszy przegląd i regulacja u montażysty po 10 tyś. km gratis, drugi po 20 tyś.: 50 zł., tankowanie Pb do pełna przed zimą za 170 zł., drugie w końcu maja za 270 zł. i żadnych problemów z instalacją :!:

Bardzo ważne jest, by wybrać sprawdzonego/poleconego gazownika i mieć wpływ na to, co i jak nam wkłada pod maskę (przydatne wcześniejsze przygotowanie się merytoryczne ;) ), nie lubię kupować aut z już założonym gazem :-? .

Nie jestem fanatykiem gazu w aucie, przemawiają za nim tylko względy ekonomiczne, jak będzie mnie stać, będę jeździł tylko na benzynie.
Gdybym dziś szukał Lancii dla siebie, pewnie skusiłbym się na k SW Dexus'a (2.4JTD :) ), nie miałbym nic przeciwko dieselkowi, byleby koszt utrzymania/paliwa nie był wyższy od LPG w porównywalnym aucie :D .

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 9:05
autor: kaeres
Dyskusje tego typu ciągną się od lat i nie znalazł się jeszcze nikt kto pogodził wszystko.
Może to i dobrze. Przynajmniej mamy wybór i zależnie od swoich upodobań wybieramy co chcemy.
Czysta benzyna niestety jest najdroższym rozwiązaniem ponieważ ma najmniejszą sprawność, a cena litra jest porażająca.
Diesel jak wiadomo ma najlepszą sprawność przez co możemy zaoszczędzić na również wysokich cenach litra.
LPG sprawność ma najgorszą ale za to cena tego paliwa jest jak 1 do 2 więc się tym nie przejmujemy.
Są dwa obozy jeżeli chodzi o LPG.
LPG jest do zapalniczek i przygotowania obiadu.
LPG jest dla ludzi potrafiących liczyć.

A PB vs ON to już książki pisano.
Ze swojej strony mogę wnieść do tematu tylko swoje przemyślenia.
Jeździłem japońskim 16V benzynowcem z charakterystyką szlifiery.
Kręcił się pod 7200rpm i pomimo skromnych papierkowych liczb był naprawdę pogromcą diesli (tych powiedzmy najpopularniejszych TDI do 110KM).
Moc rozwijał baardzo płynnie, bez szarpnięć ale do samego odcięcia. Tam gdzie diesel zmienił bieg 3x i tracił na tym to ja nadal trzymałem go w całym zakresie obrotomierza aż pod czerwone pole.
Teraz przy dieslu, cięższym samochodem, jadąc z rodziną nie żądam od samochodu występowania ciarek na plecach.
Teraz żądam wygody w trasie czy w mieście.
Maksymalny moment mam od 1750rpm na każdym biegu (zależnie tylko od prędkości oczywiście) i jest to najwygodniejsze przy wyprzedzaniu.
Ja polubiłem diesla za moment obrotowy.
Podoba mi się efekt "łamanego karku".
Ci którzy NIGDY nie jeździli t.dieslem są w ciężkim szoku gdy demonstruję im moment na 2 biegu przy 1800-2000rpm.
W t. dieslu mamy wrażenie jakby samochód był o wiele mocniejszy od benzynowego o tej samej mocy na papierze.
Jest to oczywiście złudzenie często mylne ale co kto woli.

Dzisiaj t. diesla brałbym tylko ze względu na ekonomię i wygodę na trasach.
Bardziej podoba mi się praca/kultura pracy benzyny (szczególnie V6) no ale jako, że mnie nie stać na to, to brałem i będę brał jak wyżej.
Ja osobiście LPG nie uznaję. Wysokiej klasy sekwencja przy moim rocznym przebiegu zwróciłaby się dopiero przy trzecim samochodzie gdybym ją przekładał z jednego do drugiego :)
A zwykłego LPG nie założyłbym do samochodu nawet za darmo.

Tyle ode mnie.
Aha jeszcze ostatnia myśl.
Słabym t. dieslom mówię stanowcze, zdecydowane i jednoznaczne NIE.
Jeżeli mamy mały samochodzik do miasta to nie rozumiem po co ludzie kupują diesla 75KM, który kosztuje 20% więcej.

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 10:05
autor: Dudi
No i pod tym mogę się w 100% podpisać : ok2 : : ok2 : : ok2 : No może w 99% :D
Tylko z tymi małymi Dieslami trochę się nie zgodzę. Jak ktoś takiego kupuje tzn. że go stać :roll: ;)

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 11:09
autor: kaeres
Dudi pisze:No i pod tym mogę się w 100% podpisać : ok2 : : ok2 : : ok2 : No może w 99% :D
Tylko z tymi małymi Dieslami trochę się nie zgodzę. Jak ktoś takiego kupuje tzn. że go stać :roll: ;)
Ale z takich diesli nie ma ani jednego pożytku.
Wolałbym w małym samochodziku jakiś benzynowy silniczek 1.2-1.4 75-90KM o wiele tańszy, a nie wiele mniej ekonomiczny.
Kultura pracy takich silniczków t.diesla (np 3 cylindrowych 1.4 TDI) woła o pomstę do nieba.
A wygłuszenie tych małych samochodów też wiadomo jakie jest i już dla mnie jako przechodnia jest udręką patrzeć na męczące się malutkie auto w którym pracuje traktor słaby jak muł do tego z turbodziurskiem.

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 11:18
autor: Art92
w dzisiejszych czasach ze wszystkich silników najlepszym pogodzeniem bylaby turbo benzyzna + LPG V generacji

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 12:39
autor: Nat
Art92 pisze:w dzisiejszych czasach ze wszystkich silników najlepszym pogodzeniem bylaby turbo benzyzna + LPG V generacji
Fabrycznie zamontowana tak, by nie zjamowac ani krztyny bagaznika!

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

: 10 lip 2009, 12:40
autor: tomek
Jak wrzucisz w kolo - zawsze masz caly bagaznik, ale za to mniejszy zbiornik.
Jak pisalem w Kappie mialem piekny zbiornik 85 l (ok. 64 l gazu) i poza mozliwoscia korzystania z 'rekawa na narty' nie odczuwalem innych niedogodnosci. 525 l Kappy ciezko jest zapelnic, nawet z samowarem z tylu ;)