Blos

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Blos

Post autor: _ADAM_ » 23 sty 2006, 12:23

"MateuszCCS" pisze:KAPPA - nie dziala :(
Jak tego nie regulowac, i tak jest uboga mieszanka :( Auto nie jedzie.
Blos zalozony miejscu plastikowej komory rezonansowej.
jezeli ktos ma jakis pomysl co z tym zrobic, to chetnie poslucham.
A może masz za słaby reduktor?
Ja dzisiaj kupiłem BLOS'a przez Allegro (za 360zł) i albo będę czekał na wysyłkę, albo sam go odbiorę (sprzedawca jest z Błonia), więc postaram się go jeszcze w tym tygodniu zamontować.
Ja mam reduktor BRC 140kW, więc zobaczymy jak to będzie chodzić...
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Anonymous

Blos

Post autor: Anonymous » 24 sty 2006, 1:00

Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....

blos chwilowo zdjety :(

Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Blos

Post autor: _ADAM_ » 24 sty 2006, 12:51

"MateuszCCS" pisze:Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....
blos chwilowo zdjety :(
Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....
Dzisiaj powinienem go już mieć, więc od razu zmierzę szczelinę, a jutro jak dobrze pójdzie będę próbował go zamontować.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Blos

Post autor: _ADAM_ » 24 sty 2006, 19:35

"MateuszCCS" pisze:Ja mam jakies Landi. Na mikserze jezdzi ....
blos chwilowo zdjety :(
Jak dostaniesz swojego - zmierz prosze wymiary szczeliny gwizdka ....
Blosa już mam :) Jutro będę go montował - zobaczymy co z tego wyjdzie...
Czy montując swojego Blosa przenosiłeś podłączenie odmy w inne miejsce? Czytałem na jakimś forum (chyba Forda), że aby blos pracował bez zakłóceń, odma powinna być przed nim, czyli między filtrem a blosem, a nie między blosem a przepustnicą.
Ciekawy jestem, czy rzeczywiście ma to jakieś znaczenie, bo jej przeniesienie jest trochę kłopotliwe.

Zmierzyłem szczelinę slita - w dolnej części (tzn. szerszej) jest ona wycięta pod pewnym skosem, który w miarę zwężanie przechodzi w krawędzie prostopadłe - najlepiej widać to na zdjęciu:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit.jpg[/img]

Czy slit/gwizdek w Twoim Blosie też ma taki wymiar?
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Anonymous

Blos

Post autor: Anonymous » 25 sty 2006, 1:45

"_ADAM_" pisze: Czy montując swojego Blosa przenosiłeś podłączenie odmy w inne miejsce?
niestety nie. dopiero pozniej wpadlem na to, ze do prob mozna ewentualnie odme odlaczyc, a dziure w rurze zatkac ...

"_ADAM_" pisze: Czy slit/gwizdek w Twoim Blosie też ma taki wymiar?
jest identyczny.

Awatar użytkownika
Kmicic
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 208
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Blos

Post autor: Kmicic » 06 mar 2006, 23:52

"makek" pisze:Żeby powiedzieć coś o spalaniu to najlepiej na trasie wyjeździć cały zbiornik, narazie nie zanosi się na dłuższe trasy.

Witaj, ja z uporem maniaka ;-) moglbys podsumowac swoje poltoramiesieczne uzytkowanie blosa?
Kmicic

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Blos

Post autor: makek » 07 mar 2006, 11:19

Witam.
Żadnych pewnych informacji. Na Blosie przejechałem jakieś 350km, ale nie było całego zbiornika. Dodatkowo ciągle coś zmieniam, teraz zrobiłem "nową" rurę do połączenia blosa z korpusem przepustnicy. Ponieważ odległość jest dość mała, a gaz musi mieć drogę na wymieszanie z powietrzem, wspawałem łopatki aby lepiej się mieszał. Dodatkowo zdarzyło mi się strzelić, może raczej kichnąć na blosie, było to w trakcie moich eksperymentów (temp silnika prawie 100st C) przy odpalaniu. Sam nie mam zwyczaju przełączania z gazu na benzynę przed wyłączeniem silnika i właśnie w trakcie uruchamiania silnika sobie ?prychnął? , myślę, że to z powodu długiego przewodu gazu, wysokiej temp w parowniku i sposobu odpalenia. Całe zajście skończyło się na zrzuceniu gumowego łącznika przy korpusie przepustnicy, blos raczej nie ucierpiał bo pracuje jak poprzednio. Z tego powodu nowa rura ma zabezpieczenie eksplozyjne (w trakcie realizacji).
Ogólnie na temat spalania mogę powiedzieć, że na 100% nie wzrosło, raczej spadło, ale na liczby jest ciągle za wcześnie. Na pewno mogę napisać, że nie żałuję tego zakupu, jedyny kłopot to zamontowanie tego urządzenia w silniku takim jak u mnie, czy u Ciebie Artur. pozdrawiam

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Blos

Post autor: Lewutek » 31 mar 2006, 17:55

"_ADAM_" pisze: Zmierzyłem szczelinę slita - w dolnej części ... itd itp
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit.jpg[/img]
_ADAM_ ... please ... tyle sie namęczyłeś i nic na temat "dostosowanego" SLIT-a nie piszesz ... : niee : ... a obiecałeś : beczy : ... zabieganie usprawiedliwiam ... : ups :
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Blos

Post autor: makek » 31 mar 2006, 21:12


_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Blos

Post autor: _ADAM_ » 01 kwie 2006, 0:15

"lewutek" pisze:_ADAM_ please ... tyle sie namęczyłeś i nic na temat "dostosowanego" SLIT-a nie piszesz ... : niee : ... a obiecałeś : beczy : ... zabieganie usprawiedliwiam ... : ups :[/b][/color][/size]
Sorki, naprawdę brakowało mi czasu, ale już to naprawiam :)
Różnicę, między slitem "seryjnym", a rozpiłowanym myślę, że widać bardzo dobrze:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slity.jpg[/img]

Natomiast wymiary slita po mojej modyfikacji (piłowaniu) są następujące:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Slit02.jpg[/img]

Dla mojego silnika i reduktora (BRC AT90E 140kW) taka szczelina jest optymalna, nie wiem natomiast, czy przy innym reduktorze (firma/model/moc) też będzie równie zadowalający efekt.

To by było tyle w temacie szpary, ups... szczeliny w blosie ;)
Teraz biorę się za pisanie postu na temat "jak zamontować w Kappie termostat z Lanosa" ;) Ja już go mam i sprawdza się doskonale.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 664
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Blos

Post autor: Lewutek » 01 kwie 2006, 8:18

"makek" pisze:Napisał, napisał ...
CHODZIŁO O DOKŁADNE WYMIARY SZCZELINY ... czyli tak jak pokazał na zdjęciu ... sama opisówka mówi jedynie jak to robił i co mu mniej więcej z tego wyszło ... ZDJĘCIA MÓWIĄ WSZYSTKO i _ADAM_ dokładnie wiedział o czym mówię ... : nerwus : : zly :


...a u mnie tylko założyć i bawić się w rzeźbiarstwo artystyczne ... :mrgreen: ... a z tym termostatem to ciekawy patent ... : ozor :
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Blos

Post autor: Taz » 28 paź 2007, 14:24

:link:
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Blos

Post autor: paśny » 31 paź 2007, 18:37

Koledzy,
wprawdzie nie w Lancii ale w moim obecnym (póki co) aucie czyli Passacie (2,0 8V) wystrzelił mi gaz na BLOSIE :evil: :evil: A miało już tego nie być (założyłem bo mi rozwalało przepływomierze). Czyli kolejny przepływomierz do wymiany.

Piszę dla tych, którzy rozważają założenie tego sprzętu. Ja wracam na benzynę.
Viva la macchina

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Blos

Post autor: bassman » 25 lis 2007, 13:54

Witka!

Prawdopodobnie będę instalował gaz w swojej Lucynie, Dedra SW 1,6 mpi 8V 90 KM.

Zobaczyłem ten temat i tak sobie pomyślałem, skoro samochód nie przejdzie legalnie przeglądu z Blos'em, to może całą instalację założyć własnoręcznie i tego nie legalizować.
Skoro nie potrzeba elektroniki do tego ustrojstwa to nie jest to zbyt wydumany montaż.

Wobec tego czy dobrze główkuję?
Kupuje parownik (jakiej firmy i do jakiej mocy?),
kupuje blos'a,
trochę węży gumowych (ciecz chłodząca, gaz),
trochę rurki miedzianej (gaz),
zbiornik w koło,
kilka przekaźników z przełącznikami montuje do kupy (by włączało kiedy i co chcę),
Wszystko montuje do kupy i powinno działać?

Czy dobrze to rozumie?

Jestem szczerze zainteresowany tym tematem, poproszę o sugestie.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Blos

Post autor: Taz » 25 lis 2007, 15:59

"bassman" pisze:Wobec tego czy dobrze główkuję?
Kupuje parownik (jakiej firmy i do jakiej mocy?),
kupuje blos'a,
trochę węży gumowych (ciecz chłodząca, gaz),
trochę rurki miedzianej (gaz),
zbiornik w koło,
kilka przekaźników z przełącznikami montuje do kupy (by włączało kiedy i co chcę),
Wszystko montuje do kupy i powinno działać?
Idealna recepta na to jak zostać Achmedem - Martwym Terrorystą :D
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”